Τουλάχιστον 675 εκατομμύρια δολάρια έχουν στοιχηματίσει τα hedge funds σε ναυτιλιακές μετοχές, καθώς εκτιμάται ότι η ναυτιλία θα ανακάμψει δυναμικά, παρά το γεγονός ότι πολλοί επενδυτές πιστεύουν ότι οι ναυτιλιακές μετοχές θα συνεχίσουν να δέχονται πιέσεις λόγω και της ανόδου της μεταβλητότητας στις αγορές διεθνώς.

Τα hedge funds έστρεψαν το… στόχαστρό τους στις ναυτιλιακές μετοχές το τρίτο τρίμηνο του 2017, αλλά αύξησαν σημαντικά τα long στοιχήματά τους στον κλάδο τους τρεις τελευταίους μήνες του έτους, σύμφωνα με νέα στοιχεία της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς των ΗΠΑ.

Εκτιμήσεις

“Η ναυτιλία δέχθηκε σημαντικές πιέσεις για αρκετά χρόνια”, σημειώνει ο Chris Walvoord, επικεφαλής της έρευνας των hedges funds στην Aon Hewitt. “Πλέον τα hedge funds αρχίζουν να βλέπουν ευκαιρίες στον κλάδο και εκτιμούν ότι οι ναυτιλιακές μετοχές έχουν αγγίξει τον πάτο”, προσθέτει στο Reuters.

Αυτή η κίνηση των hedge funds έρχεται τη στιγμή που διαφαίνονται σημάδια ανάκαμψης σε αρκετούς κλάδους της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας, μετά από δέκα σχεδόν χρόνια υποχώρησης που οφειλόταν, εν μέρει, στις μαζικές παραγγελίες πλοίων.

“Κατά τα επόμενα δύο χρόνια οι μετοχές της ναυτιλίας θα ενισχυθούν κατά 50% με 100%”, εκτιμά ο William Homan-Russell, επικεφαλής για τον ναυτιλιακό κλάδο στο hedge fund Tufton Oceanic. “Εάν προσαρμοστούν με τα εκτιμώμενα κόστη, οι τιμές των μετοχών είναι στα χαμηλότερα επίπεδα από το 1999”, επισημαίνει.

Ο κλάδος χύδην ξηρού φορτίου (dry bulk) – ένας από αυτούς που χτυπήθηκαν περισσότερο – αναμένεται να έχει τις καλύτερες προοπτικές, καθώς η ανάπτυξη του στόλου επιβραδύνεται και η αναμενόμενη αύξηση της ζήτησης για εμπορεύματα, όπως ο άνθρακας, το σίδηρο και τα σιτηρά, ενισχύει την απασχόληση των πλοίων dry bulk. O κλάδος των tankers βρίσκεται επίσης στο ραντάρ των funds.

Οι επενδύσεις των hedge funds

Οι θέσεις των hedge funds στην Nordic American Tanker, η οποία μεταφέρει πετρέλαιο αυξήθηκαν στο 27% στο τέλος του έτους, από 2,4% στα τέλη Σεπτεμβρίου, σύμφωνα με στοιχεία της Symmetric, ενώ οι θέσεις στην Dryships Inc, η οποία δραστηριοποιείται στις αγορές χύδην ξηρού φορτίου, τάνκερ αλλά και υπεράκτιων ναυτιλιακών εταιρειών, αυξήθηκαν στο 80% από 10,3%.

Τα hedge funds έχουν επενδύσει 308 εκατομμύρια δολάρια στην Kirby Corp, 26 εκατομμύρια δολάρια στην Nordic American Tanker και 9 εκατομμύρια δολάρια στην Dryships, συμφερόντων του Γιώργου Οικονόμου.

Γιώργος Οικονόμου, επικεφαλής DryShips ναυτιλία
Γιώργος Οικονόμου, επικεφαλής DryShips

Η εταιρεία χύδην ξηρού φορτίου Golden Ocean του Νορβηγού John Fredriksen και ο μεταφορέας πετρελαίου Teekay Tankers είναι επίσης δημοφιλείς στα hedge funds καθώς και η Ship Finance International, η οποία διαθέτει ένα διαφοροποιημένο στόλο.

John Fredriksen
John Fredriksen, εφοπλιστής Frontline

Τα funds έχουν επενδύσει 35 εκατομμύρια δολάρια στην Golden Ocean και 77 εκατομμύρια δολάρια στην Ship Finance International.

Τα hedge funds Blue Mountain Capital Management και Greywolf Capital Management ήταν μεταξύ εκείνων που έχουν επενδύσει 39 εκατομμύρια δολάρια στην εταιρεία Teekay Tankers.

Παράλληλα, μερικά hedge funds έχουν αρχίσει και κινούνται προς τον κλάδο του υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), επενδύοντας 4 εκατομμύρια δολάρια στην Dynagas LNG Partners του Γιώργου Προκοπίου και 62 εκατομμύρια δολάρια στην Golar LNG Partners.

Γιώργος Προκοπίου ναυτιλία
Γιώργος Προκοπίου, εφοπλιστής Dynagas LNG Partners

 

Morgan Stanley

Σύμφωνα με νέα έκθεση της Morgan Stanley, αν και οι δύο τελευταίες χρονιές ήταν δύσκολες για τον κλάδο των tankers, φέτος πολλές μετοχές του κλάδου αναμένεται να ανακάμψουν δυναμικά.

Έτσι, προχωρά σε αναβάθμιση τριών μετοχών του κλάδου και συγκεκριμένα της Euronav NV από equal-weight σε overweight με τιμή-στόχο τα 10 δολάρια, της Teekay Offshore Partners L.P. από underweight σε equal-weight με τιμή-στόχο τα 2,50 δολάρια και της Navigator Holdings Ltd από underweight σε equal-weight με τιμή-στόχο τα 12,50 δολάρια.

Σύμφωνα με τη Morgan Stanley, τα θεμελιώδη μεγέθη της αγοράς δεξαμενόπλοιων αρχίζουν να δείχνουν σημάδια βελτίωσης και έτσι τηρεί πλέον εποικοδομητική στάση στον κλάδο, προβλέποντας σημαντική ανάκαμψη τόσο το 2019 όσο και το 2020 λόγω της βελτίωσης της παραγωγής του ΟΠΕΚ, της αύξησης των εξαγωγών των ΗΠΑ, της μεγαλύτερης εμπορικής δραστηριότητας και της επιβράδυνσης της προσφοράς στόλου.

Η Euronav είναι στα top picks της λόγω του γιγαντιαίου στόλου VLCC, της ασύγκριτης ρευστότητάς της και της πρόσφατης εξαγοράς της Gener8 του Πήτερ Γεωργιόπουλου.

Πήτερ Γεωργιόπουλος
Πήτερ Γεωργιόπουλος, εφοπλιστής Gener8 Maritime

Οι ναύλοι στον κλάδο των πλοίων μεταφοράς υγραερίου (LPG) και στον κλάδο των πετροχημικών αερίων αναμένεται να αυξηθούν τα επόμενα τρία χρόνια καθώς οι ΗΠΑ αρχίζουν να αυξάνουν τις εξαγωγές τους. Η Morgan Stanley αναμένει την βελτίωση να ξεκινά στο δεύτερο εξάμηνο του 2018, εάν οι τιμές του πετρελαίου παραμείνουν σχετικά σταθερές.

Επίσης, τονίζει η Morgan Stanley, η αγορά LNG έχει βελτιωθεί σημαντικά λόγω της ταχείας επέκτασης της παγκόσμιας προσφοράς και της ισχυρής ασιατικής ζήτησης, δημιουργώντας ένα πιο ευνοϊκό κλίμα για όλες τις μετοχές του κλάδου LNG.

dynagas LNG
Το δεξαμενόπλοιο μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) “Clean Energy” της Dynagas LNG Partners είναι χωρητικότητας 149.700-cbm και κατασκευής του έτους 2007

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Γ. Λογοθέτης: Ποια νεοσύστατη ελληνική ναυτιλιακή αγόρασε πλοίο της Lomar Shipping

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:Ποιες ναυτιλιακές μετοχές -και μία ελληνική- επιλέγει η Clarksons

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Αγγ. Φράγκου: Η Navios Partners πουλά μετοχές 35 εκατ. δολ. για να αγοράσει νέα πλοία