Όταν ο Αριστοτέλης Παντελιάδης επισκέφτηκε πριν λίγες ημέρες ένα από τα ανακαινισμένα καταστήματα της πρώην Βερόπουλος που ανήκουν πλέον στο όμιλο της METRO (MyMarket), έγινε άθελα του αυτήκοος μάρτυρας του διαλόγου δύο εργαζομένων, που τον χαροποίησε ιδιαίτερα.
“Μόλις είχα τακτοποιήσει τα προϊόντα στο ράφι και άδειασε μέσα σε λίγα λεπτά”, είπε μία υπάλληλος στη συνάδελφο της ανακουφισμένη, αφού οι καταναλωτές έχουν αρχίσει να επιστρέφουν στα πρώην άδεια και ξεχασμένα καταστήματα της Βερόπουλος που βρίσκονται πια κάτω από την ομπρέλα ενός από τους πιο παραδοσιακούς επιχειρηματικούς ομίλους της χώρας που δραστηριοποιείται στο χώρο του λιανεμπορίου από το 1976.
Με καλά μελετημένες κινήσεις και άριστη γνώση των δεδομένων της εγχώριας αγοράς σούπερ μάρκετ, ο Αριστοτέλης Παντελιάδης, διευθύνων σύμβουλος της METRO ΑΕΒΕ κατόρθωσε με μαεστρία να εκμεταλλευτεί τις ανακατατάξεις στον κλάδο προς όφελος του, να ισχυροποιήσει τη θέση του ομίλου που ηγείται και να αναδειχθεί σε έναν από τους μεγάλους παίκτες της αγοράς λιανεμπορίου. Σε συνέντευξη του στο Mononews ο γνωστός επιχειρηματίας αναφέρεται στους επόμενους στόχους του, αναλύει το επιχειρηματικό μοντέλο που τον έχει οδηγήσει στην επιτυχία και σχολιάζει τα τεκταινόμενα στο χώρο.
Οι αλλαγές στην αγορά των σούπερ μάρκετ
Οι κλυδωνισμοί που προκάλεσε αυτό το καλοκαίρι στον κλάδο των σούπερ μάρκετ και σε ολόκληρη την εγχώρια αγορά η κατάρρευση της αλυσίδας Μαρινόπουλος και οι υπέρογκες οφειλές της προς προμηθευτές και εργαζόμενους άλλαξαν για μία ακόμη φορά το χάρτη του κλάδου, ωστόσο ο κ. Παντελιάδης δεν έχει κανένα λόγο να ανησυχεί.
Άξιος συνεχιστής της οικογενειακής επιχείρησης που έχει ενεργή παρουσία στην επιχειρηματική ζωή της χώρας εδώ και 40 χρόνια, διαδέχθηκε τον πατέρα του Παντελή Παντελιάδη, πρωτοπόρου κατά γενική ομολογία της εγχώριας αγοράς λιανεμπορίου, στην ηγεσία της αλυσίδας και φρόντισε να διασφαλίσει ένα μεγάλο μερίδιο αγοράς για τον όμιλο του, μετά και την εξαγορά από τη ΜΕΤΡΟ και τα My Market, της Βερόπουλος, στις αρχές του 2016.
Για να το επιτύχει αυτό αναγκάστηκε να ακολουθήσει ένα διαφορετικό μοντέλο από αυτό που συνήθιζε να εφαρμόζει κάθε φορά που άνοιγε ένα νέο σούπερ μάρκετ. Αυτή τη φορά, όπως εξήγησε στο Mononews, δεν υπήρχε εκ των πραγμάτων η δυνατότητα να τοποθετήσει τους υπαλλήλους των My Market στα νεοαποκτηθέντα καταστήματα προκειμένου να “μεταγγίσουν” στους νέους εργαζόμενους τη φιλοσοφία του ομίλου METRO. Έτσι, προσπάθησε μέσα από σεμινάρια και ενημερωτικές συναντήσεις να εμφυσήσει στους εργαζόμενους της Βερόπουλος το πνεύμα συνεργασίας, εμπιστοσύνης και αξιοπιστίας που χαρακτηρίζει τα καταστήματα του εδώ και χρόνια και να τους ενσωματώσει όσο πιο ομαλά ήταν εφικτό στον όμιλο του.
Όπως μας είπε ο ίδιος χαρακτηριστικά:”Η ανακαίνιση, τα νέα ράφια και τα προϊόντα είναι εύκολο να φτιαχτούν. Το μεγάλο στοίχημα είναι να συμμετέχει στο νέο εγχείρημα και το ανθρώπινο δυναμικό”.
Και όπως φαίνεται τα έχει καταφέρει. Ο όμιλος METRO αριθμεί: 149 καταστήματα πρώην Βερόπουλος -που έγιναν My Market, 70 καταστήματα My Market που προϋπήρχαν και 48 METRO Cash & Carry (τα καταστήματα χονδρικής του ομίλου).
Ο στόχος μας
Απώτερος στόχος της εταιρίας είναι να προσφέρει από το σύνολο των καταστημάτων της άριστες υπηρεσίες σε όλα τα επίπεδα. Οι ανακαινίσεις των νέων καταστημάτων έχουν ήδη ξεκινήσει και αναμένεται να ολοκληρωθούν στο τέλος του 2018. Σύμφωνα με τον κ. Παντελιάδη, είναι εμφανής η αλλαγή ψυχολογίας των καταναλωτών που περνούν το κατώφλι των ανακαινισμένων μαγαζιών, στα οποία παρατηρείται αύξηση του τζίρου κατά 50% έως 100%. Ωστόσο, παρά τη δυναμική αυτή βρίσκονται, όπως διευκρίνισε, ακόμη μακριά από τα επίπεδα τζίρου που σημείωναν όταν η Βερόπουλος μεσουρανούσε.
Ο αρχικός στόχος του ομίλου METRO είναι να επιτύχει το 2019 συνολικό τζίρο ύψους 1,5 δισ. ευρώ, και σύμφωνα με τον κ. Παντελιάδη θα επιτευχθεί.
Όλα τα καταστήματα λιανικής λειτουργούν με κοινή στρατηγική και φιλοσοφία προκειμένου να ανταποκρίνονται στα ποιοτικά κριτήρια της εταιρείας. Ο ίδιος παροτρύνει τους υπαλλήλους των καταστημάτων του να είναι φιλικοί με τους πελάτες και να συζητούν μαζί τους χτίζοντας μία σχέση πιο προσωπική, που λείπει στις ημέρες μας.
Μειώσαμε τις τιμές κατά 5%
Μετά τη εξαγορά της Βερόπουλος, ο επιχειρηματίας προχώρησε σε μείωση κατά 5% των τιμών των προϊόντων, καθώς, όπως διευκρίνισε οι τιμές της εξαγορασθείσας εταιρίας ήταν από τις υψηλότερες της αγοράς. Στόχος του ήταν να ξανακερδίσει την εμπιστοσύνη του καταναλωτικού κοινού, κάτι ιδιαίτερα δύσκολο αφού όπως τονίζει χαρακτηριστικά “οι πελάτες ακόμη και όταν βλέπουν καλύτερες τιμές παραμένουν καχύποπτοι ψάχνοντας να βρουν με ποιο τρόπο τους κλέβουν τα σούπερ μάρκετ”.
Ο κ. Παντελιάδης έχει δώσει μεγάλη έμφαση και στις σχέσεις τους με τους προμηθευτές, τις οποίες θεωρεί καθοριστικές για την σωστή λειτουργία των καταστημάτων. Μάλιστα δεν παρέλειψε να υπογραμμίσει ότι σε αντίθεση με το “κούρεμα” των οφειλών των προμηθευτών της Μαρινόπουλος, που αποτέλεσε βασική προϋπόθεση για την εξαγορά της χρεοκοπημένης αλυσίδας από το Σκλαβενίτη, ο ίδιος έσπευσε να εξοφλήσει στο ακέραιο τα χρέη της Βερόπουλος προς τους προμηθευτές της.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Η Βουλγαρία στο project της Gastrade του ομίλου Κοπελούζου στη Βόρεια Ελλάδα
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ:
http://www.mononews.gr/protofanis-taktikes-apo-tin-nn/80126