«Ρότα» για ακόμη μεγαλύτερη ανάπτυξη χαράζει η ναυτιλιακή Latsco της οικογένειας Λάτση. Η εταιρεία, έχοντας ολοκληρώσει το πενταετές ναυπηγικό πρόγραμμα, ανεβάζει στροφές και επιδιώκει να αναπτύξει την παρουσία της, στους τομείς που ήδη δραστηριοποιείται όπως η μεταφορά αργού πετρελαίου και το LPG αλλά και σε νέους πολλά υποσχόμενους όπως το LNG. «Η καθαρή ενέργεια είναι το μέλλον και η γενιά μας είναι υποχρεωμένη απέναντι στις επόμενες γενιές να αγκαλιάσει αυτή την αλλαγή, και να την πάει ένα βήμα παραπέρα», επισημαίνει χαρακτηριστικά ο κ. Πάρις Κασιδόκωστας – Λάτσης. 

Ο επικεφαλής της Latsco μιλώντας σε κλειστό κύκλο δημοσιογράφων ενόψει της Παγκόσμιας Έκθεσης των Ποσειδωνίων δεν έκρυψε την φιλοδοξία του να  δημιουργήσει έναν ισχυρό στόλο που θα παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στα δρώμενα της παγκόσμιας ναυτιλίας. «Μέσα σε πέντε χρόνια τριπλασιάσαμε τον στόλο μας», σημείωσε με έμφαση θέλοντας να δείξει την βούληση να φθάσει ψηλά.

Εξάλλου, από την πρώτη στιγμή που ανέλαβε την εταιρεία ο γόνος της πανίσχυρης εφοπλιστικής οικογένειας έβαλε ψηλά τον πήχη, προχωρώντας στην αναδιοργάνωση και στον εκσυγχρονισμό του στόλου, με επίκεντρο την ασφάλεια του προσωπικού και την παροχή υπηρεσιών υψηλής ποιότητας.

Παράλληλα, πριν από δυο μήνες συγκρότησε με τρίτους επενδυτές την κοινοπραξία Ivy Shipping LLC που εστιάζει στον κλάδο των φορτηγών πλοίων, με στόλο 4 πλοίων.

Θα φτάσουμε στα 100 πλοία 

Υψηλόβαθμα στελέχη του ομίλου σημείωσαν πως στόχος της Latsco είναι να φθάσει να αριθμεί 100 πλοία μέσα στην επόμενη δεκαετία, ένας στόχος που θεωρείται εφικτός με δεδομένη τη «δύναμη πυρός» και τη διαχειριστική ικανότητα του ομίλου. 

Ο κ. Κασιδόκωστας απαντώντας στο mononews.gr πως αισθάνεται που ανέλαβε το τιμόνι μιας τόσο ισχυρής εταιρείας αλλά και πως απαντά στην κριτική που ασκείται από διάφορους κύκλους πως η ελληνική ναυτιλία παραμένει προσκολλημένη σε μια οικογενειακού χαρακτήρα διοίκηση, επεσήμανε πως κρατάει τις αξίες και την παράδοση που κληρονόμησε, προσθέτοντας μια σύγχρονη ματιά στο μάνατζμεντ.

Η νέα γενιά των Ελλήνων εφοπλιστών, είπε, βάζει το δικό της λιθαράκι στον εκσυγχρονισμό των δομών διοίκησης και στη διατήρηση του πλεονεκτήματος της ελληνικής ναυτιλίας. 

Η Latsco διαθέτει σήμερα 27 πλοία (18 product tanker και 7 LPG) , με μέσο όρο ηλικίας τα 4 χρόνια. Η συνολική κεφαλαιοποίηση της εταιρείας ανέρχεται σε 1,3 δισ. δολ. ενώ τα ετήσια έσοδα κυμαίνονται στα επίπεδα των 200 εκατ. δολάρια. Πρόσφατα ολοκλήρωσε ένα ναυπηγικό πρόγραμμα που ξεκίνησε το 2012, στη διάρκεια του οποίου τριπλασίασε τον αριθμό των πλοίων της. 

Όπως είπε ο κ. Κασιδόκωστας παρά την μεταβλητότητα που υπάρχει στον χώρο της παγκόσμιας ναυτιλίας, εξακολουθούν να υπάρχουν σημαντικές ευκαιρίες ειδικά στον τομέα του αργού πετρελαίου, όπου η ζήτηση αρχίζει και ανακάμπτει. Ο ίδιος δεν βλέπει θεαματική άνοδο της τιμής του μαύρου χρυσού τα επόμενα δυο χρόνια, προβλέποντας πως θα κυμανθεί μεταξύ 70 και 85 δολ. το βαρέλι.

Όπως λέει, οι εταιρείες είναι πλέον περισσότερο έτοιμες να διαχειριστούν μια μεγάλη αύξηση των τιμών, καθώς έχουν φροντίσει να μειώσουν τα λειτουργικά έξοδα και να βελτιώσουν την αποδοτικότητά τους. Έτσι, μια κατακόρυφη αύξηση των τιμών στα επίπεδα των 100 με 110 ευρώ το βαρέλι θα είναι πιο εύκολα αντιμετωπίσιμη. 

 «Στηρίζουμε την Ελλάδα»

Ο κ. Κασιδόκωστας μιλώντας ευρύτερα για τις δυνατότητες και τις προοπτικές της Ελλάδας υπογράμμισε την σταθερή δέσμευση της οικογένειας Λάτση στην ελληνική οικονομία και την στήριξή της στην προσπάθεια που κάνει η χώρα να ξανασταθεί όρθια και να επιστρέψει σε τροχιά ανάπτυξης. Πρόσθεσε μάλιστα πως η επένδυση στο Ελληνικό θα έχει απτά αποτελέσματα για την οικονομία της Ελλάδας, ενώ θα συμβάλλει στη δημιουργία θετικής ψυχολογίας.

«Πρέπει να επενδύσουμε εμείς πρώτοι στη χώρα μας, για να δώσουμε το σήμα και στους ξένους να έρθουν» σημείωσε χαρακτηριστικά, επισημαίνοντας πως οι ξένες επενδύσεις είναι απαραίτητες για να  πάει μπροστά μια οικονομία.

Αυτή ήταν και μια έμμεση απάντηση για την πώληση των ΕΛΠΕ, όπου η οικογένεια Λάτση διατηρεί μειοψηφικό ποσοστό. 

Η διοίκηση της Latsco δηλώνει παρούσα και στον διάλογο που ξεκίνησε με πρωτοβουλία του υπουργού Ναυτιλίας, Παναγιώτη Κουρουμπλή για την ελληνική σημαία και τα εργασιακά της ποντοπόρου ναυτιλίας. Το επόμενο διάστημα θα αποστείλει ολοκληρωμένη πρόταση για τις παρεμβάσεις που θεωρεί πως χρειάζονται για να γίνει ελκυστική η ελληνική σημαία για τους Έλληνες πλοιοκτήτες, και να καταστεί η Ελλάδα παγκόσμιο ναυτιλιακό κέντρο.

Όπως είπαν ο διευθύνων σύμβουλος της Latsco Γ. Μαργαρώνης και ο οικονομικός διευθυντής, Χ. Τριανταφυλλίδης, που έδωσαν επίσης το παρών στη συνάντηση το πρόβλημα «δεν είναι τόσο τα υψηλά ποσοστά φορολογίας, όσο η ελληνική γραφειοκρατία και οι χρονοβόρες διαδικασίες που απαιτούνται για τη λήψη των απαραίτητων εγκρίσεων». 

Να σημειωθεί πως η παρουσία της οικογένειας Λάτση στην ελληνική οικονομία περιλαμβάνει ένα ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων, με πιο γνωστά το project του Ελληνικού μέσω της Lamda Development και τη συμμετοχή στα ΕΛΠΕ. Μικρότερες τοποθετήσεις έχουν γίνει και σε Start ups, όπως η Viva Wallet.