Άρθρο του υφυπουργού Γιώργου Καραγιάννη στο mononews για τους στόχους του 2030

Ο πυρήνας της φιλοσοφίας μας και το θεμέλιο πάνω στο οποίο χτίσαμε το σχέδιό μας για τη νέα γενιά έργων στην Αττική είναι η αναβάθμιση της ποιότητας ζωής του πολίτη και η προστασία του περιβάλλοντος. Θέλουμε την Αττική μία σύγχρονη ευρωπαϊκή μητρόπολη, προσβάσιμη και ανθρώπινη.

Σκοπός μας είναι μέσα από ένα συνεκτικό πλάνο έργων να απαντήσουμε στις ανάγκες του αύριο καθώς οι πόλεις, ειδικά με τα χαρακτηριστικά της Αθήνας, αναπτύσσονται ραγδαία όπως και οι ανάγκες των κατοίκων για μετακίνηση με ταχύτητα και ασφάλεια.

Το μεγαλύτερο έργο που υπηρετεί το όραμά μας για βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών είναι η Γραμμή 4 του Μετρό, η πρώτη νέα γραμμή που κατασκευάζεται περισσότερο από δύο δεκαετίες μετά τη θεμελίωση του αξιόπιστου αυτού μέσου μεταφοράς.

Το 2030 η νέα γραμμή του Μετρό, το μεγαλύτερο δημόσιο έργο υποδομής που υλοποιείται αυτή τη στιγμή στην Ευρώπη, ύψους 1,2 δισ. ευρώ, θα έχει τεθεί στην κυκλοφορία εξυπηρετώντας καθημερινά επιπλέον 340.000 επιβάτες, οι περισσότεροι από τους οποίους θα το χρησιμοποιούν για να πηγαίνουν στην εργασία τους.

Πυκνοκατοικημένες περιοχές της Αθήνας, νευραλγικά σημεία της πόλης όπως δικαστήρια, νοσοκομεία και Πανεπιστήμια, σε μία έκταση από το Άλσος Βεΐκου έως το Γουδή, θα είναι πιο εύκολα προσβάσιμα.

Αναμφίβολα η Γραμμή 4 θα δώσει ανάσες στους κατοίκους και τους επισκέπτες της πόλης, αλλά και στο περιβάλλον. Τα στοιχεία δείχνουν ότι σε ημερήσια βάση θα κυκλοφορούν 53.000 λιγότερα ΙΧ στους δρόμους και θα εκπέμπονται 318 λιγότεροι τόνοι διοξειδίου του άνθρακα.

Επιπλέον, η Αθήνα, η πόλη που φιλοξενεί περισσότερους από τους μισούς κατοίκους της χώρας, θα είναι πιο «πράσινη» στο κέντρο και στις γειτονιές της. Το «πράσινο» ισοζύγιο θα έχει αυξηθεί, όπως προβλέπει το Μνημόνιο με τον Δήμο Αθηναίων και περισσότερα από 2.000 δέντρα θα προστεθούν στη διαδρομή της Γραμμής 4.

Η Αθήνα, έως το χρονικό ορόσημο του 2030, θα έχει αποκτήσει νέο κλάδο και στη Γραμμή 1 προκειμένου να καλυφθούν οι περιοχές των Πετραλώνων, της Καλλιθέας και του Φαλήρου, καθώς θα τερματίζει στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, ενώ θα έχει αφετηρία το Θησείο και θα είναι πλήρως υπογειοποιημένη.

Τα βήματα για την αλλαγή της Αττικής γίνονται ήδη, αρκεί να σκεφτούμε ότι πολύ νωρίτερα, στο τέλος καλοκαιριού θα δώσουμε στην κυκλοφορία και τους 3 τελευταίους νέους σταθμούς της επέκτασης της Γραμμής 3 προς Πειραιά. Δηλαδή τους σταθμούς Μανιάτικα, Δημοτικό Θέατρο και Πειραιάς. Έτσι, ενώνεται το μεγαλύτερο αεροδρόμιο με το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας.

Καθώς τα «σύνορα» της πρωτεύουσας διευρύνονται διαρκώς, το σχέδιό μας επεκτείνεται και φέρνει πιο κοντά στην Αθήνα τα δυτικά προάστια. Το 2030 η Γραμμή 2 του Μετρό θα έχει επίσης μεγαλώσει με τρεις νέους σταθμούς Παλατιανή, Ίλιον και Άγιο Νικόλαο.

Πιο κοντά στην Αθήνα θα έρθει και η Δυτική Αττική με τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο ο οποίος θα εξυπηρετεί περιοχές από τα Άνω Λιόσια ως τα Μέγαρα. Ταυτόχρονα, στα ανατολικά, τα δύο σημαντικά λιμάνια της Ραφήνας και του Λαυρίου θα έχουν επίσης τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο που θα τα συνδέει με το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος».

Συνδυαστικά με τα μέσα σταθερής τροχιάς, η βελτίωση της προσπελασιμότητας θα έρθει και μέσα από τα μεγάλα οδικά έργα της Αττικής, το δίκτυο της οποίας είναι κορεσμένο. Προχωράμε γρήγορα τις παρεμβάσεις μας καθώς σε διαφορετική περίπτωση οι δρόμοι της Αθήνας θα παραδοθούν στην ακινησία.

Έτσι, αρχίζει έως το τέλος του 2022 η κατασκευή της επέκτασης της Λεωφόρου Κύμης και σύνδεσής της με την Αττική Οδό και την ΠΑΘΕ. Ένα έργο μεγάλης σπουδαιότητας καθώς θα εξυπηρετεί μέση ημερήσια κυκλοφορία 30.000 οχημάτων, τα οποία θα διακινούνται μεταξύ του κέντρου της Αθήνας, περιλαμβανομένων των περιοχών Ψυχικού, Χαλανδρίου, Αμαρουσίου, και της Εθνικής Οδού Αθηνών Λαμίας βόρεια της Κηφισιάς.

Παράλληλα, προχωράμε και τις μελέτες για την υπογειοποίηση της Ηλιουπόλεως, ένα έργο που θα δώσει πραγματικά ανάσα στα Νότια Προάστια και θα αποφορτίσει την Περιφερειακή του Υμηττού.

Σε προχωρημένο στάδιο βρίσκονται οι διαδικασίες και για το σημαντικό έργο της ολοκλήρωσης της Περιφερειακής του Αιγάλεω και του Κόμβου Σκαραμαγκά, που θα αποφορτίσει σημαντικά την Λεωφόρο Αθηνών αλλά και την Λεωφόρου Σχιστού.

Πρόκειται για κομβικά οδικά έργα που θα λειτουργούν το 2030 δίνοντας σημαντικές απαντήσεις στο κυκλοφοριακό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν καθημερινά οι κάτοικοι του Λεκανοπεδίου.

Τα έργα υποδομής όταν έχουν συνοχή, χρηματοδότηση και υπηρετούν τη γενικότερη εικόνα, σημαίνουν νέες ευκαιρίες και δυνατότητες ανάπτυξης, πιο μικρές αποστάσεις, μεγαλύτερη ασφάλεια στις μετακινήσεις, ποιότητα ζωής, προστασία του περιβάλλοντος. Αυτή θα είναι η Αθήνα και ευρύτερα η Αττική τα επόμενα χρόνια, με το πλάνο που υλοποιούμε.