Η CNH Industrial της δυναστείας των δισεκατομμυριούχων Ανιέλι έβαλε τέλος στις συνομιλίες για την πώληση της μονάδας φορτηγών και λεωφορείων Iveco στην κινεζική FAW Group, μετά την δήλωση της ιταλικής κυβέρνησης ότι θα αντιταχθεί στη συμφωνία.

Αντί να πουλήσει την εταιρεία, η CNH σχεδιάζει τώρα να επιταχύνει την «ανάπτυξη πιο βιώσιμων λύσεων και υποδομών μεταφορών, σύμφωνα με τις οδηγίες της Πράσινης Συμφωνίας της ΕΕ», αναφέρει σε δήλωση της.

Η CNH εγκατέλειψε τις συνομιλίες, επειδή η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία δεν παρουσίασε μία αποδεκτή προσφορά για την Iveco, σύμφωνα με πληροφορίες. Η ιταλική κυβέρνηση είχε εκφράσει την αντίθεση της στην πώληση της Iveco στην κινεζική εταιρεία και δέχθηκε με ανακούφιση την διακοπή των συνομιλιών των δύο πλευρών.

Η μετοχή της CNH υποχώρησε κατά 4,7% στην αγορά του Μιλάνου.

Η κυβέρνηση της Ιταλίας παρακολουθούσε στενά τις διαπραγματεύσεις, “καθώς θεωρεί ότι η παραγωγή βαρέων οχημάτων είναι στρατηγικού εθνικού ενδιαφέροντος”, δήλωσε ο υπουργός Οικονομικής Ανάπτυξης Giancarlo Giorgetti σε ανακοίνωση του. Η Ρώμη είναι έτοιμη να βοηθήσει να διασφαλιστεί ότι η παραγωγή θα παραμείνει στην Ιταλία, είπε.

Η απόφαση έγινε επίσης δεκτή με ικανοποίηση και στη Γαλλία, με τον υπουργό Οικονομικών Bruno Le Maire να σημειώνει ότι ο ίδιος και ο Giorgetti συνεργάστηκαν για την προστασία της ευρωπαϊκής μεταποίησης.

Η CNH βρισκόταν σε συνομιλίες με την FAW από πέρυσι και απέρριψε μια αρχική πρόταση από την κινεζική εταιρεία, που αποτιμούσε την επιχείρηση σε περίπου 3 δισεκατομμύρια ευρώ (3,6 δισεκατομμύρια δολάρια), ανέφεραν πηγές τον Μάρτιο.

Σημειώνεται ότι και ο Πρωθυπουργός της Ιταλίας, Μάριο Ντράγκι, δήλωσε στις 8 Απριλίου ότι υποστηρίζει την επέκταση της κρατικής προστασίας στις επιχειρήσεις, αφού αποκάλυψε ότι η κυβέρνησή του εμπόδισε πρόσφατα μια κινεζική εξαγορά μιας ιταλικής εταιρείας ημιαγωγών.

Ο Ματέο Σαλβίνι, αρχηγός του κόμματος της δεξιάς Λίγκας – της πιο δημοφιλούς δύναμης στον ευρύτερο συνασπισμό του Ντράγκι – επισήμανε τον περασμένο μήνα ότι η κυβέρνηση πρέπει να προστατεύσει την Iveco ως στρατηγικό πλεονέκτημα.

Η CNH το 2019 ανακοίνωσε ότι θα διαχωρίσει την επιχείρηση γεωργικού εξοπλισμού από τις επιχειρήσεις εμπορικών οχημάτων, αν και η υλοποίηση του σχεδίου της έχει καθυστερήσει λόγω της πανδημίας. Η πώληση ενός από τους πιο εμβληματικούς κατασκευαστές φορτηγών στην Ευρώπη θα μπορούσε να συγκλονίσει τον κλάδο, καθώς και να προκαλέσει έντονη κριτική στο εσωτερικό της χώρας για την οικογένεια Ανιέλι.

Διαβάστε ακόμα:

Δυναστεία Ανιέλι: Από την Fiat στα ψηλοτάκουνα Louboutin – Μία μυθιστορηματική πορεία 122 ετών

Η οικογένεια Ανιέλι επεκτείνεται στον κλάδο ειδών πολυτελείας: Απέκτησε το 24% της γαλλικής Christian Louboutin

Γόβες στιλέτο, sneakers και μπότες δημιουργούν… δισεκατομμυριούχους

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση