ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το ράλι της ΤΙΤΑΝ, το νέο Βατερλώ της Απαλαγάκη, το κινεζικό μαρτύριο για τον Μάνο, τα υπερόπλα Πιτσιλή, η αλήθεια για τη Μιράντα Πατέρα και ο γάτος Dollar, ο αεικίνητος Πιέρ και ο θαρραλέος πολιτικός με την κομμώτρια
Πρόκειται για μία πρόταση ρεκόρ για την Αυστραλία, με το τίμημα να είναι κατά 42% υψηλότερο από την χρηματιστηριακή αξία του αεροδρομίου κατά την περίοδο που έγινε η προσφορά.
Μία σειρά περιουσιακών στοιχείων από αεροπορικές εταιρείες και αεροδρόμια έως καζίνο και άλλες επιχειρήσεις που εξαρτώνται από τον τουρισμό, βρίσκονται στο στόχαστρο των επενδυτών που στοιχηματίζουν στην ανάκαμψη τους μετά την κρίση.
Ωστόσο, για τα διοικητικά συμβούλια που αξιολογούν αυτές τις προτάσεις εξαγοράς, η αβεβαιότητα σχετικά με τις δυνατότητες ανάκαμψης και τις μακροπρόθεσμες προοπτικές καθιστά δύσκολη την διάκριση των ελκυστικών προσφορών από αυτές που είναι λιγότερο συμφέρουσες.
Χαμηλό το τίμημα
Η Sydney Airport δήλωσε ότι η προσφορά των 8,25 δολαρίων Αυστραλίας ανά μετοχή από τα συνταξιοδοτικά ταμεία, συμπεριλαμβανομένης της IFM Investors, ήταν χαμηλότερη από την τιμή της μετοχής πριν από την πανδημία και μικρής αξίας για ένα «στρατηγικό και αναντικατάστατο» περιουσιακό στοιχείο. Οι μετοχές του αεροδρομίου μειώθηκαν κατά 0,9% στα 7,73 δολάρια Αυστραλίας νωρίτερα.
“Το αεροδρόμιο του Σίδνεϊ είναι σε θέση να καταγράψει ανάπτυξη καθώς αυξάνονται τα ποσοστά εμβολιασμού και προχωράμε στην περίοδο ανάκαμψης μετά την πανδημία¨, ανέφερε η δήλωση.
Το αεροδρόμιο είπε ότι θα προχωρήσει μόνο με μια συμφωνία που αναγνωρίζει την «σωστή μακροπρόθεσμη αξία».
Από την πλευρά της η κοινοπραξία που κατέθεσε την προσφορά δήλωσε “έκπληξη και απογοήτευση”, μετά την απόρριψη της.
Παράλληλα εξήγησε ότι οποιαδήποτε σύγκριση με την τιμή της μετοχής του Αεροδρομίου του Σίδνεϊ πριν από το Covid-19 «είναι περιορισμένης σημασίας”, δεδομένης της αλλαγής που επέφερε η πανδημία στην αεροπορική αγορά και της «πρόκλησης των περαιτέρω προοπτικών της».
Αβέβαιη η ανάκαμψη
Τα παγκόσμια αεροπορικά ταξίδια, η “μηχανή” κερδών του αεροδρομίου του Σίδνεϊ, ενδέχεται να μην ανακάμψουν πλήρως μέχρι το 2023, σύμφωνα με τη Διεθνή Ένωση Αερομεταφορών. Τώρα ακόμη και αυτή η πρόβλεψη είναι αβέβαιη καθώς η παραλλαγή Δέλτα του Covid-19 έχει επηρεάσει τις σημαντικές ταξιδιωτικές αγορές όπως το Ηνωμένο Βασίλειο και οι ΗΠΑ, καθώς και το Σίδνεϊ, το οποίο έχει επεκτείνει το lockdown.
Το αεροδρόμιο επλήγη σημαντικά από τότε που η κυβέρνηση της Αυστραλίας έκλεισε τα διεθνή σύνορα τον Μάρτιο του 2020 και μάλιστα απαγόρευσε στους πολίτες της να φύγουν από τη χώρα. Η εταιρεία κατέγραψε απώλειες 145,6 εκατομμυρίων δολαρίων Αυστραλίας το 2020.
Τα σύνορα αναμένεται να παραμείνουν κλειστά μέχρι τα μέσα του 2022, δεδομένης της καθυστέρησης του προγράμματος εμβολιασμού της Αυστραλίας, επεκτείνοντας την οικονομική απομόνωση του αεροδρομίου.
Η προσφορά εξαγοράς ήταν «καιροσκοπική», ακόμη και αν το premium ήταν ασυνήθιστα υψηλό, δήλωσε ο Hugh Dive, διευθύνων σύμβουλος της Atlas Funds Management στο Σίδνεϊ.
Ο αναλυτής του Bloomberg Intelligence, Denise Wong, εκτίμησε ότι η προσφορά «ενδέχεται να μην αντικατοπτρίζει τις δυνατότητες μακροπρόθεσμης απόδοσης για αυτήν την βασική υποδομή”.
Διαβάστε ακόμα:
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Fitch: Επιβεβαίωσε το BBB- της Ελλάδας, διατήρησε σταθερές τις προοπτικές – Βλέπει ανάπτυξη 2,4% το 2025
- Γιατί ο Καραμανλής έκλεισε την συζήτηση για την προεδρία της Δημοκρατίας – Στήριξε τον Σαμαρά
- Πραγματική φοβέρα ή προετοιμασία για ανακωχή;
- Χρηματιστήριο: Repricing των τραπεζών, αγορές σε μετοχές με μερισματική απόδοση φέρνει η πτώση των επιτοκίων κατά 0,50% από την ΕΚΤ