Απόσταση εξακολουθεί να χωρίζει την κυβέρνηση και την Cosco στο θέμα της έγκρισης του master plan για την ανάπτυξη του λιμανιού στον Πειραιά. Παρά τις εκτιμήσεις κυβερνητικών παραγόντων πως το θέμα θα είχε διευθετηθεί έως τώρα, οι δυο πλευρές δεν έχουν καταλήξει σε συμφωνία καθώς όπως όλα δείχνουν αρκετά ζητήματα παραμένουν ακόμη ανοιχτά.

Τη διάσταση απόψεων επιβεβαίωσε χθες εμμέσως πλην σαφώς και ο υπουργός Ναυτιλίας, Φώτης Κουβέλης ο οποίος μιλώντας σε δημοσιογράφους ανέφερε πως το master plan δεν έχει ολοκληρωθεί και πως γίνονται προσπάθειες για να βρεθεί κοινός τόπος για να προχωρήσουν οι επενδύσεις που σχεδιάζει η κινέζικη εταιρεία στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας.

Υπογράμμισε μάλιστα πως τις επόμενες μέρες αναμένεται να συναντηθεί μαζί τους, προκειμένου να αρθούν τα εμπόδια και να υπάρξει συμφωνία για ποιες επενδύσεις θα προχωρήσουν στο λιμάνι. Απέφυγε ωστόσο να αναφερθεί στα «σημεία τριβής» που εμποδίζουν την επίτευξη συμφωνίας.

Σύμφωνα με πληροφορίες, έντονες αντιδράσεις υπάρχουν πρωτίστως για την πρόθεση των Κινέζων να προχωρήσουν στην ανέγερση εμπορικού κέντρου και δευτερευόντως για τη δημιουργία πολυτελών ξενοδοχείων, αξιοποιώντας το κτηριακό απόθεμα του λιμανιού, όπως η Παγόδα και κάποιες παλιές αποθήκες. Και αυτό γιατί αυτές οι επενδύσεις θα έπλητταν σοβαρά την οικονομική δραστηριότητα των επιχειρήσεων της πόλης του Πειραιά, αφού θα προσέλκυαν τον ενδιαφέρον χιλιάδων καταναλωτών της περιοχής, και όχι μόνο.

Επαγγελματικοί φορείς του Πειραιά θεωρούν πως οι συγκεκριμένες επενδύσεις συνιστούν απειλή για τις επιχειρήσεις, και εκφράζουν φόβους πως αντί να διαχυθεί η οικονομική ανάπτυξη στην περιοχή, θα περιχαρακωθεί στα όρια του λιμανιού με μοναδικό κερδισμένο την Cosco.

Από την άλλη πλευρά, οι εν λόγω επενδύσεις θεωρούνται μέρος ενός ευρύτερου σχεδίου που έχει χαραχθεί, προκειμένου να καταστεί το λιμάνι του Πειραιά πόλος έλξης και σημείο αναφοράς για τους τουρίστες, τους επιβάτες και τους κατοίκους της ευρύτερης περιοχής.

Ενδεικτικό της σημασίας που αποδίδουν οι Κινέζοι στις επενδύσεις αυτές, ήταν η δημόσια αναφορά του επικεφαλής του ΟΛΠ στο πλαίσιο της ετήσιας τακτικής γενικής συνέλευσης των μετόχων της εταιρείας, τον περασμένο Ιούνιο πως το μέλλον του λιμανιού για τα επόμενα 5-10 χρόνια είναι συνυφασμένο με αυτές τις επενδύσεις.

Μάλιστα υπογράμμισε την ετοιμότητα της εταιρείας να ξεκινήσει άμεσα τις επενδύσεις που περιγράφονται στο master plan, λέγοντας πως «είναι έτοιμοι να ξεκινήσουν την ίδια μέρα τις εργασίες από την στιγμή που λάμβαναν το πράσινο φώς.

Από τα παραπάνω είναι προφανές πως παρά την αισιοδοξία που εκφράζεται από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας για εξεύρεση κοινού τόπου, πολύ δύσκολα οι Κινέζοι θα κάνουν πίσω από τις θέσεις τους και θα υποστηρίξουν μέχρι τέλους τις διεκδικήσεις τους, με δεδομένη τη σημασία που τους αποδίδουν.

Υπενθυμίζεται πως το master plan είχε δημοσιοποιηθεί από τον ΟΛΠ, τη θυγατρική της Cosco στις αρχές του έτους και είχε τεθεί σε δημόσια διαβούλευση. Η αρμόδια υπηρεσία που έχει επιφορτιστεί με την ευθύνη έγκρισης του master plan, η Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) δεν έχει προχωρήσει μέχρι σήμερα στην έγκρισή του, καθώς φέρεται να έχει ενστάσεις σε μια σειρά από ζητήματα ενώ έχει εντοπίσει και ελλείψεις, όπως η απουσία Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ).

Πέρα από τα ξενοδοχεία και το εμπορικό κέντρο, οι επενδύσεις που περιλαμβάνονται στο master plan του ΟΛΠ αφορούν μεταξύ άλλων στη δημιουργία κέντρου logistics στην επέκταση του επιβατικού λιμένα κρουαζιέρας καθώς και στην κατασκευή νέου επιβατικού σταθμού έως το 2021, η κατασκευή δύο πενταόροφων κτιρίων στάθμευσης αυτοκινήτων έκτασης 75.000m2 το καθένα, και η ανακατασκευή της πέτρινης αποθήκης σε μουσείο μετανάστευσης και ιστορικό αρχείο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Cosco: Έσπασε το «φράγμα» των 1 εκατ. εμπορευματοκιβωτίων για το πρώτο τρίμηνο του 2018

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Cosco: Ο Πειραιάς σε ένα χρόνο θα είναι το μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου