ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Στην εποχή Onex περνά και τυπικά το Νεώριο, μετά το «πράσινο φως» που άναψε πριν από λίγο το Πρωτοδικείο Σύρου στο σχέδιο εξυγίανσης της πολύπαθης επιχείρησης. Υπενθυμίζεται πως η αίτηση εξυγίανσης είχε κατατεθεί στις 6 Σεπτεμβρίου.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το σχέδιο εξυγίανσης προβλέπει την διαγραφή 100% των τόκων, προστίμων, προσαυξήσεων και λοιπών επιβαρύνσεων προς τον ΕΦΚΑ και το ελληνικό δημόσιο και αποπληρωμή του υπόλοιπου ποσού σε 280 δόσεις. Επίσης προβλέπει διαγραφή μέρους των οφειλών προς τις τράπεζες (σ.σ. Αlpha Βank και Πειραιώς) και εξόφληση του κεφαλαίου σε 30 εξαμηνιαίες δόσεις.
Επιπλέον, το σύνολο των υποχρεώσεών της προς ουσιώδεις προμηθευτές θα μεταβιβαστεί σε νέα εταιρεία και θα εξοφληθεί ολοσχερώς και χωρίς απομειώσεις, εντός 60 εργάσιμων ημερών από την ημερομηνία ολοκλήρωσης της συναλλαγής, ενώ οι υποχρεώσεις προς τους μη ουσιώδεις προμηθευτές διαγράφονται σε ποσοστό 85,67% επί του συνόλου των απαιτήσεων των ανέγγυων προμηθευτών και εξοφλούνται κατά το εναπομένον υπόλοιπό τους από αυτήν σε 24 μηνιαίες δόσεις.
Η νέα εταιρεία αναλαμβάνει να καταβάλει στους πρώην εργαζόμενους στην υπό εξυγίανση εταιρεία εφάπαξ, εντός 60 εργάσιμων ημερών, τα οφειλόμενα ποσά που αναλογούν σε κάθε εργαζόμενο. Τέλος, η νέα εταιρεία θα πρέπει να προχωρήσει σε αύξηση κεφαλαίου 14,3 εκατ. Ευρώ ενώ θα πρέπει να προχωρήσει και σε επενδύσεις ύψους 29,8 εκατ. ευρώ σε βάθος 25ετίας.
Φιλόδοξα σχέδια
Υπενθυμίζεται ότι η Onex που εκπροσωπείται από τον Πάνο Ξενοκώστα αναδείχθηκε μετά από πολύμηνες διαβουλεύσεις προτιμητέος επενδυτής περί τα τέλη του περασμένου έτους, για την εξυγίανση του Νεωρίου, με βάση το άρθρο 106 β και δ του πτωχευτικού κώδικα (στα πρότυπα της διάσωσης του Μαρινόπουλου). Το συγκεκριμένο άρθρο προβλέπει την είσοδο νέου στρατηγικού επενδυτή στο μετοχικό κεφάλαιο και τη “γενναία ρύθμιση” των υποχρεώσεων της επιχείρησης.
Φιλοδοξία της εταιρείας είναι να μετατρέψει τη Σύρο σε κέντρο των ναυτιλιακών εργασιών και επισκευών της Ανατολικής Μεσογείου, στηρίζοντας παράλληλα την τοπική οικονομία και κοινωνία. Στα μέσα του περασμένου Φεβρουαρίου η Onex αποφάσισε να προχωρήσει στην ενδιάμεση επαναλειτουργία των ναυπηγείων, μέσω τρίτης εταιρείας, της Σύρος Ελλάς ΙΚΕ προτού αναλάβει και επίσημα τον έλεγχό τους. Από τότε μέχρι σήμερα, στο ναυπηγείο έχουν γίνει εργασίες επισκευών σε πάνω από 35 πλοία.