• Τράπεζες

    Όμιλος Πετζετάκις – ΠΡΟΜΟΤ Λαϊνόπουλος: Στο «ηλεκτρονικό σφυρί» τα ακίνητα δύο πρώην κραταιών εταιρειών

    Λαίνόπουλος

    Μανώλης και Όλγα Λαϊνοπούλου


    Πετζετάκις και Λαϊνόπουλος. Δύο οικογένειες που έγραψαν ιστορία στην επιχειρηματική ζωή της χώρας. Δύο ονόματα συνώνυμα του πλούτου και της δόξας. Οι ιδρυτές τους ήταν επιχειρηματίες διορατικοί που θαρρείς είχαν το «άγγιγμα του Μίδα» αφού με ό,τι καταπιάνονταν γινόταν χρυσός.

    Επιχειρήσεις που κατέρρευσαν όταν χάθηκαν οι ιδρυτές τους και οι κληρονόμοι θα έχουν σήμερα το θλιβερό προνόμιο να δουν το «ηλεκτρονικό» σφυρί να «κτυπάει» για τα ακίνητα των πρώην κραταιών εταιρειών τους.

    Για σήμερα Τετάρτη 21 Φεβρουαρίου έχουν προγραμματιστεί να βγουν στο σφυρί -εκτός απροόπτου- το παλαιό εργοστάσιο της εταιρείας «Ελληνική Βιομηχανία Πλαστικών και Ελαστικών Αριστόβουλος Γ. Πετζετάκις ΑΕ» στη Θήβα, με επισπεύδουσα την Εθνική Τράπεζα και τιμή πρώτης προσφοράς 12 εκατομμύρια ευρώ και τέσσερα από τα ακίνητα της «ΠΡΟΜΟΤ Ε.Ι. Λαϊνόπουλος Ανώνυμη Εμπορική και Βιομηχανική Εταιρεία Προωθήσεως Μηχανημάτων Επενδύσεων και Εξαγωγών», που βρίσκονται στη Γλυφάδα (κτίριο με τρία υπόγεια και ισόγειο εκθεσιακό χώρο), με επισπεύδουσα την Alpha Bank και τιμή (συνολικά και για τα τέσσερα ακίνητα) 1,3 εκατομμύρια ευρώ.

    Λαϊνόπουλος
    Μανώλης και Όλγα Λαϊνοπούλου

    Οι πληροφορίες του mononews.gr αναφέρουν ότι και οι δύο αυτοί πλειστηριασμοί θα καταστούν άγονοι, καθώς δεν έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον για να αποκτηθούν τα ακίνητα που πλειστηριάζονται.

    Σημειώνουμε ότι το εργοστάσιο της Πετζετάκις στη Θήβα είχε βγει στο σφυρί και τον περασμένο Ιούλιο από την Εθνική, με τιμή εκκίνησης τα 15 εκατ ευρώ, όμως ο πλειστηριασμός κατέληξε άγονος. Τώρα η τιμή εκκίνησης μειώθηκε στα 12 εκατ ευρώ.

    Ο Γιώργος Πετζετάκις

    Ο Όμιλος Πετζετάκι που πτώχευσε επισήμως από τον Δεκέμβριο του 2015, ήταν δημιούργημα του Αριστόβουλου Πετζετάκι, που ήταν καινοτόμος της ελληνικής βιομηχανίας καθώς ήταν βιομηχανικός εφευρέτης. Ο Όμιλος είχε την αποκλειστική πατέντα σωλήνων από σκληρό πολυαιθυλένιο PVC για 30 χρόνια (1960-1990), είχε εργοστάσια στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, και πραγματοποιούσε εξαγωγές σε 60 χώρες. Τώρα είναι «φορτωμένος» με ληξιπρόθεσμα δάνεια πάνω από 170 εκατ ευρώ…

    Ο Ιωάννης Λαϊνόπουλος το 1966 ίδρυσε την Ι. Ε. Λαϊνόπουλος, Ανώνυμος Εμπορική και Βιομηχανική Εταιρεία Μηχανημάτων και το 1972 ίδρυσε στη Σίνδο της Θεσσαλονίκης την Steyr-Ελλάς, βιομηχανία oχημάτων σε συνεργασία με την αυστριακή βιομηχανία οχημάτων Steyr-Daimler- Puch. Στη συνέχεια δημιούργησε ένα γκρουπ όμιλο επιχειρήσεων, που περιελάμβανε τις εταιρείες Promot Λαϊνόπουλος, υπό τη διεύθυνση του γιου του Μανώλη Λαϊνόπουλου, την Compact Lain, που διεύθυνε η κα Όλγα Λαϊνοπούλου και αντιπροσώπευε τα αυτοκίνητα Smart, η εταιρεία LainAir (αντιπροσώπευε τα ελικόπτερα Eurocopter), την Eurolain για leasing και ενοικίαση αυτοκινήτων Mercedes και Smart κλπ.

    Μάλιστα οι πωλήσεις των Smart πριν από το 2010 έσπαγαν το ένα ρεκόρ πίσω από το άλλο καθώς τα μικρά ΙΧ πόλης πωλούνταν σαν φρέσκα κουλουράκια. Και όμως τα αδέλφια Μανώλης και Όλγα δεν κατάφεραν να διαχειριστούν την πτώση των πωλήσεων και να επιβιώσουν μέσα στην κρίση….

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Societe Generale: Πώς θα μεταβεί με ομαλότητα η Ελλάδα στις αγορές

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: HSBC: Λανσάρει mobile banking με δακτυλικό αποτύπωμα

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Νέα πάγια ρύθμιση: Σε 12 δόσεις και οι μη ληξιπρόθεσμες οφειλές



    ΣΧΟΛΙΑ