• Big Story

    Clarksons: Βγήκαν τα μαχαίρια στο ναυλομεσιτικό κολοσσό – Όλο το παρασκήνιο

    Clarksons

    Από αριστερά: Andi Case, διευθύνων σύμβουλος της Clarksons, Peter Anker, επικεφαλής επενδυτικής τραπεζικής της Clarksons


    Οι υπέρογκες αμοιβές των ανώτερων στελεχών του βρετανικού κολοσσού της ναυλομεσιτείας Clarksons -που αποτελούσαν παράδοση πολλών χρόνων- φαίνεται πως εξαγρίωσαν μια σημαντική μερίδα μετόχων, οι οποίοι αποφάσισαν να «επαναστατήσουν» και με τη στάση τους να προσπαθήσουν να περάσουν ένα ηχηρό μήνυμα στη διοίκηση.

    Ειδικότερα, περίπου το 26% των μετόχων καταψήφισαν το report για τις αποδοχές, ενώ ένας επίσης σημαντικός αριθμός αυτών δήλωσαν ότι αντιτίθενται σφόδρα στην πολιτική αποδοχών που ακολουθεί όλα αυτά τα χρόνια η ναυλομεσιτική εταιρεία. Για παράδειγμα: ο διευθύνων σύμβουλος Andi Case έλαβε για το έτος 2016, συνολικές αποδοχές -μαζί με τα περίφημα πλουσιοπάροχα bonuses- ύψους 4,7 εκατ. δολαρίων (δηλαδή 3,7 εκατ. στερλίνες), σύμφωνα με το ετήσιο report της Clarksons.

    Αυτό ήταν κάτι που βρήκε εντελώς αντίθετη την συνεργάτιδα συμβουλευτική εταιρεία Pensions & Investment Research Consultants (PIRC), η οποία και προέτρεψε τους συγκεκριμένους μετόχους να κρατήσουν έντονα αρνητική στάση απέναντι τόσο στο report όσο και στην πολιτική αποδοχών της ναυλομεσιτικής.

    Η PIRC μάλιστα στήριξε τη στάση της και συνόψισε τα επιχειρήματά της κυρίως στο γεγονός ότι στην Clarksons δεν υπάρχει «ταβάνι» στο πόσο ψηλά μπορούν να φτάσουν τα bonuses των ανώτερων στελεχών! Επιπλέον, εξέφρασε τις ανησυχίες και για το ύψος της βασικής αμοιβής του διευθύνοντος συμβούλου.

    tanker ναυτιλία

    Ωστόσο, πηγές που πρόσκεινται στην Clarksons, υπερασπίστηκαν το ναυλομεσιτικό κολοσσό και ανέφεραν στην βρετανική εφημερίδα Telegraph ότι η εταιρεία, σε σύγκριση με τους ανταγωνιστές της (που στην πλειοψηφία τους δεν είναι εισηγμένοι και συνεπώς τα στοιχεία τους δεν υπόκεινται σε τόσο εξονυχιστικό έλεγχο), οι αμοιβές που καταβάλλει δεν είναι στον ίδιο βαθμό υψηλές, ενώ η τρέχουσα μισθολογική πολιτική είναι απαραίτητη προκειμένου να διατηρήσει ανθρώπους-κλειδιά στις θέσεις τους και να παραμείνει ανταγωνιστική.

    Οι ίδιες πηγές ακόμη τόνισαν ότι η Clarksons έχει πέσει «θύμα» των «ακτιβιστικών τάσεων» των μετόχων, κάτι που δεν αντανακλά σε καμία περίπτωση το ύφος και τη φύση της βιομηχανίας στην οποία δραστηριοποιούνται. Σε ανακοίνωσή της η ναυλομεσιτική -προσπαθώντας να κατευνάσει τα πνεύματα- εξήγησε αφενός ότι οι αποφάσεις περί αμοιβών έχουν εγκριθεί, αφετέρου, θα παραμείνει ανοικτή σε διάλογο με τους μετόχους καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.

    Αξίζει να αναφερθεί σε αυτό το σημείο ότι, όπως είχε γράψει το mononews.gr, τα μειωμένα κέρδη που κατέγραψε το 2016 η εταιρεία, οδήγησαν τη διοίκηση να προχωρήσει σε αναγκαστικές περικοπές των bonuses των ανώτερων στελεχών.

    Σημειώνεται ότι η Clarksons είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου ενώ αποτελεί ηγέτιδα δύναμη στη διεθνή ναυλομεσιτεία.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Αγγελική Φράγκου: Έπεσαν κατά 18 εκατ. τα κέρδη, αλλά αισιοδοξεί

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά ξηρού φορτίου

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: SHIPPING FOCUS: Η οικογένεια Λυκιαρδόπουλου (Neda Maritime) πούλησε το παλαιότερο τάνκερ της



    ΣΧΟΛΙΑ