Για τις διαπραγματεύσεις που οδήγησαν στην επίτευξη του deal, τις προοπτικές της νέας εταιρείας, καθώς και τις προσδοκίες των δύο πλευρών μίλησαν, μεταξύ άλλων, στους αναλυτές ο Craig Stevenson, Διευθύνων Σύμβουλος της Diamond S Shipping και ο Τζέρι Καλογηράτος Διευθύνων Σύμβουλος της Capital Product Partners L.P.
Αμφότεροι επισήμαναν ότι οι συζητήσεις για τη μεγάλη συμφωνία ξεκίνησαν το περασμένο καλοκαίρι, ενώ κοινός τους στόχος ήταν η χρονική στιγμή του deal να είναι κοντά στο κάτω μέρος του κύκλου τόσο του κλάδου μεταφοράς αργού πετρελαίου όσο και των προϊόντων του, προκειμένου να έχουν μεγαλύτερα περιθώρια να επωφεληθούν από το γύρισμα και την ανοδική κίνηση των αγορών.
Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά στους αναλυτές ο κ. Καλογηράτος, “Μπορώ να σας πω ότι όταν ξεκινήσαμε τη συζήτηση πριν από μερικούς μήνες, τόσο ο Craig όσο και εγώ πιστεύαμε ότι η συμφωνία θα έρθει την κατάλληλη στιγμή -και ότι αυτή είναι η σωστή στιγμή για την αγορά των τάνκερ”.
Σημαντικό ρόλο στην απόφαση της Capital, τόνισε ο CEO της εταιρείας, έπαιξε η συνειδητοποίηση ότι τα δεξαμενόπλοια που θα διαθέσει -με μέσο όρο ηλικίας περίπου τα δέκα χρόνια- ήταν ασύμφορο να παραμείνουν στην MLP, η οποία στηρίζεται σε έσοδα από μακροχρόνιες ναυλώσεις προκειμένου να διατηρήσει σταθερές τις ταμειακές της ροές.
“Με ένα στόλο που μεγαλώνει ηλικιακά, είναι πιο δύσκολο να εξασφαλίσει κάποιος μακροχρόνιες συμφωνίες ναύλωσης”, επισήμανε, τονίζοντας παράλληλα ότι τα συγκεκριμένα τάνκερ εξακολουθούν να έχουν δυνατές προοπτικές για να εξασφαλίσουν κέρδη στη spot αγορά, συμβάλλοντας ανάλογα στη δομή της νέας Diamond S.
Παράλληλα, υπογράμμισε ότι η συμφωνία προσδίδει μεγαλύτερη αξία στους μετόχους της Capital, οι οποίοι είχαν δει την εταιρεία να διαπραγματεύεται αρκετά κάτω από την καθαρή αξία του ενεργητικού της.
Επίσης, ο κ. Καλογηράτος αναφέρθηκε και στο μέτοχο της CPP κ. Ευάγγελο Μαρινάκη, τονίζοντας ότι μετά τη συμφωνία δημιουργούνται και για τον ίδιο οι προοπτικές να εστιάσει στον υπόλοιπο στόλο της εταιρείας αλλά και στις άλλες προσωπικές του επιχειρήσεις στους κλάδους LNG, containers, VLCC και aframax tankers.
Tην ικανοποίηση του για το deal επισήμανε και ο Craig Stevenson, ο οποίος εξέφρασε την πεποίθηση ότι οι μέτοχοι της εταιρείας δεν θα προχωρήσουν σε πωλήσεις των μετοχών τους όταν ξεκινήσει η διαπραγμάτευση τους μετά την ολοκλήρωση της συγχώνευσης με τη CPP.
Aφενός, τόνισε, οι επενδυτές δεν θα έχουν το δικαίωμα να πουλήσουν για έξι μήνες με βάση του όρους της συμφωνίας, και αφετέρου, ακόμη και μετά το διάστημα αυτό θα θελήσουν να επωφεληθούν από την άνοδο των αγορών και στους δύο τομείς -αργό και προϊόντα πετρελαίου-.
“Όταν ιδρύσαμε τη Diamond S, το κάναμε με το σκεπτικό ότι κάποια στιγμή θα είμαστε μία εταιρεία εισηγμένη στο χρηματιστήριο, πιστεύαμε ότι έτσι θα δημιουργούσαμε μεγαλύτερη αξία για τους μετόχους” δήλωσε ο Stevenson στους αναλυτές.
“Θέλαμε να πετύχουμε το στόχο μας με έναν έξυπνο και αποτελεσματικό τρόπο. Αυτός είναι ένας δημιουργικός τρόπος να γίνουμε δημόσια εταιρεία, όπως αντιλαμβάνεστε”.
Με τη συγχώνευση δημιουργείται η πέμπτη μεγαλύτερη εταιρεία τάνκερ παγκοσμίως, με στόλο 68 πλοίων, 43 για μεταφορά προϊόντων πετρελαίου και 25 για μεταφορά αργού.
Ορισμένοι από τους μετόχους της Diamond S, όπως η αμερικανική First Reserve Corp, ακολουθούν την εταιρεία από το 2007. Άλλοι, όπως ο Wilbur Ross μέσω της εταιρείας του WL Ross & Co, τοποθετήθηκαν το 2011.
Με την ολοκλήρωση της συμφωνίας, το πρώτο τρίμηνο του 2019, οι μετοχές της Diamond S θα αρχίσουν αμέσως να διαπραγματεύονται στο Nasdaq χωρίς να χρειάζεται να προχωρήσουν σε δημόσια προσφορά.
“Πιστεύω ότι πρόκειται για μία συμφωνία win-win,” επισήμανε ο Stevenson.