Την ώρα που η πανδημία σφυροκοπά τις αεροπορικές εταιρείες διεθνώς, κάποιες εταιρείες χαμηλού κόστους της Ευρώπης, συμπεριλαμβανομένων των Ryanair Holdings Plc και Wizz Air Holdings Plc. συνεχίζουν να επεκτείνουν τους στόλους τους.

Η Wizz Air, η τρίτη μεγαλύτερη χαμηλού κόστους ευρωπαϊκή αεροπορική εταιρεία μετά την Ryanair και την EasyJet Plc, ανακοίνωσε ότι θα συνεχίσει να ενισχύει με αεροπλάνα το στόλο της, σε αντίθεση με τους άλλους αερομεταφορείς σε όλο τον κόσμο που αναζητούν τρόπους να αναβάλουν τις παραδόσεις αεροσκαφών από την Airbus SE και την Boeing Co.

Η Ryanair , η οποία αντέδρασε στα πακέτα που διατέθηκαν για τη διάσωση αερομεταφορέων όπως η Air France-KLM και η Deutsche Lufthansa AG, δήλωσε ότι θα εξετάσει το ενδεχόμενο να προχωρήσει σε παραγγελίες για επιπλέον αεροσκάφη Boeing 737 Max, όταν αυτά επιστρέψουν στις πτήσεις.

Οι παραγγελίες αεροσκαφών αναμένεται να ανατρέψουν την εικόνα του κλάδου των αερομεταφορών στην Ευρώπη τα επόμενα χρόνια, καθώς η Ryanair σκαρφαλώνει αρκετές θέσεις υψηλότερα στη διεθνή κατάταξη όσον αφορά το μέγεθος και αναμένεται να βρεθεί πίσω από τη Lufthansa έως το 2023.

 

Pandemic Shift

 

Οι αερομεταφορείς χαμηλού κόστους είναι καλύτερα τοποθετημένοι αυτή την περίοδο από τις μεγάλες αεροπορικές εταιρείες, καθώς εν μέσω πανδημίας έχουν αρκετά μεγαλύτερη ρευστότητα στα ταμεία τους. Και γενικά βασίζονται σε διαδρομές μικρής απόστασης, οι οποίες αναμένεται να ανακάμψουν πρώτες, σύμφωνα με την Διεθνή Ένωση Αερομεταφορών (ΙΑΤΑ).

Αντίθετα, η καθίζηση στα ταξίδια μεγάλων αποστάσεων, από τα οποία εξαρτώνται οι μεγάλες αεροπορικές εταιρείες, θα μπορούσε να διαρκέσει μέχρι το 2024, αναφέρει η IATA.

«Αφού περάσει η κρίση και ακολουθήσει ένας πόλεμος τιμών το καλοκαίρι, η Ryanair και η Wizz ετοιμάζονται για μία περίοδο 3 έως 5 ετών με ενοποιήσεις και επεκτατικές κινήσεις, καθώς οι ανταγωνιστές γύρω τους θα συρρικνώνονται”, επισημαίνει ο Mark Manduca, αναλυτής της Citi στο Λονδίνο.

Η Wizz, με έδρα την Ουγγαρία, δήλωσε ότι θέλει να επεκτείνει τη νέα της βάση στο αεροδρόμιο Gatwick του Λονδίνου, από ένα μόνο αεροπλάνο σε 20 μέσα σε ένα χρόνο, εάν μπορεί να εξασφαλίσει διαθέσιμο χρόνο για απογειώσεις και προσγειώσεις.