Μορφή… χιονοστιβάδας παίρνουν οι διαλύσεις τάνκερ φέτος, με πολλούς εφοπλιστές να στέλνουν τα παλιότερα πλοία τους στα διαλυτήρια.

Μεταξύ αυτών και ο Έλληνας εφοπλιστής Αδαμάντιος Πολέμης (New Shipping), που σύμφωνα με πηγές της αγοράς που επικαλείται το TradeWinds προχώρησε στην πώληση προς scrap του πλοίου New Friendship (χωρητικότητας 279.000 dwt, κατασκευής 1999) έναντι περίπου 460 δολαρίων ανά ldt, ήτοι 17,8 εκατομμύρια δολάρια συνολικά. Σημειώνεται ότι η New Shipping είχε αποκτήσει το πλοίο πριν από σχεδόν τέσσερα χρόνια από την Kyoei Tanker, έναντι 21,2 εκατ. δολαρίων. Μάλιστα, η εταιρεία φέρεται να πούλησε και δύο ακόμα τάνκερ της προς διάλυση τον περασμένο Δεκέμβριο, αντλώντας 18 εκατ. δολάρια από τις πωλήσεις αυτές.

Προς τα διαλυτήρια οδεύει όπως όλα δείχνουν και το πλοίο Shinyo Kannika (χωρητικότητας 287.000 dwt, κατασκευής 2001) της Navios Maritime Midstream Partners, συμφερόντων της Αγγελικής Φράγκου, που φέρεται να πωλήθηκε έναντι 450 δολαρίων ανά ldt, ήτοι 17,2 εκατ. δολάρια. Πάντως, στην ιστοσελίδα της η εταιρεία αναφέρει ότι το πλοίο είναι ναυλωμένο έως τον Φεβρουάριο του 2019, έναντι 38.025 δολαρίων ημερησίως.

Σύμφωνα με ναυλομεσίτες που επικαλείται το TradeWinds, περίπου 12 VLCCs έχουν πωληθεί από τις αρχές του χρόνου προς διάλυση, ενώ έντονη είναι η δραστηριότητα και στην αγορά των πλοίων aframax, όπου μεταξύ άλλων η ProPer In Management, που πιθανόν σχετίζεται με τον Έλληνα εφοπλιστή Μάριο Ηλιόπουλο, φέρεται να πούλησε για scrap το πλοίο Keema Gianni (χωρητικότητας 113.000 dwt, κατασκευής 1999) έναντι 470 δολαρίων ανά ldt, ήτοι 8,3 εκατ. δολάρια. Σημειωτέον ότι η εταιρεία είχε αγοράσει το πλοίο τον Μάιο του 2017 έναντι 7,5 εκατ. δολαρίων από την Teekay Tankers.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Π. Γεωργιόπουλος: Στο «κόκκινο» η Gener8 Maritime λίγο πριν την εξαγορά της

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ν. Τσάκος: Η ΤΕΝ έφτασε στα 65 πλοία και συνεχίζει… Ο επόμενος στόχος

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:  Η Εθνική Τράπεζα ετοιμάζεται να βγάλει στο σφυρί παροπλισμένο τάνκερ που είχε ναυλώσει η NewLead