Στην πλέον αιφνιδιαστική για την αγορά κίνηση προχώρησε ο Έλληνας εφοπλιστής Θεόδωρος Αγγελόπουλος, καθώς αποφάσισε -για λογαριασμό της ναυτιλιακής του Metrostar Management– την παραγγελία δύο δεξαμενόπλοιων, δύο μόλις μήνες μετά αφού πούλησε στη ναυτιλιακή Olympic Shipping and Management που ανήκει στο Ίδρυμα Ωνάση τα τελευταία του πλοία.

Γιάννα και Θεόδωρος Αγγελόπουλος
Θεόδωρος και Γιάννα Αγγελοπούλου

Ειδικότερα, ο κ. Αγγελόπουλος προχώρησε στην παραγγελία δύο δεξαμενόπλοιων μεταφοράς αργού πετρελαίου τύπου aframax χωρητικότητας 114.000-dwt το καθένα στα νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία Daehan Shipbuilding.

Πρόκειται για την πρώτη από το έτος 2015 παραγγελία νεότευκτων που αποφασίζει η ναυτιλιακή του εφοπλιστή και στην ουσία σηματοδοτεί την «αναγέννηση» των ναυτιλιακών της δραστηριοτήτων, δεδομένου ότι, μετά την πώληση των δύο τελευταίων νεότευκτων δεξαμενόπλοιων τύπου VLCC στη ναυτιλιακή του Ιδρύματος Ωνάση, είχε μείνει χωρίς κανένα πλοίο στο στόλο της.

Όπως ισχυρίζονται οι brokers, το κάθε aframax πρόκειται να κοστίσει 43 εκατ. δολάρια, που σημαίνει ότι το συνολικό κόστος του νέου ναυπηγικού συμβολαίου θα φτάσει τα 86 εκατ. δολάρια, μια πολύ σημαντική επένδυση.

Στην Olympic Shipping τα 2 τελευταία πλοία της Metrostar

Σε αυτό το σημείο υπενθυμίζεται ότι, όπως είχε γράψει το mononews.gr το Φεβρουάριο του 2017, η Metrostar Management πούλησε στην Olympic Shipping τα 2 τελευταία δεξαμενόπλοια τύπου VLCC του στόλου της.

Γιώργος Καραγεωργίου
Γιώργος Καραγεωργίου, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Olympic Shipping and Management

Για την ακρίβεια, επρόκειτο για τα 2 τελευταία νεότευκτα VLCCs (αμφότερα χωρητικότητας 308.000-dwt) από το ναυπηγικό πρόγραμμα των 8 που είχε παραγγείλει η ναυτιλιακή του κ. Αγγελόπουλου στα νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries. Τα πλοία θα ονομαστούν Crude Med και Crude Progress, ενώ η παράδοσή τους είναι προγραμματισμένη για τον Απρίλιο και τον Ιούνιο του 2017.

Η ιστορική ελληνική ναυτιλιακή του Ιδρύματος Ωνάση κατέβαλε στην εταιρεία του κ. Αγγελόπουλου το ποσό των 162 εκατ. δολαρίων συνολικά και για τα 2 πλοία, δηλαδή το τίμημα για το καθένα ανήλθε στα 81 εκατ. δολάρια, ποσό που η ναυτιλιακή Glafki Maritime Company του Αριστείδη Αλαφούζου, όπως είχε γράψει το mononews.gr το Δεκέμβριο, είχε κρίνει «πολύ χαμηλό» και γι’ αυτό το λόγο επέλεξε να μην ολοκληρώσει τότε τη συμφωνία.

Είναι αναμφίβολα ένα από τα πιο μεγάλα deals για την Olympic Shipping, η οποία, όπως μετέδωσε το mononews.gr, γυρίζει νέα σελίδα στην ιστορία της, καθώς τη θέση του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου την ανέλαβε ο Γιώργος Καραγεωργίου, πρώην πρόεδρος της Globus Maritime του Γιώργου Φειδάκη.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Λ. Κολλάκης: Γιατί η Chiquita στέλνει στα δικαστήρια την Chartworld

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Συμεών Παληός-Νικόλας Μαρτίνος: Έδωσαν τα χέρια

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Γ. Οικονόμου: Από πού αγόρασε τα δύο kamsarmax bulkers η DryShips