To 2030, το 60% του πληθυσμού θα ζει σε μεγαλουπόλεις – ποσοστό διπλάσιο σε σχέση με τα σημερινά δεδομένα. Και η προοπτική αυτή αλλάζει εντελώς τα πλάνα της σουηδικής εταιρίας Ikea η οποία προετοιμάζεται για έναν κόσμο όπου, κυριολεκτικά και μεταφορικά, δεν θα υπάρχει αρκετός διαθέσιμος χώρος ούτε στα κτίρια και τις κατοικίες ούτε στα…. πορτοφόλια.

Ο σουηδικός κολοσσός επίπλων αλλάζει πλέον στρατηγική και εγκαταλείπει τη συνήθη τακτική σχεδιασμού πολιτικής σε βάθος πενταετίας ή δεκαετίας. Προτιμά τα τριετή πλάνα προκειμένου να μπορεί να συμβαδίσει με τις γοργά μεταβαλλόμενες κοινωνίες.

Αυτή η στρατηγική άλλωστε θα διασφαλίσει ότι η επιχείρηση μπορεί να ανταποκριθεί σε έναν αστικοποιημένο κόσμο όπου οι καταναλωτές «ζουν σε μικρούς χώρους, έχουν λεπτά πορτοφόλια και λίγο ελεύθερο χρόνο», σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας, Jesper Brodin.

Μάλιστα, σύμφωνα με έρευνα που έκανε η επιχείρηση, μέχρι το 2030, περίπου το 60% του παγκόσμιου πληθυσμού θα ζει σε μεγάλες πόλεις. Πρόκειται για διπλάσιο ποσοστό σε σχέση με τα σημερινά δεδομένα.

«Μέσα στην επόμενη τριετία θα ασχοληθούμε με τους (πιο φιλόδοξους) επιχειρηματικούς στόχους και με το πως θα αλλάξουμε τον τρόπο προσέγγισης των πελατών», σημείωσε σε μια τηλεφωνική συνέντευξη την Τρίτη.

Η εταιρεία βρίσκεται σε φάση μετασχηματισμού και ανοίγει περισσότερα καταστήματα στο κέντρο των πόλεων για να μπορέσει να εξυπηρετήσει καλύτερα το καταναλωτικό κοινό. Έχει ανοίξει αρκετά μικρά καταστήματα με εκθέσεις επίπλων σε πόλεις όπως είναι το Λονδίνο και το Παρίσι για να εξυπηρετήσει ευκολότερα τους κατοίκους των πόλεων.

O Βordin υπογράμμισε ότι η στρατηγική της εταιρείας είναι να καταφέρει να «φθάσει απευθείας» στο καθιστικό των καταναλωτών αναπτύσσοντας περισσότερο τις ψηφιακές εφαρμογές, τις δυνατότητες online αγορών και προσφέροντας καλύτερες υπηρεσίες σε αυτούς που επιθυμούν παράδοση στο σπίτι. Φυσικά, η επιχείρηση θα εξακολουθήσει να εστιάζει στα μεγάλα καταστήματα λαμβάνοντας ωστόσο υπ’ όψιν και άλλες προτεραιότητες.

«Χρειάζεται να σκεφθούμε σε ποια σημεία θα ανοίξουμε τα μεγάλα καταστήματα αλλά να κάνουμε και αρκετές επενδύσεις σε κεντρικά σημεία των πόλεων και να εξετάσουμε σε ποια κλίμακα θα αναπτυχθούμε στις μεγαλουπόλεις και σε όλες τις χώρες και τις αγορές», ανέφερε ο Bordin.

Το βασικότερο όλων είναι ότι η επιχείρηση δεν θα εγκαταλείψει την «εμμονή» της με το low-cost, το βασικό concept το οποίο είχε εισαγάγει ο ιδρυτής της (ο οποίος έφυγε πρόσφατα από τη ζωή), Ingvar Kamprad.

«Έχουμε ένα οικονομικό σχέδιο για όλα αυτά, το οποίο έχει λάβει υπ’ όψιν επενδύσεις σε χαμηλότερες τιμές», υπογράμμισε ο Brodin. «Αυτό θα είναι πάντα η βασική μας προτεραιότητα», πρόσθεσε ο Brodin.