ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Αύξηση άνω των 5 δισ. δολαρίων εμφάνισε η αξία του ελληνόκτητου στόλου το 2018, ξεπερνώντας τα 100 δισ. δολάρια και παρέμεινε στην πρώτη θέση παγκοσμίως, σύμφωνα με τα στοιχεία που επεξεργάστηκε η εταιρεία αποτιμήσεων VesselsValue.
Η λίστα περιλαμβάνει την αξία των στόλων 10 κρατών και η Ελλάδα βρίσκεται πρώτη με αρκετή διαφορά από την δεύτερη, την Ιαπωνία, της οποίας ο στόλος έχει αξία 94,7 δισ. δολάρια.
Η αύξηση που σημείωσε ο ελληνικός στόλος οφείλεται κατά κύριο λόγο στην ενίσχυση του κλάδου LNG, όπου πραγματοποιήθηκαν αρκετές νέες παραγγελίες από τους Έλληνες εφοπλιστές, ενώ ανοδικά κινήθηκε και ο τομέας των τάνκερ.
Οι Έλληνες πλοιοκτήτες κατέχουν κυρίαρχη θέση παγκοσμίως στον κλάδο μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), με την αξία των πλοίων τους να αυξάνεται στα 18,4 δισ. δολάρια από 13 δισ. δολάρια που ήταν στις αρχές του 2018.
Απώλειες σημείωσε ο ελληνόκτητος στόλος μόνο στον κλάδο κινητών υπεράκτιων μονάδων γεώτρησης (MODU), μετά την πώληση της εταιρείας γεώτρησης του αλλά και της υποχώρησης των αξιών των περιουσιακών στοιχείων στο συγκεκριμένο κλάδο.
Στη δεύτερη θέση παρέμεινε η Ιαπωνία. Η ανάκαμψη στις αξίες των φορτηγών πλοίων έδωσαν ώθηση στη συνολική αξία του στόλου της χώρας, ενώ ακολούθησαν οι κλάδοι των τάνκερ και των LNG.
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι ναυτιλιακές με έδρα την Ιαπωνία είδαν τη μεγαλύτερη προστιθέμενη αξία από τα πλοία μεταφοράς LPG, ένα κλάδο ο οποίος σε πολλές άλλες χώρες κινήθηκε πτωτικά.
Τη μεγαλύτερη ετήσια αύξηση κατά 6,3 δισ. δολάρια σημείωσε ο κινεζικός στόλος, που ανήλθε λίγο πάνω από τα 90 δισ. δολάρια, και βρέθηκε στην τρίτη θέση παγκοσμίως.
Η Σιγκαπούρη αναρριχήθηκε στην 4η θέση, με το στόλο της να αυξάνεται κατά 3,1 δισ. δολάρια, φτάνοντας στα 49,9 δισ. δολάρια, ξεπερνώντας με άνεση τις ΗΠΑ και τη Νορβηγία. Η αύξηση αποδίδεται κατά κύριο λόγο στην ανάπτυξη του κλάδου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Η Νορβηγία, στην 5η θέση, παραμένει κυρίαρχος στον κλάδο κινητών υπεράκτιων μονάδων γεώτρησης (MODU).
Στην 6η θέση υποχώρησαν οι ΗΠΑ, καθώς ο στόλος της περιλαμβάνει αρκετά πλοία ηλικίας άνω των 15 ετών, με αποτέλεσμα να μειωθεί η αξία τους.
Η Γερμανία ακολουθεί στην 7η θέση, με την αξία του στόλου της να μειώνεται κατά 1,7 δισ. δολάρια το 2018, στα 31,2 δισ. δολάρια, γεγονός που οφείλεται στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, που συρρικνώνονται λόγω των πωλήσεων αλλά και της απόσυρσης τους προς διάλυση.
Θετική ήταν η περυσινή χρονιά για τις ναυτιλιακές της Νοτίου Κορέας, με το στόλο τους να αυξάνεται κατά 5 δισ. δολάρια στους τρεις βασικούς κλάδους των φορτηγών πλοίων, των τάνκερ και των containerships.
Αντίθετα, η αξία του στόλου του Ηνωμένου Βασιλείου μειώθηκε στα 29 δισ. δολάρια, με αποτέλεσμα να υποχωρήσει στην 9η θέση, ενώ στην πρώτη δεκάδα βρέθηκε και η Δανία, με αξία στόλου 23 δισ. δολάρια.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Α. Φράγκου: Συμφωνίες χρηματοδότησης 199 εκατ. δολαρίων από τη Navios Partners
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ελληνική ναυτιλιακή πουλάει όλα τα πλοία της
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Κ. Λεντούδης: Η Evalent Shipping αιφνιδιάζει με τη νέα κίνηση στην αγορά των VLCC