Αίσιο τέλος είχαν οι διαπραγματεύσεις του ομίλου Β. Θεοχαράκη με τις πιστώτριες τράπεζες για τη αναδιάρθρωση των μη εξυπηρετούμενων δανείων του, τα οποία ανέρχονται σε περίπου 300 εκατομμύρια ευρώ.

Οι διαπραγματεύσεις αυτές κράτησαν κοντά στα τέσσερα χρόνια, καθώς η διαδικασία ήταν ιδιαίτερα σύνθετη, ενώ για να επιτευχθεί χρειάστηκε και οι δύο πλευρές να κάνουν σημαντικές υποχωρήσεις: ο Βασίλης Θεοχαράκης έβαλε από την τσέπη του περισσότερα από 20 εκατομμύρια ευρώ για να καλυφθεί το κόστος του «λουκέτου» στις υπερχρεωμένες επιχειρήσεις του ομίλου, ενώ παράλληλα δρομολογήθηκε  η πώληση της Λάιον Ρένταλ (που έχει τη δικαιόχρηση του σήματος της γερμανικής εταιρείας ενοικίασης αυτοκινήτων Sixt) και συμφώνησε να μεταφέρει στις τράπεζες το χαρτοφυλάκιο των ακινήτων του ομίλου του, αξίας 58 εκατομμυρίων ευρώ. 

Σε όλη αυτή τη σχεδόν τετραετή προσπάθεια ο όμιλος Βασίλη Θεοχαράκη ανέθεσε το συμβουλευτικό έργο και την εντολή διαπραγμάτευσης με τις τράπεζες στην Core Capital Partners. 

Οι τράπεζες, λένε πηγές , που δεν είναι συνηθισμένες σε τέτοιες ενέργειες από ιδιοκτήτες υπερχρεωμένων επιχειρήσεων, καθώς οι περισσότεροι προσπαθούν να χρονοτριβήσουν ή να παρακωλύσουν τις διαδικασίες, εκτίμησαν τη στάση του και δέχτηκαν να συμβιβαστούν με ένα ποσοστό ανάκτησης της τάξεως του 25%, που είναι μεν χαμηλό, αλλά είναι αναμφίβολα υψηλότερο από το ποσοστό που θα ανακτούσαν αν ο όμιλος οδηγείτο σε αναγκαστική εκποίηση, το οποίο δύσκολα θα ξεπερνούσε το 5%.

Η Μοτοδυναμική 

Σημειωτέον ότι μόνο από την πώληση της Sixt ρυθμίστηκαν συνολικά υποχρεώσεις της τάξης των 100-110 εκατ. ευρώ, με το ποσοστό ανάκτησης των τραπεζών να κινείται στο 20% περίπου. Για την SIXT επιλέχθηκε ως επενδυτής η Μοτοδυναμική, συμφερόντων του ομίλου Οδυσσέα Κυριακόπουλου. O επικεφαλής του ομίλου Πάρης Κυριακόπουλος (γιος του Οδυσσέα) συμμετείχε σε αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της Sixt (Λάιον Ρένταλ Α.Ε.) με 15 εκατ. ευρώ αποκτώντας το 80,5% της εταιρείας, ενώ το υπόλοιπο 19,5% παραμένει στα συμφέροντα της οικογενείας Β. Θεοχαράκη. Όμως οι μετοχές ενεχυριάστηκαν ως εξασφάλιση δανείων από τις τράπεζες.

Παράλληλα, στο πλαίσιο της ίδιας συμφωνίας, οι πιστώτριες τράπεζες συμφώνησαν στη μείωση των οφειλόμενων δανείων (μακροπρόθεσμων και βραχυπρόθεσμων) της Λάιον Ρένταλ από 100 εκατ. σε 18 εκατ. με παράλληλη αναχρηματοδότησή τους για 10 χρόνια, αλλά και στη χορήγηση επιπλέον χρηματοδότησης ύψους έως 10 εκατ. ευρώ, επίσης για 10 χρόνια.

Η συμφωνία τραπεζών και Βασίλη Θεοχαράκη 

Με την συμφωνία των τραπεζών και του ομίλου παρά το γιγαντιαίο κούρεμα εν τούτοις ο όμιλος μπορεί να συνεχίσει τη λειτουργία του, έστω και συρρικνωμένος, ενώ οι τράπεζες εξασφαλίζουν ένα μέρος των απαιτήσεών τους. Αποκτούν τα ακίνητα του ομίλου και εξασφαλίζουν επιπλέον ότι όλα τα κόστη για τους επικείμενους διαγωνισμούς θα καταβληθούν από τον όμιλο, και όχι από τις ίδιες.

Σημαντική εξέλιξη που απορρέει από τη συμφωνία των δύο πλευρών είναι η πώληση της αντιπροσωπείας της Kawasaki, η οποία βαρύνεται με «κόκκινα» δάνεια ύψους 8 εκατ. ευρώ, αν και δεν είναι σαφές το χρονοδιάγραμμα της πώλησής της, καθώς εδώ υπάρχει διάσταση απόψεων ανάμεσα στις τράπεζες, που θέλουν να πωληθεί άμεσα, και στον όμιλο, που θεωρεί πως αν καθυστερήσει η πώληση, το τίμημα θα είναι υψηλότερο.

Τι απομένει όμως στον όμιλο Β. Θεοχαράκη μετά τη συμφωνία με τις τράπεζες; Όχι και λίγα πράγματα.

Ο όμιλος κρατά την αντιπροσωπεία της Renault, την ασφαλιστική εταιρεία Μινέττα, τη ναυτιλιακή TeoShipping με στόλο αποτελούμενο από 7 φορτηγά πλοία, το Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Βασίλη και Μαρίνας Θεοχαράκη, καθώς και τις συμμετοχές του σε άλλες εταιρείες, όπως Νικ. Ι. Θεοχαράκης και το νοσοκομείο Metropolitan.

Η Τεορέν Μότορς Εμπορική και Βιομηχανική Ανώνυμη Εταιρεία Αυτοκινήτων και Ανταλλακτικών, έχει ως βασική δραστηριότητά της την εμπορία αυτοκινήτων Renault και Dacia.

O κύκλος εργασιών της το 2017 διαμορφώθηκε στα 58,8 εκατ. ευρώ από 49,1 εκατ. το 2016. Το μετά φόρων καθαρό αποτέλεσμα της χρήσης του 2017 είναι κέρδη 1,16 εκατ. και εκτιμάται πως τόσο αυτό όσο και ο κύκλος εργασιών έχουν βελτιωθεί σημαντικά το 2018.

Ο δε συνολικός δανεισμός της Τεορέν από 1,1 εκατ. στα τέλη του 2016 διαμορφώθηκε στα 2,5 εκατ. το 2017.

Ο Τάκης Θεοχαράκης

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο όμιλος Β. Θεοχαράκη είναι ανεξάρτητος από τις εταιρείες Νικ. Ι. Θεοχαράκης και Θεοχαράκης ΑΕ, που ελέγχονται από συμφέροντα της οικογένειας του Τάκη Θεοχαράκη και ο όμιλος Β. Θεοχαράκη έχει μόνο συμμετοχές σε αυτές.

Στις δύο αυτές εταιρείες, στις οποίες η οικογένεια Βασίλη Θεοχαράκη έχει μειοψηφική μόνο συμμετοχή, έχουν ως βασική δραστηριότητα την αντιπροσωπεία των αυτοκινήτων Nissan αλλά και τις εξωλέμβιες μηχανές Suzuki, αντιπροσωπεία αγροτικών μηχανημάτων και ελαστικών όπως τα Yokohama. Τραπεζικές πηγές, αναφέρουν οτι οι εν λόγω επιχειρήσεις κλείνουν το 2018 με κύκλο εργασιών της τάξης των 170 εκατ. ευρώ από 160 εκατ. το 2017 και μόλις 60 εκατ. το 2014, ενώ είναι ενήμερες ως προς τις υποχρεώσεις τους.