ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Φαίνεται ότι όλα είναι έτοιμα για την τελική αναμέτρηση στην ΕΛΛΑΚΤΩΡ.
Και στα δύο στρατόπεδα, των Μπόμπολα – Κούτρα από τη μία πλευρά και των αδελφών Καλλιτσάντση από την άλλη, ετοιμάζονται για την τελική μάχη η οποία αναμένεται ανελέητη και με στόχο να υπάρξει μόνον ένας νικητής στη γενική συνέλευση της 25ης Ιουλίου.
Μέσα στις επόμενες 10 ημέρες, οι δύο πλευρές αναμένεται να χρησιμοποιήσουν όλα τα όπλα που διαθέτουν με στόχο να επικρατήσουν του αντιπάλου τους.
Το bras de fer των βασικών μετόχων της ΕΛΛΑΚΤΩΡ που ξεκίνησε επίσημα στις 13 Ιουνίου, μετά την ανακοίνωση των αδερφών Καλλιτσάντση, οι οποίοι έθεσαν επίσημα θέμα εκ βάθρων αλλαγής του Διοικητικού Συμβουλίου της ΕΛΛΑΚΤΩΡ από τους μετόχους στη Γενική Συνέλευση της εταιρείας, με σύνθεση που αποκλείει τη συμμετοχή των κ.κ. Λεωνίδα Μπόμπολα και Δημήτρη Κούτρα, θα κορυφωθεί στις 25 Ιουλίου όταν τα δύο στρατόπεδα θα μετρήσουν τις ψήφους και τα ποσοστά που έχουν συγκεντρώσει.
Η απάντηση
Η κίνηση-ματ της πλευράς Καλλιτσάντση να αποκτήσει το ποσοστό, ύψους 5,2%, του Amber Capital στην ΕΛΛΑΚΤΩΡ, έναντι 2,15 ευρώ ανά μετοχή, έδωσε βραχεία κεφαλή έναντι της πλευράς Μπόμπολα – Κούτρα.
Η αγορά πλέον περιμένει την απάντηση των τελευταίων, ακόμη και μέσα στις επόμενες ημέρες.
Οι πληροφορίες θέλουν την πλευρά Μπόμπολα – Κούτρα να έχει εξασφαλίσει χρηματοδότηση από τη Fortress, η οποία θα αξιοποιηθεί για την ενίσχυση των ποσοστών τους.
Από το περιβάλλον των Μπόμπολα – Κούτρα λέγεται πως η απέναντι πλευρά βιάστηκε να κινηθεί και ετοιμάζουν την αντεπίθεσή τους.
Το επίσημο ποσοστό του Λεωνίδα Μπόμπολα είναι στο 15,018% ενώ αυτό του συνοδοιπόρου και συμπαραστάτη του Δημήτρη Κούτρα ανέρχεται στο 5,577%. Συνολικά, δηλαδή, ο μετοχικός αυτός πυλώνας κατέχει το 20,595% στην ΕΛΛΑΚΤΩΡ.
Σε αυτό το ποσοστό πρέπει να προστεθεί και η συμμετοχή των παραδοσιακά φίλιων δυνάμεων, όπως της οικογένειας Σαραντόπουλου και της οικογένειας Γιόκαρη.
Ζητούμενο είναι, ωστόσο, για την πλευρά Μπόμπολα – Κούτρα είναι να υπάρξει απάντηση στις κινήσεις Καλλιτσάντση.
Έτσι, οι πληροφορίες αναφέρουν πως έχουν υπάρξει προχωρημένες συζητήσεις για την απόκτηση από την πλευρά Μπόμπολα – Κούτρα του ποσοστού ενός από τους μετόχους μειοψηφίας της ΕΛΛΑΚΤΩΡ, με το τίμημα να κινείται σε υψηλότερα επίπεδα από αυτά που πούλησε το Amber Capital. Όπως είναι φυσικό, οι μέτοχοι αυτοί μειοψηφίας έχουν προσεγγιστεί και από την πλευρά Καλλιτσάντση.
Horizon – Διαμαντίδης αλλάζουν τους συσχετισμούς στην ΕΛΛΑΚΤΩΡ
Με βάση το μετοχολόγιο, στην Ελλάκτωρ σημαντικά ποσοστά κατέχουν τα επενδυτικά κεφάλαια της Vanguard, του Horizon (Horizon Growth Fund), του Amiral Gestion αλλά και της Norges Bank.
Επίσης ξεχωρίζει η συμμετοχή του εφοπλιστή Διαμαντή Διαμαντίδη που εχει ποσοστό πέριξ του 4,8% ενώ υπάρχουν αρκετά pension funds από τις ΗΠΑ και άλλες χώρες, ασφαλιστικά και αμοιβαία κεφάλαια με αρκετά σημαντικά ποσοστά, καθώς και ETF’s.
Όπως προκύπτει, τόσο το ποσοστό του fund Horizon, όσο και του εφοπλιστή Διαμαντίδη μπορούν να αλλάξουν τους υφιστάμενους συσχετισμούς.
Είμαι φίλος του Δημήτρη
Σε κάθε περίπτωση, ο έμπειρος εφοπλιστής, ο οποίος τους τελευταίους μήνες είναι ιδιαίτερα δραστήριος καθώς αγόρασε 11 πλοία σε πλειστηριασμό, βρίσκεται με την πλευρά των αδελφών Καλλιτσάντση. «Εγώ είμαι φίλος του Δημήτρη Καλλιτσάντση 30 χρόνια» λέει σε κατ’ ιδιαν συνομιλίες.
Σε ό,τι αφορά την παρουσία των ελληνικών τραπεζών στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας, αυτή αφορά κυρίως αμοιβαία κεφάλαια της Alpha Bank και άλλων τραπεζών, οι οποίες μέχρι στιγμής έχουν κρατήσει ουδέτερη στάση.
Στο στόλο του Έλληνα εφοπλιστή τα έξι νεότευκτα της χρεοκοπημένης Toisa
Οπως έγραψε το mononews.gr πριν από λίγες ημέρες στα χέρια του Έλληνα εφοπλιστή πέρασαν τα έξι νεότευκτα δεξαμενόπλοια της χρεοκοπημένης Τοisa, τα οποία δημοπρατήθηκαν από την Clarksons, στις 21 Ιουνίου.
Σύμφωνα με πληροφορίες από ναυλομεσιτικά γραφεία, τα συγκεκριμένα πλοία ανήκουν πλέον στο στόλο της Delta Tankers, του πλοιοκτήτη Διαμαντή Διαμαντίδη. Πρόκειται για τρία τάνκερ τύπου suezmaxes: τα χωρητικότητας 157,000-dwt, United Oceans και United Paragon (θα παραδοθούν το 2018) και το πλοίο Pericles GC (χρόνος παράδοσης 2019), το κόστος των οποίων, σύμφωνα με ναυλομεσίτες, μπορεί να κυμάνθηκε στα 51 με 52 εκατ. δολ. έκαστο.
Τα άλλα δύο πλοία, τύπου aframax, είναι τα χωρητικότητας 115,000-dwt United Mariner και United Nomad, με χρόνο παράδοσης εντός του 2018, με τις εκτιμώμενες τιμές να κυμαίνονται στα 43 με 44 εκατ. δολ. έκαστο.
Το έκτο είναι το δεξαμενόπλοιο μεταφοράς αργού πετρελαίου Nikos Kazantzakis, χωρητικότητας 115,000-dwt, το οποίο είναι προγραμματισμένο να παραδοθεί το Δεκέμβριο 2018.
Τα έξι δεξαμενόπλοια βρίσκονται υπό κατασκευή στα ναυπηγεία της Cosco.
Σημειώνεται ότι ο κ. Διαμαντίδης έχει ήδη αποκτήσει πέντε ακόμη πλοία της Toisa και αν επιβεβαιωθεί η είδηση τότε θα έχει αγοράσει τα 11 από τα 26 συνολικά πλοία της ναυτιλιακής που βγήκαν στο σφυρί.
Όπως είχε γίνει ήδη γνωστό, η ναυτιλιακή Marmaras Navigation του Διαμαντή Διαμαντίδη έχει αγοράσει το kamsarmax Trade Spirit (χωρητικότητας 82.000 dwt, κατασκευής 2016) έναντι περίπου 24,5 εκατ. δολαρίων και τα δύο ακόμα αδελφά πλοία του, τα Trade Resource και Trade Quest (αμφότερα κατασκευής 2016), ενώ η Delta Tankers, του ιδίου εφοπλιστή, φέρεται να έχει αποκτήσει το suezmax United Dynamic (χωρητικότητας 161.000 dwt, κατασκευής 2010), καθώς και ένα ακόμα αδελφό πλοίο του, κατασκευής 2011.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Change4ELLAKTOR: Ολο το πλάνο Καλλιτσάντση για τους μετόχους της ΕΛΛΑΚΤΩΡ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Σταύρος Ψυχάρης: Πουλήθηκε άλλο ένα αντικείμενο γοήτρου-Το Ferretti των 27 μέτρων
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Κατάρ: Να αρθούν τάχιστα οι διεθνείς κυρώσεις κατά της Συρίας
- Πρώην σύμβουλος του Τραμπ: Είναι ανίκανος να συγκεντρωθεί, δεν διαβάζει, πολύ πιθανή διεθνής κρίση
- Γνωστοί influencers ελέγχονται για φοροδιαφυγή – Πώς η τεχνητή νοημοσύνη και τα…social media ξετρυπώνουν «μαύρα» εισοδήματα
- Gazprom: Αναμένει ότι τα έσοδα από τις πωλήσεις φυσικού αερίου θα ξεπεράσουν το σχέδιο φέτος