ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Την πρώτη της κίνηση στην αγορά μεταχειρισμένων πλοίων μετά από πέντε και πλέον χρόνια πραγματοποίησε, σύμφωνα με εφοπλιστικές πηγές, η ναυτιλιακή Latsco, συμφερόντων της οικογένειας Λάτση.
Πηγές αναφέρουν ότι η εταιρία συνδέεται με την αγορά δύο aframaxes από την Chandris Hellas, σε μια συμφωνία συνολικού ύψους σχεδόν 50 εκατ. δολαρίων. Πρόκειται για τα πλοία Amorea και Aegea, χωρητικότητας 115,760-dwt, που κατασκευάστηκαν το 2009, στο ναυπηγείο Samsung.
Σύμφωνα με ναυλομεσίτες, η τιμή εξαγοράς κυμάνθηκε στα 23,7 εκατ. δολ. για κάθε πλοίο και θεωρείται ικανοποιητική, λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι αυτή την περίοδο βρίσκονται σε εξέλιξη οι διαδικασίες πώλησης του στόλου της χρεοκοπημένης Toisa, εξέλιξη που αναμένεται να πιέσει τις τιμές των δεξαμενόπλοιων.
Tα δύο aframax τάνκερ ανήκουν από την κατασκευή τους στο στόλο της Chandris Hellas και η παραγγελία τους είχε γίνει στην τιμή των 39 εκατ. δολ. έκαστο.
Στο τιμόνι της Latsco βρίσκεται τα τελευταία χρόνια ο κ. Πάρις Κασιδόκωστας-Λάτσης, εγγονός του καπετάνιου Γιάννη Λάτση, προσδίδοντας νέα δυναμική σε μία από τις κορυφαίες, παραδοσιακές ναυτιλιακές εταιρίες της Ελλάδας, με ισχυρά θεμέλια.
Η εξαγορά των δύο τάνκερ πραγματοποιείται σε μία περίοδο κατά την οποία η αγορά των δεξαμενόπλοιων θεωρείται από πολλούς αναλυτές ότι βρίσκεται στο ξεκίνημα της ανάκαμψης, δεδομένης της πτώσης των παγκόσμιων αποθεμάτων και της μείωσης του ρυθμού ανάπτυξης του στόλου.
Η προηγούμενη φορά που η Latsco είχε πραγματοποιήσει ανάλογη κίνηση στην αγορά μεταχειρισμένων ήταν το Σεπτέμβριο του 2012, όταν είχε εξαγοράσει δύο πλοία τύπου MR από τη Scorpio Tankers.
Γεγονός πάντως είναι ότι και οι δύο αυτές συμφωνίες αποκλίνουν από τη γενικότερη στρατηγική ανάπτυξης που ακολουθεί η ναυτιλιακή, δεδομένου ότι ο στόλος των δεξαμενόπλοιων της αποτελείται κατά κύριο λόγο από παραγγελίες νεότευκτων.
Υπενθυμίζεται ότι στη γενική διεύθυνση της Latsco Shipping Ltd βρίσκεται από το 2014 ο Γιώργος Μαργαρώνης – έμπειρο στέλεχος στη ναυτιλία και δυναμικός manager, με 15 χρόνια πορείας στην Clarksons.
Σημειώνεται ότι η Latsco μέσω της διαχειρίστριας εταιρίας της, Consolitaded Marine Management Inc. (CMM) – που έχει έδρα το Μέγαρο Παλλάς Αθηνά στην Κηφισιά – διαθέτει και διαχειρίζεται έναν διευρυμένο και ισχυρό στόλο που αποτελείται από 23 δεξαμενόπλοια και υγραεροφόρα.
Παράλληλα, φέτος είναι προγραμματισμένο να παραλάβει και ένα νεότεκυτο πλοίο τύπου MR.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: A. Πίττας: Και εγένετο η …EuroDry! Όλες οι λεπτομέρειες για τη νέα εταιρία του εφοπλιστή
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: VesselsValue: «O καλός, ο κακός και ο άσχημος»… της ναυτιλιακής αγοράς
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Γ. Χατζηπατέρας: Η Dorian LPG επενδύει στο μέλλον των ναυτιλιακών καυσίμων
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Το σαφάρι των 35 τρισ. – Γιατί οι επενδυτές δεν φοβούνται την Ελλάδα
- Πανικός στις Μαρίνες από τους ελέγχους σε θαλαμηγούς: Ανασφάλιστος ακόμη και ο πλοίαρχος σε πολυτελές σκάφος εφοπλιστή!
- Κερδισμένο το Airbnb στην Ελλάδα από την επιμήκυνση της σεζόν
- Novo Nordisk: Ο «βασιλιάς» στην αγορά της απώλειας βάρους χάνει το θρόνο του;