Ένα εργοστάσιο που παράγει υφάσματα denim (τζιν) στο Καράτσι μπορεί να κρατά το «κλειδί» που θα οδηγήσει στην ανάκαμψη τις εξαγωγές του Πακιστάν. Και αυτό γιατί, ενώ πολλές εταιρείες λιανικής παραγγέλνουν όλο και περισσότερο υφάσματα από φθηνότερους και πιο συνεπείς στους χρόνους παράδοσης προμηθευτές στις ανταγωνιστικές οικονομίες του Μπανγκλαντές και του Βιετνάμ, οι βιομηχανίες του Πακιστάν αντιμετωπίζουν εδώ και καιρό προβλήματα, όπως διακοπές ρεύματος, η ακριβή συναλλαγματική ισοτιμία, αλλά και η αδιαφορία της κυβέρνησης, όπως υποστηρίζουν. Και ενώ τα τελευταία χρόνια εκατοντάδες εργοστάσια έχουν βάλει «λουκέτο», η Artistic Denim Mills διπλασιάζει την παραγωγή της και έχτισε ένα καινούργιο εργοστάσιο στο χρηματοοικονομικό κέντρο του Πακιστάν.

Ο CEO της βιομηχανίας, Faisal Ahmed, είναι αισιόδοξος και προμηθεύει εταιρείες-κολοσσούς όπως τα Zara και τα Next. Όπως λέει ο ίδιος, η θετική πορεία της οφείλεται σε μια κρίσιμη απόφαση: αντίθετα με τις περισσότερες βιομηχανίες, η Artistic Denim άρχισε να παράγει ρούχα περίπου πριν από 25 χρόνια, αντί να πουλά απλά νήματα ή υφάσματα. Σήμερα «έχουμε καταφέρει να πάρουμε πολλές παραγγελίες που παλαιότερα πήγαιναν στην Τουρκία», δηλώνει.

«Η νοοτροπία της συντριπτικής πλειονότητας των εξαγωγέων του Πακιστάν είναι να περιμένουν τον πελάτη, αντί να βγουν έξω και να τον βρουν», λέει ο Majyd Aziz, πρόεδρος του ομίλου εταιρειών MHG στο Καράτσι. Όμως, όπως λέει, σε έναν παγκοσμιοποιημένο κόσμο, αυτό που μετρά είναι οι οικονομίες κλίμακας και οι ολοκληρωμένες διαδικασίες.

Έτσι ακριβώς λειτουργεί η Artistic Denim. Κυνήγησε premium brands στο Λος Άντζελες που πληρώνουν περισσότερα χρήματα για μικρότερες παραγγελίες ώστε να αλλάζουν συνεχώς σχέδια, αντί για μαζικές παραγγελίες. Με τον τρόπο αυτό, η εταιρεία πιστεύει ότι τα ετήσια έσοδά της μπορεί να φτάσουν ακόμη και τις 8 δισ. ρουπίες (72 εκατ. δολάρια), καθώς η αύξηση της δυναμικότητας παραγωγής αυξάνει τις πωλήσεις.

«Τα denim του Πακιστάν έχουν πάρει την ανιούσα, παρά το γεγονός ότι η ευρύτερη κλωστοϋφαντουργική βιομηχανία αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα», λέει ο Ahmed, συμπληρώνοντας: «Το Πακιστάν έχει μια τεράστια ευκαιρία».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Zara – Η&Μ: Ο νικητής και ο μεγάλος χαμένος της κρίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Στην αντεπίθεση με δικά τους brands οι προμηθευτές των Nike και Zara

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Ανησυχία για το μέλλον της H&M. Εξανεμίζονται οι ελπίδες για ανάκαμψη το 2018