H μετοχή της Aston Martin Lagonda Global Holdings σημείωσε τη μεγαλύτερη άνοδο των τελευταίων τεσσάρων μηνών, μετά την ανακοίνωση των αισιόδοξων εκτιμήσεων για την πορεία της εταιρείας την επόμενη χρονιά, που πηγάζουν από την ζήτηση για το νέο SUV της.

Η αυτοκινητοβιομηχανία σχεδιάζει να κατασκευάσει 6.000 οχήματα φέτος, από 3.394 το 2020, με το μοντέλο DBX, αξίας 158.000 στερλίνων (223.000 δολ.) να αντιπροσωπεύει μεγάλο μέρος αυτής της παραγωγής.

Τα τριμηνιαία έσοδα και τα προσαρμοσμένα κέρδη της Aston Martin ξεπέρασαν τις εκτιμήσεις, οδηγώντας τις μετοχές της σε άνοδο έως και 13% στην αγορά του Λονδίνου.

Η μεγάλη επιστροφή

Την περασμένη χρονιά η Aston Martin άρχισε να υλοποιεί το σχέδιο αναδιάρθρωσης της μετά από την οικονομική διάσωση της από τον Καναδό δισεκατομμυριούχο Lawrence Stroll. Ο 61χρονος μεγιστάνας του κλάδου της μόδας, παρείχε την απαραίτητη ένεση ρευστότητας στην εταιρεία και δημιούργησε πιο στενούς δεσμούς με την Mercedes-Benz της Daimler προκειμένου να διασφαλίσει την επιβίωση της εν μέσω της αναταραχής που επικράτησε στον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Καθώς δεν έχει καταφέρει να επιστρέψει στην κερδοφορία από τότε που εισήχθη στο χρηματιστήριο το 2019, ο Stroll έχει θέσει στόχο για την Aston Martin να καταγράψει κέρδη 500 εκατ. στερλίνων -706 εκατ. δολάρια- και έσοδα 2 δισ. στερλίνες μέχρι το 2025. Επίσης, έβαλε και πάλι την εταιρεία στους αγώνες της Formula 1.

F1 Grand Prix of France - Final Practice
Lawrence Stroll

H Aston εμφάνισε προσαρμοσμένες ζημιές προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων 70,1 εκατ. στερλίνων το 2020, αν και εμφάνισε κέρδη -στην ίδια βάση-  στο τέταρτο τρίμηνο του έτους. Τα έσοδα το τελευταίο τρίμηνο της προηγούμενης χρήσης αυξήθηκαν κατά 3,4% και ανήλθαν στα 341,8 εκατ. στερλίνες.

 Η επέκταση στα SUV

Η Aston σχεδιάζει να επεκτείνει το χαρτοφυλάκιο των SUV της τα επόμενα δύο χρόνια, δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας Tobias Moers, σε συνέντευξή του. Επίσης, αναμένει ότι η συνεργασία της με την Mercedes-Benz θα αποφέρει καρπούς κατά το τρίτο τρίμηνο, υποστήριξε ο πρώην επικεφαλής της AMG.

Τον Οκτώβριο, η Aston κατέληξε σε συμφωνία με τη Mercedes για την προμήθεια υβριδικών και ηλεκτρικών κινητήρων. Σε αντάλλαγμα, η Aston θα εκδώσει νέες μετοχές για τη Mercedes, η οποία θα αυξήσει το μερίδιό της στην εταιρεία από 2,6 %  σε έως και 20% σε διάστημα τριών ετών.

Η αυτοκινητοβιομηχανία βασίζεται στις πωλήσεις του DBX για να επιταχύνει την ανάκαμψή της. Οι παραδόσεις του μοντέλου ξεκίνησαν πέρυσι εν μέσω της πανδημίας και των επακόλουθων lockdowns. Ακόμη, θα ξεκινήσει την παράδοση του μοντέλου Valkyrie το δεύτερο μισό του 2021, όπως είχε προγραμματιστεί.

Η Aston σχεδιάζει να ανανεώσει ολόκληρο το χαρτοφυλάκιο αυτοκινήτων της και να εισαγάγει ηλεκτρικά και υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα, δήλωσε ο Moers. Το DBX, το οποίο αντιπροσώπευε σχεδόν τα 2/3 της παραγωγής το τέταρτο τρίμηνο, έχει παραγγελίες κλεισμένες για το καλοκαίρι, ενώ υπάρχει ισχυρή ζήτηση στην Κίνα.

Σημειώνοντας μια σημαντική αλλαγή στη στρατηγική της, η αυτοκινητοβιομηχανία θα παρουσιάσει ηλεκτρικές παραλλαγές για όλα τα μοντέλα της από το 2024, σύμφωνα με μια παρουσίαση της στους επενδυτές. Η Aston δεν σκοπεύει να επενδύσει στην παραγωγή μπαταριών, κάτι που ο Moers χαρακτήρισε ως μια «υπερβολικά μεγάλη» κεφαλαιουχική δαπάνη για την εταιρεία.

Σύμφωνα με το Bloomberg Intelligence, τα αποτελέσματα της Aston Martin στο τέταρτο τρίμηνο του 2020, δείχνουν τα πρώτα σημάδια ανάκαμψης – με τη βοήθεια του νέου DBX SUV – δημιουργώντας μια θετική προοπτική για το 2021.

Φιλί ζωής στην Aston Martin από δισεκατομμυριούχο της Formula 1

Πουλήθηκε έναντι 6,4 εκατ. δολαρίων η θρυλική Aston Martin του Τζέιμς Μποντ

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση