ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα ερωτήματα για υποτιμητική κερδοσκοπία σε Πειραιώς και Εθνική, η δυνατή ΔΕΗ, τα ανέκδοτα με τις πρόωρες εκλογές, ο Σαμαράς και το μήνυμα Μητσοτάκη, οι οργισμένοι βιομήχανοι και ο παραλογισμός με το σπίτι του γιατρού στη Φιλοθέη
Σε μια κατάμεστη αίθουσα στο «Ναό του Χρήματος» Άγις Πιστιόλας, Αθανάσιος Συριανός, Νίκος Κουτσιανάς, Νίκος Λούστας και Ζαφείρης Τρικαλινός μοιράστηκαν την εμπειρία τους από την ενασχόλησή τους με το επιχειρείν, αναφέρθηκαν στις διαφορές ανάμεσα στην Ελλάδα και το εξωτερικό και κατέθεσαν την άποψή τους για την επόμενη μέρα της ελληνικής οικονομίας.
Ο Άγις Πιστιόλας, υψηλόβαθμο στέλεχος της Agrino και πρόεδρος της Πρωτοβουλίας «ΕΛΛΑΔΙΚΑ ΜΑΣ» στάθηκε στην ανάγκη ενίσχυσης της εγχώριας παραγωγής, τονίζοντας πως το μεγαλύτερο πρόβλημα της χώρας παραμένει καθ’ όλη τη διάρκεια της Μεταπολίτευσης το παραγωγικό έλλειμμα. Από εκεί, όπως είπε, πηγάζει η κρίση, «από τη μεγάλη διαφορά ανάμεσα στην παραγωγή και την κατανάλωση», και κάλεσε για το καταναλωτικό κοινό να στηρίξουν τους Έλληνες παραγωγούς.
Υπογράμμισε πως η χώρα μας διαθέτει πλεονεκτήματα στον αγροδιατροφικό τομέα, χάρη στον «εδαφοκλιματικό πλούτο που έχει» και προέτρεψε τις ελληνικές επιχειρήσεις να ενισχύσουν τις εξαγωγές τους, επενδύοντας στην ποιότητα και όχι στην ποσότητα ενώ αναγνώρισε πως οι Έλληνες επιχειρηματίες έχουν μεγάλες δυνατότητες.
Σε ανάλογο μήκος κύματος κινήθηκε και ο πρόεδρος της Apivita, Νίκος Κουτσιανάς, λέγοντας πως πρέπει να υποστηριχθούν πρωτοβουλίες όπως το «ΕΛΛΑΔΙΚΑ ΜΑΣ». «Πρέπει να αγαπήσουμε την Ελλάδα, αφού τα περισσότερα προϊόντα σήμερα είναι εισαγόμενα. Έτσι, θα δημιουργήσουμε επιχειρηματικές δραστηριότητες που θα είναι εξαιρετικές», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Ο έμπειρος επιχειρηματίας στηλίτευσε την έλλειψη εθνικής στρατηγικής για την προώθηση των ελληνικών προϊόντων ενώ χαρακτήρισε κομβικής σημασίας για την επιτυχία την έμφαση στην «ποιότητα που υπακούει σε προδιαγραφές και είναι μετρήσιμη». «Εμείς στην Apigea μετράμε διαρκώς όλα τα ποιοτικά χαρακτηριστικά», επεσήμανε ο ίδιος.
Πρόσφορο έδαφος για την ανάπτυξη των ελληνικών προϊόντων βλέπει από την πλευρά του ο επικεφαλής της ΕΖΑ, Αθανάσιος Συριανός , ο οποίος εξέφρασε την εκτίμηση πως «η Ελλάδα του σήμερα δίνει ευκαιρίες στα ελληνικά προϊόντα και στις ελληνικές εταιρείες». Εστίασε στην αδυναμία του εκπαιδευτικού συστήματος να παράξει επαγγελματίες που θα μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες της αγοράς, και αναφέρθηκε στην πρωτοβουλία της ΕΖΑ και του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου να εκπαιδεύσουν ζυθοποιούς. Από εκεί και πέρα, σχολιάζοντας την πορεία της ΕΖΑ είπε πως επιδιώκει να διεκδικήσει πρωταγωνιστικό ρόλο στην εγχώρια αγορά μπίρας, παρά τον σκληρό ανταγωνισμό των πολυεθνικών του χώρου, και αποκάλυψε πως δρομολογείται επένδυση ύψους 10 εκατ. ευρώ για την δημιουργία νέας γραμμής εμφιάλωσης.
Στη επίπονη προσπάθεια που κατέβαλε έως την διεθνή καταξίωση και στις δυσκολίες που αντιμετωπίζει για την εξεύρεση κεφαλαίων αναφέρθηκε ο πρόεδρος της «Τρικαλινός», Ζαφείρης Τρικαλινός.
Όπως είπε, δέκα χρόνια μετά την απόφαση να μπει δυναμικά στην αγορά κατάφερε από τζίρο 100 χιλ. ευρώ και ανύπαρκτες εγκαταστάσεις να φθάσει σήμερα να έχει πωλήσεις 1 εκατ. ευρώ, να απασχολεί σε μόνιμη βάση 12 άτομα και να εξάγει σε πάνω από 30 χώρες το 50% του τζίρου της. Η ανάπτυξη θα ήταν μεγαλύτερη, σύμφωνα με τον κ. Τρικαλινό εάν δεν υπήρχε ο βρόγχος του δανεισμού, ο οποίος λειτουργεί ανασταλτικά.
«Μετατρέψαμε ένα παραδοσιακό προϊόν, όπως το αυγοτάραχο, σε προϊόν γεύσης και υγείας, με τις αντίστοιχες πιστοποιήσεις», σημείωσε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας πως αυτή είναι και η διαφορά από τα ομοειδή προϊόντα που κυκλοφορούν στην παγκόσμια αγορά. Φέτος, η εταιρεία λάνσαρε ένα νέο χαβιάρι εξαιρετικής ποιότητας, στο οποίο επενδύει πολλά. «Είναι το προϊόν της δεκαετίας για εμάς… Είναι ισάξιο με την beluga», τόνισε ο κ. Τρικαλινός.
Για τον Αιτωλό επιχειρηματία, το μέλλον των ελληνικών επιχειρήσεων είναι στη συνεργασία και στις συνέργειες εκτός Ελλάδας. Εάν ενωθούν και πιαστούν χέρι με χέρι, έχουν πιθανότητες να σταματήσουν να είναι οι φτωχοί συγγενής από πλευράς διεθνούς παρουσίας.
Το τεράστιο χάσμα στην αντιμετώπιση της επιχειρηματικότητας ανάμεσα στην Ελλάδα και στις ΗΠΑ επεσήμανε τέλος ο αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Μέγα Γύρος, Νίκος Λούστας, φέρνοντας ως παράδειγμα την επένδυση για τη δημιουργία εργοστασίου στην άλλη άκρη του Ατλαντικού το 2013.
Για την σημερινή κατάσταση της χώρας πάντως υπογράμμισε πως ευθύνες έχουν όλοι ανεξάρτητα από την ιδεολογική τοποθέτηση του καθενός, σημειώνοντας πως χρειάζεται η συστράτευση όλων «για να πάει η πατρίδα μπροστά».
Αναφορικά με την στρατηγική της Μέγα Γύρος, απέκλεισε το ενδεχόμενο εισόδου στο ελληνικό ή σε κάποιο ξένο χρηματιστήριο το αμέσως επόμενο διάστημα και πρόσθεσε πως αυτή τη στιγμή επικεντρώνεται στο λανσάρισμα του προψημένου γύρου, ένα προϊόν στο οποίο επενδύει πολλά για την αύξηση των εξαγωγών στην Ευρώπη. Οριοθετώντας τους στόχους είπε πως οραματίζεται μέχρι το 2025, η Μέγα Γύρος να φθάσει σε πωλήσεις τα 250 εκατ. ευρώ, έχοντας σε λειτουργία 7-8 εργοστάσια σε όλο τον κόσμο.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Οι 11 ελληνικές επιχειρήσεις που πήραν το εισιτήριο για τον τελικό των European Business Awards
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ζωή Γιαβρή: Η νεαρή Ελληνίδα επιχειρηματίας που ετοιμάζεται να κατακτήσει την Ευρώπη
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Η Ελληνική Κοινωνική Επιχειρηματικότητα διακρίνεται στη Silicon Valley