Πριν λίγες εβδομάδες, το επιβλητικό Alfa Nero, το πλωτό παλάτι που είχε κατασκευαστεί το 2011 για τον Έλληνα επιχειρηματία Θεόδωρο Αγγελόπουλο και είχε καταλήξει σε «πλοίο-φάντασμα» στο λιμάνι της εξωτικής Αντίγκουα τον τελευταίο χρόνο, πέρασε στα χέρια του δισεκατομμυριούχου πρώην CEO της Google, Έρικ Σμιντ.

O μεγιστάνας της τεχνολογίας συμφώνησε να καταβάλει το ποσό των 67,6 εκατ. δολαρίων για το σκάφος κόσμημα με έναν πίνακα του υπερρεαλιστή ζωγράφου Μιρό στο εσωτερικό του σαλόνι, ένα baby grand πιάνο και πισίνα υπερχείλισης που μετατρέπεται σε ελικοδρόμιο.

1

Μπλόκο στο… και πέντε

Όμως η απόκτηση του αποδείχθηκε για τον Σμιντ μεγαλύτερη πρόκληση απ’ ό,τι πίστευε.

Το deal των 68 εκατ. δολαρίων βρίσκεται για την ώρα στον αέρα, καθώς ύστερα από ένα χρόνο «ομηρείας» του mega yacht στο μικρό λιμάνι της Καραϊβικής, η Γιούλα Γκουρίγεβα-Ματλόχοβ, κόρη του Ρώσου μεγιστάνα Αντρέα Γκουρίγιεβ, κατέθεσε έφεση, υποστηρίζοντας ότι αυτή είναι η πραγματική ιδιοκτήτρια του πολυτελούς σκάφους.

Η ίδια είχε καταθέσει ασφαλιστικά μέτρα λίγο πριν από τη δημοπρασία της Αντίγκουα για την πώληση του σκάφους, όμως το αίτημά της απορρίφθηκε.

Στην έφεσή της, η Γκουρίγεβα υποστήριξε μέσω των δικηγόρων της ότι οι εταιρείες «Tyne Trust» και «Flagstaff Trust», στις οποίες φαίνεται να ανήκει το σκάφος, είναι δικές της, κάνοντας ειδική αναφορά και στα έργα τέχνης τα οποία κοσμούν το εσωτερικό του megayacht και αξίζουν εκατομμύρια.

Σύμφωνα με το Bloomberg, από την επόμενη εβδομάδα, θα αρχίσει να λύνεται το κουβάρι της υπόθεσης, με τους δικηγόρους της Ρωσίδας να φέρνουν στοιχεία στη δημοσιότητα σχετικά με την αγορά, που η ίδια θεωρεί ότι είναι άκυρη.

Η κυβέρνηση της Αντίγκουα, η οποία επιβαρύνθηκε τους προηγούμενους μήνες με εκατοντάδες χιλιάδες δολάρια για τη συντήρηση του Alfa Nero και για τη μισθοδοσία των εναπομεινάντων υπαλλήλων, είχε πέσει «θύμα» των αμερικάνικων κυρώσεων ενάντια στη Ρωσία.

Σύμφωνα με τις αμερικανικές αρχές από το 2014, το σκάφος είχε περιέλθει στην ιδιοκτησία του Ρώσου μεγιστάνα Αντρέι Γκουρίεβ έναντι 120 εκατ. δολαρίων, κάτι που ο ίδιος είχε αρνηθεί, υποστηρίζοντας ότι κατά καιρούς ναύλωνε το γιοτ, αλλά ποτέ δεν το αγόρασε.

Οι χαμένοι της υπόθεσης

Το σκάφος έμεινε καθηλωμένο για μήνες και ύστερα από πιέσεις προς την αμερικανική κυβέρνηση, η κυβέρνηση της Αντίγκουα προχώρησε σε κατάσχεση του superyacht τον Απρίλιο και ζήτησε από το υπουργείο Οικονομικών των ΗΠΑ να άρει τις κυρώσεις για το σκάφος ώστε να μπορέσει να το πουλήσει.

Η εξακρίβωση για το ποιος είναι ο ιδιοκτήτης του Alfa Nero, άλλωστε, αποδείχθηκε γρίφος για τις αμερικανικές Αρχές, δεδομένων των περίπλοκων διαδρομών του χρήματος που επιλέγουν οι super rich για να αποκρύψουν τον πλούτο τους και τα περιουσιακά τους στοιχεία.

Η εγκατάλειψη του πλοίου όμως στοίχησε πολύ ακριβά στο μικρό νησάκι της Καραϊβικής.

Οι εργαζόμενοι άρχισαν να ζητούν τα δεδουλευμένα τους, τα οποία σύμφωνα με το Bloomberg έφταναν τα 120.000 δολάρια τον μήνα, ενώ ο λογαριασμός για το ντίζελ που χρειαζόταν η γεννήτρια για να δουλέψει κόστιζε μια μικρή περιουσία.

Ο κλιματισμός λειτουργούσε 24 ώρες το 24ωρο, προκειμένου να προστατεύσει το πολύτιμο ξύλο, το φίλντισι και το μαλακό δέρμα που κοσμούν τους εξαιρετικού ντιζάιν εσωτερικούς χώρους.

Μεγάλος χαμένος αυτής της περιπέτειας είναι ο 68χρονος Έρικ Σμιντ με περιουσία που αγγίζει τα 25 δισ. δολάρια σύμφωνα με το Bloomberg Billionaires Index, αλλά και η Αντίγκουα αν δεν προχωρήσει το deal, από το οποίο θα ξεπλήρωνε τους μεγάλους λογαριασμούς που χρεώθηκε όσο το σκάφος βρισκόταν στο λιμάνι της.

Διαβάστε επίσης:

Γιώργος Προκοπίου: Το πολυτελές mega yacht Dream στη Φολέγανδρο

Στη Σκιάθο το mega yacht αξίας 25 εκατ. δολ. της οικογένειας Κουμάνταρου

Πλώρη για δίκτυο μαρίνων βάζει η Lamda Development