Λύση για να απεγκλωβιστεί από την «παγίδα» των μεγάλων προσφορών, στην οποία έπεσε από μόνο του, αναζητά απεγνωσμένα το λιανεμπόριο τροφίμων. Η επιθετική πολιτική τιμών που ακολούθησαν κατά κόρον οι μεγάλοι παίκτες του κλάδο στα χρόνια της κρίσης, πέρα από αδιέξοδη αποδείχθηκε καταστροφική για τις αλυσίδες σε πολλαπλά επίπεδα.

Οι έντονες προωθητικές ενέργειες, σύμφωνα με τον επικεφαλής της METRO – Μy Market, Αριστοτέλη Παντελιάδη, καταστρέφουν την αξία και το brand name των προϊόντων ενώ πλήττουν την αξία και του λιανέμπορου, αλλά και του προμηθευτή.

«Όταν πουλάς με μείον 50%, πρώτον σκοτώνεις την πώληση χωρίς προωθητική ενέργεια και δεύτερον κάνεις τον καταναλωτή καχύποπτο με την πραγματική τιμή του προϊόντος», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Παντελιάδης από το βήμα του 9ου Συνεδρίου «Food Retail CEO Forum», τονίζοντας πως η προωθητική ένταση και ο αριθμός των προϊόντων που πωλούνται με προσφορά παραμένει σταθερά ψηλός. Τελευταίες έρευνες δείχνουν ότι ένα στα δυο προϊόντα στα ράφια των σούπερ μάρκετ πωλούνται σήμερα με κάποια έκπτωση, προς όφελος του τελικού καταναλωτή.

Το έμπειρο στέλεχος χαρακτήρισε λίγο πολύ αναγκαίο κακό τις προσφορές, λέγοντας πως υπαίτιοι για τη σημερινή κατάσταση είναι οι ίδιοι καθώς φρόντισαν τα τελευταία δέκα χρόνια να εκπαιδεύσουν τους καταναλωτές, να «κυνηγάνε σαν τρελοί τις προωθητικές ενέργειες». Για να προσθέσει με νόημα πως «τώρα ξέρουμε ότι το παρακάναμε, αλλά δεν ξέρουμε πως να απεμπλακούμε».

Ο κ. Παντελιάδης παραδέχθηκε πως η εξεύρεσης λύσης στο ζήτημα των προσφορών δεν είναι εύκολη υπόθεση, και εκτίμησε πως παρά τις προσπάθειες που γίνονται για περιορισμό τους σε λογικά επίπεδα, υπάρχει ακόμη πολύ δρόμος μπροστά. Βέβαια, όπως είπε, δεν πρόκειται οι λιανέμποροι να σταματήσουν να ζητάνε από τους προμηθευτές προωθητικές ενέργειες.

Νέο μοντέλο προσωποποιημένων προσφορών από την ΑΒ Βασιλόπουλος

Σε παρόμοιο μήκος κινήθηκε και ο επικεφαλής της ΑΒ Βασιλόπουλος, Βασίλης Σταύρου, ο οποίος τόνισε πως ήρθε η στιγμή το λιανεμπόριο να επικεντρωθεί στην αξία (value) που προσφέρουν τα προϊόντα στους καταναλωτές, και να δώσουν λιγότερο βάρος στις τιμές. «Ήρθε η στιγμή να ξεκινήσουμε να μιλάμε για την αξία», επεσήμανε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας πάντως πως η μετάβαση αυτή δεν είναι εύκολη.

Παράλληλα, αποκάλυψε πως πολύ σύντομα η ΑΒ θα είναι έτοιμη να παρουσιάσει το νέο μοντέλο προσωποποιημένων προσφορών της εταιρείας.

Αν και απέφυγε να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες, μιας και επίκειται η επίσημη ανακοίνωση, είπε πως για το συγκεκριμένο project θα βασιστεί και θα αξιοποιεί την κάρτα πιστότητας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Αρ. Παντελιάδης για το επίμαχο mail στα My Market: «Μάθαμε από πρώτο χέρι τη δύναμη των social media»

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ: Οι ευκαιρίες και οι προκλήσεις της επόμενης μέρας

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Θ. Βάρδας, Κ. Γεράρδος, Χ. Καλογεράκης, Α. Πεταλάς: Κυνηγώντας τα… λεφτά που περπατούν και σερφάρουν