Η κυβέρνηση του προέδρου Ντόναλντ Τραμπ εξετάζει το ενδεχόμενο κάποιας δασμολογικής ελάφρυνσης στις εισαγωγές από τον Καναδά και το Μεξικό σε συγκεκριμένα προϊόντα, δήλωσε την Τρίτη ο υπουργός Εμπορίου Χάουαρντ Λούτνικ.

Δύο πηγές με γνώση των συζητήσεων μεταξύ της κυβέρνησης Τραμπ και Καναδών και Μεξικανών αξιωματούχων δήλωσαν ότι οι συνομιλίες αποσκοπούν σε εξαιρέσεις για εταιρείες που συμμορφώνονται με τους κανόνες της συμφωνίας ΗΠΑ-Μεξικού-Καναδά του 2020, που σε μεγάλο βαθμό -αλλά όχι αποκλειστικά- στοχεύουν στις αυτοκινητοβιομηχανίες.

1

Όπως αναφέρει το reuters, πηγές από δύο αυτοκινητοβιομηχανίες δήλωσαν ότι ένα σενάριο θα προβλέπει εξαίρεση 30 ημερών από τους δασμούς, αλλά οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να αποδείξουν ότι σχεδιάζουν να επενδύσουν περισσότερο στην αμερικανική παραγωγή αυτοκινήτων για να συνεχίσουν αν εξαιρούνται.

Οι λεπτομέρειες των πιθανών αλλαγών στους δασμούς που τέθηκαν σε ισχύ την Τρίτη απέχουν πολύ από το να συμφωνηθούν, ανέφεραν οι πηγές. Ο Τραμπ θα αποφασίσει για οποιαδήποτε τελική συμφωνία.

Οι επιβαρύνσεις 25% στα μεξικανικά και καναδικά προϊόντα δημιουργούν ιδιαίτερα προβλήματα στις αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες αντιμετωπίζουν τεράστιες αυξήσεις του κόστους των εξαρτημάτων και των οχημάτων που παράγονται στο Μεξικό και τον Καναδά και προορίζονται για την αμερικανική αγορά.

Μια απαλλαγή από τους δασμούς για τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά που συμμορφώνονται με τους πολύπλοκους κανόνες της USMCA (της συμφωνίας ελεύθερου εμπορίου μεταξύ των Ηνωμένων Πολιτειών, του Μεξικού και του Καναδά) για την αφορολόγητη πρόσβαση στην αμερικανική αγορά, θα ήταν μια ευλογία για τις αυτοκινητοβιομηχανίες του Ντιτρόιτ Ford, General Motors και Stellantis.

Θα ωφελούσε επίσης ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες ξένων εμπορικών σημάτων με μεγάλο αποτύπωμα παραγωγής στις ΗΠΑ, συμπεριλαμβανομένης της Honda και της Toyota, ενώ θα ανάγκαζε ορισμένους ανταγωνιστές που συναρμολογούν αυτοκίνητα στο Μεξικό να πληρώσουν το πλήρες 25% των αμερικανικών δασμών.

Η υπό εξέταση συμφωνία θα καταργήσει επίσης τον δασμό 10% στις καναδικές εισαγωγές ενέργειας, όπως το αργό πετρέλαιο και η βενζίνη, οι οποίες συμμορφώνονται με τους κανόνες προέλευσης της USMCA, δήλωσε μία από τις πηγές που γνωρίζουν τις συνομιλίες.

Ο Λούτνικ, σε συνέντευξή του στο Fox Business, δήλωσε ότι ο Tραμπ εξετάζει την USMCA ως έναν τρόπο να συναντήσει τον Καναδά και το Μεξικό «στη μέση με κάποιο τρόπο».

«Ο πρόεδρος εξετάζει το ενδεχόμενο να σας δώσει ανακούφιση, αν ζείτε σύμφωνα με αυτούς τους κανόνες. Και αν δεν έχετε ζήσει σύμφωνα με αυτούς τους κανόνες, λοιπόν, τότε πρέπει να πληρώσετε τον δασμό», δήλωσε ο Λούτνικ.

Μιλώντας σε δημοσιογράφους μετά την ομιλία του Τραμπ στο Κογκρέσο στο Καπιτώλιο των ΗΠΑ, ο Λούτνικ δήλωσε ότι πιστεύει ότι θα υπάρξει «κάποια κίνηση» σχετικά με τους δασμούς την Τετάρτη.

«Δεν θα εξαλειφθούν οι δασμοί, αλλά μπορεί να τροποποιηθούν κάπως οι δασμοί. Αυτή είναι μια απόφαση που θα ληφθεί αύριο», δήλωσε.

Η Ford, η GM και η Stellantis έχουν πιέσει τον Λούτνικ να εξαιρέσει τα οχήματα που συμμορφώνονται με την USMCA, ενώ οι United Auto Workers έχουν πιέσει την κυβέρνηση να εξαιρέσει βασικά εξαρτήματα αυτοκινήτων από τους δασμούς που θα μπορούσαν να επιβραδύνουν την παραγωγή αυτοκινήτων.

Ο Τραμπ, στην ομιλία του στο Κογκρέσο την Τρίτη, δήλωσε ότι είχε μιλήσει με τα κορυφαία στελέχη των τριών αυτοκινητοβιομηχανιών του Ντιτρόιτ εκείνη την ημέρα και είπε ότι οι δασμοί και άλλες πολιτικές θα οδηγήσουν σε υψηλότερη ανάπτυξη και «θα επιτρέψουν στην αυτοκινητοβιομηχανία μας να ανθίσει».

Διαβάστε επίσης:

METLEN: 3 νέες συμβάσεις EPC για αποθήκευση ενέργειας στη Χιλή

Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών: Νέα αύξηση στην επιβατική κίνηση τον Φεβρουάριο

«Financial Times»: Πρωτοβουλία Μητσοτάκη για αύξηση των αμυντικών δαπανών της ΕΕ πριν την κρίσιμη Σύνοδο – Τι προτείνει στο ΕΛΚ