Τις εκτιμήσεις της για την πορεία της ανάκαμψης της αγοράς ξηρού φορτίου ανέλυσε σε νέο της report η αμερικανική επενδυτική τράπεζα Stifel, όπου υποστηρίζει πως η ανάκαμψη που παρατηρείται θα παραμείνει σε μέτρια επίπεδα.

Stifel Nolan
Benjamin Nolan, αναλυτής Stifel

Ειδικότερα, ο αναλυτής Benjamin Nolan περιέγραψε την τρέχουσα κατάσταση της αγοράς, όπου παρατηρείται «έντονο κλίμα αισιοδοξίας», παράλληλα με μια «σεβαστή» αύξηση των αξιών των φορτηγών πλοίων και με «μέτρια ανάκαμψη» στις τιμές της spot αγοράς. Την ίδια στιγμή, η δραστηριότητα στο βιβλίο παραγγελιών νεότευκτων bulkers εμφανίζεται να είναι «μικρότερη», ενώ η αγορά άνθρακα είναι πλέον «λιγότερο κακή».

Όπως υποστήριξε ο αναλυτής της Stifel, η αγορά ξηρού φορτίου μπήκε σε τροχιά ανάκαμψης γρηγορότερα από το αναμενόμενο, ωστόσο, η ανάκαμψη αυτή θα παραμείνει σε μέτρια επίπεδα στην καλύτερη των περιπτώσεων, όπως ήδη εκδηλώνεται την τρέχουσα περίοδο και αποτυπώνεται στις αξίες των πλοίων και τις τιμές των μετοχών των ναυτιλιακών που δραστηριοποιούνται.

Αγγελική Φράγκου Navios Maritime Holdings
Αγγελική Φράγκου. Πρόεδρος και Διευθύνουσα σύμβουλος της Navios Maritime Holdings Inc.

Ο Nolan τονίζει ότι οι ρυθμοί της ανάκαμψης αναμένεται να κυμανθούν το πολύ σε ποσοστό 1-2% σε ετήσια βάση μέσα στα επόμενα χρόνια, κάτι που δεν ακούγεται ιδιαίτερα ευχάριστο όταν γίνεται σύγκριση με τους ρυθμούς της τάξεως του 6% σε ετήσια βάση που απαιτούνταν κάποτε ώστε οι τιμές και οι αξίες να γυρίσουν σε επίπεδα προ κρίσης.

Όπως χαρακτηριστικά σημείωσε ο αναλυτής της Stifel, «όσο οι αξίες των μεταχειρισμένων φορτηγών πλοίων κοντεύουν να ισοφαρίσουν εκείνες των νεότευκτων, οι εφοπλιστές αναπόφευκτα θα αρχίσουν να κατασκευάζουν νεότευκτα. Όμως με την πληθώρα διαθέσιμων ναυπηγείων, είναι δύσκολο να ανέβουν οι τιμές τους. Αυτό θα οδηγήσει με τη σειρά του στο να μπει ένα “ταβάνι” στις αξίες των μεταχειρισμένων. Μάλιστα, τώρα βιώνουμε τα υψηλότερα επίπεδα ανάκαμψης που είναι ικανή η αγορά να παρουσιάσει».

Πέτρος Παππάς
Πέτρος Παππάς. Επικεφαλής Star Bulk Carriers

Παρά το γεγονός ότι ο Nolan δεν δείχνει να παρασύρεται από την άκρως ενθαρρυντική πορεία της αγοράς, έχει αναθεωρήσει προς τα πάνω τις προβλέψεις του για τη ναυλαγορά του dry bulk.

Ενδεικτικά, για τα φορτηγά πλοία τύπου capesize, προβλέπει ότι φέτος οι ναύλοι θα διαμορφωθούν στα 16.000 δολάρια την ημέρα, έναντι της προηγούμενης πρόβλεψης των 12.500 δολ./ημέρα. Όσο για το 2018 και το 2019, οι ημερήσιοι ναύλοι των capesizes θα αγγίξουν τα 20.000 και τα 22.000 δολάρια αντίστοιχα, τουτέστιν 2.000 δολάρια παραπάνω από τις προηγούμενες προβλέψεις.

Πόλυς Χατζηιωάννου
Πόλυς Χατζηιωάννου, εφοπλιστής Safe Bulkers

Τέλος, η Stifel δεν παρέλειψε να τονίσει ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει συλλέξει, οι ελληνικές ναυτιλιακές Star Bulk Carriers -συμφερόντων του Πέτρου Παππά– και Navios Maritime Partners -συμφερόντων της Αγγελικής Φράγκου– πρόκειται να εμφανίσουν κέρδη μέσα στο 2017. Ακόμη, οι επίσης ελληνικές εταιρείες Navios Maritime Holdings (Αγγελική Φράγκου) και Safe Bulkers -συμφερόντων του Πόλυ Χατζηιωάννου– θα επιστρέψουν στην κερδοφορία το 2018.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: SHIPPING FOCUS: Big business για τον Σταμάτη Τσαντάνη (Seanergy)

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Αγγελική Φράγκου: Μετά τη φωτιά, η επένδυση

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: JP Morgan: Ετοιμάζεται για big deal 500 εκατ. δολ. στο ξηρό φορτίο