ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Προσεχώς αναμένεται η έναρξη της τουριστικής θερινής περιόδου. Ο τουρισμός –ένας νευραλγικός τομέας της ελληνικής οικονομίας-φαίνεται πως θα δεχθεί ένα ακόμη χτύπημα. Νόμος που ψηφίστηκε τον περασμένο Νοέμβριο από την κυβέρνηση ορίζει την απαγόρευση επιβίβασης ή αποβίβασης επιβατών εντός των ελληνικών χωρικών υδάτων, από επαγγελματικά σκάφη αναψυχής με ξένη σημαία (είτε της ΕΕ είτε τρίτων χωρών).
Αλβανικό πρακτορείο, εκμεταλλευόμενο τη νομοθεσία στην Ελλάδα δημοσίευσε την εξής αγγελία: «Για όλες τις εταιρείες ναυλωμένων σκαφών αναψυχής που δεν μπορούν να επιβιβάσουν και να αποβιβάσουν τους επισκέπτες στην Ελλάδα. Σαράντα (Αλβανία), 7 ναυτικά μίλια μακριά από την Κέρκυρα, θα μπορούσε να είναι το σημείο αποβίβασης ή επιβίβασής σας».
Για τους ίδιους λόγους, οι εν δυνάμει τουρίστες προτιμούν και τη γειτονική Τουρκία, προκειμένου να προβούν σε ναυλώσεις από το Μπόντρουμ και όχι από την Ελλάδα.
Πέραν του προφανούς – σ.σ. μείωση τουριστικού ρεύματος στην Ελλάδα- μία σειρά από κλάδους αναμένεται να πληγούν όπως οι μαρίνες, η ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη, οι εταιρείες τροφοδοσίας κ.ο.κ.
Ο επίμαχος νόμος
Ο απαγορευτικός νόμος που αναμένεται να πλήξει το yachting στην Ελλάδα ψηφίστηκε στα τέλη Νοεμβρίου 2017 και έχει δημοσιευτεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Πρόκειται για τον Νόμο 4504/2017 του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και αφορά τη δια βίου εκπαίδευση του προσωπικού του υπουργείου, την ενδυνάμωση της διαφάνειας και της αξιοκρατίας, την ενίσχυση της κοινωνικής συμμετοχής στην ακτοπλοΐα και άλλα θέματα.
Διαβάστε το επίμαχο εδάφιο:
«H εκτέλεση σύμβασης ναύλωσης από επαγγελματικό πλοίο αναψυχής με σημαία κράτους – μέλους Ευρωπαϊκής Ένωσης ή του Ε.Ο.Χ. ή σημαίας εκτός της Ε.Ε. επιτρέπεται, μόνο όταν ο τόπος επιβίβασης και αποβίβασης των επιβατών του πλοίου αναψυχής βρίσκεται στην αλλοδαπή. Σε κάθε άλλη περίπτωση, τα πλοία αυτά δεν αναγνωρίζονται στην ελληνική επικράτεια ως επαγγελματικά πλοία αναψυχής αλλά ως ιδιωτικά και υποχρεούνται σε έκδοση Δελτίου Κίνησης Πλοίων Αναψυχής (ΔΕ.Κ.Π.Α.) ή Δελτίου Κίνησης (transit log)» αναφέρεται στο άρθρο 136.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Το σαφάρι των 35 τρισ. – Γιατί οι επενδυτές δεν φοβούνται την Ελλάδα
- Πανικός στις Μαρίνες από τους ελέγχους σε θαλαμηγούς: Ανασφάλιστος ακόμη και ο πλοίαρχος σε πολυτελές σκάφος εφοπλιστή!
- Κερδισμένο το Airbnb στην Ελλάδα από την επιμήκυνση της σεζόν
- Novo Nordisk: Ο «βασιλιάς» στην αγορά της απώλειας βάρους χάνει το θρόνο του;