Νίκος Κουτσιανάς, ιδρυτής της Apivita
Άμεσα ορατή στη χρηματοοικονομική εικόνα της ιστορικής εταιρείας φυσικών καλλυντικών Apivita είναι η επίδραση της συμφωνίας με τον Ισπανικό όμιλο Puig.
Οι οικονομικές επιδόσεις της περσινής χρονιάς, η οποία συνιστά την πρώτη ολοκληρωμένη χρήση μετά το «ηχηρό» deal, έρχονται να δικαιώσουν την στρατηγική επιλογή που έκανε η οικογένεια Κουτσιανά το Μάρτιο του 2017.
Το 2018 ο τζίρος της Apivita ανήλθε στα 46,2 εκατ. ευρώ έναντι 40,5 εκατ. το 2017, σημειώνοντας αύξηση της τάξεως του 14%. Αύξηση παρουσίασε και η λειτουργική κερδοφορία της (EBITDA), η οποία ανήλθε από 6,3 εκατ. το 2017 σε 7,8 εκατ. το 2018 (25%), ενώ και οι εξαγωγές παρουσίασαν θεαματική άνοδο κατά 25% έναντι του 2017.
«Στους δύσκολους αυτούς καιρούς, η Apivita παρουσιάζει αύξηση σε όλα τα οικονομικά της στοιχεία και εξυγίανση του ισολογισμού της. Αυτό οφείλεται αφενός στην υποστήριξη του νέου βασικού της μετόχου, αφετέρου σε δύο ολοένα και περισσότερο αυξανόμενες τάσεις που παρουσιάζουν οι πελάτες: τη στροφή τους προς τα φυσικά οικολογικά προϊόντα και την υποστήριξή τους προς τις εταιρείες που έχουν έντονο το αίσθημα της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης», δηλώνει στο mononews.gr ο πρόεδρος και ιδρυτής της εταιρείας, Νίκος Κουτσιανάς.
Επενδύσεις στην έρευνα και νέο «άνοιγμα» στο εξωτερικό
Τα τελευταία δύο χρόνια, η Apivita, έχει διευρύνει την εξωστρέφειά της, αυξάνοντας τον αριθμό των διεθνών αγορών στις οποίες δραστηριοποιείται. Ο αριθμός αυτός σήμερα ανέρχεται σε 12, ενώ μέσα στο 2019, αναμένεται να «ταξιδέψουν» τα προϊόντα της σε 9 επιπλέον χώρες (Τσεχία, Μαρόκο, Τυνησία, Ισραήλ, Νότιο Αφρική, Μάλτα, Κίνα, Λίβανο, Μεξικό).
Την ίδια στιγμή, σημαντικές είναι οι επενδύσεις στο πεδίο της έρευνας για την ανάπτυξη νέων προϊόντων.
«Το ποσό των επενδύσεων στην έρευνα ανέρχεται συνολικά στα 12,3 εκατ. ευρώ», αναφέρει στο mononews.gr ο διευθυντής Έρευνας και Ανάπτυξης Προϊόντων, Κώστας Γαρδίκης και συνεχίζει: «Πέραν των επενδυτικών συνεργατικών προγραμμάτων, παράγουμε in house καινοτομία, κυρίως μέσω ενός υπερσύγχρονου εργαστηρίου μοριακής βιολογίας και βιοχημείας και ενός εξίσου σύγχρονου εργαστηρίου φυτοχημείας. Εκεί αναπτύσσουμε καινοτόμες πρώτες ύλες από προϊόντα της ελληνικής φύσης και ελέγχουμε την ασφάλεια και αποτελεσματικότητά τους, σε επίπεδο DNA, με τις πλέον καινοτόμες τεχνικές που μπορεί κανείς να εφαρμόσει».
Φιλοσοφία του επιχειρείν το “planet–people–profit”
Η Apivita, από την ίδρυσή της πριν από 40 χρόνια μέχρι και σήμερα, παραμένει πιστή στη φιλοσοφία της, στις αξίες της και στο αειφόρο επιχειρηματικό μοντέλο που ανέπτυξαν ο Νίκος και η Νίκη Κουτσιανά και την καθιέρωσε τόσο στην Ελλάδα όσο και στις αγορές του εξωτερικού.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο της εταιρείας και… γνωστό ιδεολόγο του επιχειρείν, ένα τέτοιο μοντέλο θα ήταν το ιδανικό πρότυπο, στο πλαίσιο μιας εθνικής στρατηγικής για την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας και την βιώσιμη ανάπτυξη.
«Η επιχειρηματικότητα θα πρέπει να διέπεται από φιλοσοφία, αξίες και κοινωνική ευθύνη, να αγωνίζεται για το ανώτερο κοινό καλό -κατά Αριστοτέλη- και να λειτουργεί με βάση το τρίπτυχο “planet – people – profit”.
Το κέρδος δεν πρέπει να το δαιμονοποιούμε. Είναι αναπόσπαστο κομμάτι της υγιούς επιχειρηματικότητας και της ανάπτυξης. Εντούτοις, θα πρέπει να “αγκαλιάζει” την κοινωνική ευθύνη στο μέγιστο βαθμό. Η σημερινή παγκόσμια τάση των επενδύσεων με μοναδικό στόχο την υψηλή ανταποδοτικότητα, οδηγεί στην καταστροφή τόσο την οικονομία, όσο και τον πλανήτη», καταλήγει ο κος Κουτσιανάς.