ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ένα από τα μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο και το μεγαλύτερο πλοίο που έχει δέσει ποτέ σε ελληνικό λιμάνι αναμένεται να δέσει στο λιμάνι του Πειραιά στις 26 Φεβρουαρίου. Πρόκειται για το Cosco Shipping Taurus, του κινέζικου ομίλου Cosco, το οποίo έχει μήκος 400 μέτρα και πλάτος 58,6 μέτρα και μπορεί να μεταφέρει μέχρι και 20.000 TEUs. Η εταιρεία έχει προγραμματίσει ειδική τελετή για την υποδοχή του πλοίου, στην οποία αναμένεται να δώσουν το παρόν κορυφαία στελέχη του κινέζικου ομίλου αλλά και εκπρόσωποι της εγχώριας επιχειρηματικής κοινότητας.
Σύμφωνα με πληροφορίες, πρόσκληση για να παραβρεθεί στην εκδήλωση, έχει λάβει και ο Έλληνας πρωθυπουργός, ο οποίος όμως μέχρι στιγμής δεν έχει επιβεβαιώσει για την παρουσία του.
Πηγές της Cosco επισημαίνουν πως η έλευση του Cosco Shipping Taurus αποτελεί μεγάλη στιγμή στην πορεία της εταιρείας στην Ελλάδα καθώς σηματοδοτεί την είσοδο της σε μια νέα εποχή, στην εποχή που πλέον μπορεί και εξυπηρετεί και τα μεγαλύτερα πλοία που εκτελούν θαλάσσιες μεταφορές.
«Ο Πειραιάς», όπως λένε οι ίδιες πηγές, «ύστερα από την αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών του είναι ικανός να υποδεχθεί τα μεγαλύτερα πλοία που εκτελούν μεταφορές» και τονίζουν πως η προσπάθεια περαιτέρω αναβάθμισης του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας θα συνεχισθεί.
Επενδύσεις εκατομμυρίων
Η παραχώρηση του ΟΛΠ στην Cosco, η οποία έδωσε το έναυσμα για να ξεδιπλώσουν οι Κινέζοι τα μεγαλεπήβολα σχέδια τους για τον Πειραιά και εξελίσσεται όπως παρατηρούν παράγοντες τη αγοράς σε μια από τις πιο επιτυχημένες ιδιωτικοποιήσεις που έγιναν τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα.
Όπως λένε οι ίδιοι, εκτός από τις υποχρεωτικές επενδύσεις που έχει αναλάβει να φέρει σε πέρας για την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό των υποδομών του λιμένα, η κινέζικη εταιρεία έχει συμβάλει στην τόνωση της εθνικής οικονομίας αλλά και στην ενίσχυση της διεθνούς εικόνας της Ελλάδας ως επενδυτικού προορισμού.
«Τα οφέλη από την είσοδο ενός τόσο μεγάλου παίκτη δεν περιορίζονται στις επενδύσεις που θα κάνει, αλλά και στον αντίκτυπο που έχει η παρουσία του στην ευρύτερη λειτουργία της οικονομίας», επισημαίνουν χαρακτηριστικά.
Η Cosco Group ορίστηκε τον Ιανουάριο του 2016 ως ο προτιμώμενος επενδυτής, για την απόκτηση του 67% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΠ, έναντι τιμήματος 368,5 εκατ. Ευρώ. Παράλληλα, με βάση τη Σύμβαση Παραχώρησης μεταξύ του ελληνικού Δημοσίου και του ΟΛΠ, η Cosco ανέλαβε την υποχρέωση να υλοποιήσει επενδύσεις ύψους 410 εκατ. Ευρώ.
Το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης επενδύσεων και κατασκευής έργων εκτείνεται από το 2017 έως και το 2021 και δίνει ιδιαίτερη έμφαση:
> Στον Σύγχρονο Δρόμο του Μεταξιού (TEUs, Ro-Ro, ΟΒΟR για Logistics)
> Στην «Homeport» αύξηση της Κρουαζιέρας
> Στην ανάδειξη του Πειραιά σε Κόμβο Ναυπηγοεπισκευής στη Ν. Α. Μεσόγειο
> Στην κατασκευή Boutique Hotels και Parking
> Σε επενδύσεις για εμπορική δραστηριότητα εντός του terminal Κρουαζιέρας.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: SHIPPING FOCUS: Νέο deal για την Cosco Shipping Energy
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Cosco: Έτοιμο για πέντε Giga Carriers το λιμάνι του Πειραιά
MH ΧΑΣΕΤΕ: «Πράσινο φως» σε νέα επένδυση της Cosco: Φέρνει τεράστια πλωτή δεξαμενή στο Πέραμα
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Εθνική Τράπεζα: Ολοκλήρωσε τη διασύνδεση με καλώδιο μεταφοράς δεδομένων Ελλάδας-Σαουδικής Αραβίας
- Πού ξοδεύουν τα δισεκατομμύρια τους τα Χριστούγεννα οι πλουσιότεροι του κόσμου
- H Intralot, οι λαμπρές υπεραξίες (76%) του στρατηγικού επενδυτή Σου Κιμ και ο ρόλος του την επόμενη μέρα
- Οι 10 Ευρωπαίοι δισεκατομμυριούχοι κληρονόμοι κάτω των 35 ετών