ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Σύμφωνα με τους αναλυτές της Fearnley Securities καθώς απέχουμε πλέον μόλις 12 μήνες από την εφαρμογή των νέων κανόνων του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) το 2020 και ενώ οι περισσότερες μετοχές διαπραγματεύονται κάτω από την καθαρή αξία του ενεργητικού τους, υπάρχουν προοπτικές για να καταγραφούν σημαντικά κέρδη στη ναυτιλία το 2019.
Από τα “φρέσκα” κεφάλαια που αντλήθηκαν πέρυσι, τα 3,1 δισ. δολάρια προήλθαν από τις αγορές μετοχών και ήταν κατά 30% λιγότερα από αυτά του 2017, στα ίδια επίπεδα, ωστόσο, με τη δραστηριότητα του 2015 και του 2016, αναφέρουν οι αναλυτές Espen Landmark Fjermestad και Peder Nicolai Jarlsby.
“Παρά το έντονα δραστήριο ξεκίνημα του 2018 το αρνητικό μακροοικονομικό περιβάλλον λειτούργησε αποτρεπτικά για τις νέες εγγραφές στο δεύτερο εξάμηνο του έτους”, επισημαίνουν.
Οι ναυτιλιακές με δεξαμενόπλοια ήταν οι πιο δραστήριες, συγκεντρώνοντας κεφάλαια 820 εκατ. δολαρίων, στα οποία περιλαμβάνονται τα 300 εκατ. δολάρια που άντλησε η Scorpio Tankers και τα 100 εκατ. δολάρια που άντλησε από τη δημόσια προσφορά της η Okeanis Eco Tankers, συμφερόντων της οικογένειας Αλαφούζου.
Οι εταιρείες που έχουν στόλους με τάνκερ εμφάνισαν και τις καλύτερες μετοχικές αποδόσεις, σε μία χρονιά κατά την οποία οι ναυτιλιακές μετοχές υποχώρησαν στο σύνολο του κατά 24%.
“Είναι πολύ σημαντικό που βρισκόμαστε στο ξεκίνημα του 2019, δηλαδή απέχουμε μόλις 12 μήνες από την εφαρμογή των κανόνων του IMO το 2020. Αυτή είναι κατά την γνώμη μας η μεγαλύτερη αλλαγή που θα επέλθει στο χώρο της ναυτιλίας από τη εποχή της άνθησης που σημειώθηκε στην Κίνα. Οι επιπτώσεις θα γίνουν εμφανείς ήδη από το καλοκαίρι, καθώς το μοτίβο του εμπορίου καυσίμων μετατοπίζεται, ενώ τα πλοία που υπάρχουν στην αγορά είτε προχωρούν στην εγκατάσταση scrubbers και στο καθαρισμό των δεξαμενών τους είτε απλώς οδηγούνται στα διαλυτήρια καθώς θεωρούνται παρωχημένα στο νέο περιβάλλον καυσίμων”, εξηγούν οι δύο αναλυτές.
Παράλληλα εκφράζουν την πεποίθηση ότι “το 2019 προσφέρει τις προοπτικές για να δημιουργηθούν περιουσίες στη ναυτιλία”.
Οι περισσότερες από τις μετοχές που καλύπτει η Fearnley Securities διαπραγματεύονται αρκετά κάτω από την πραγματική τους αξία, μερικές μάλιστα έχουν υποχωρήσει στα 0,50 δολάρια.
“Τα κέρδη τους υποστηρίζουν σίγουρα υψηλότερες αξίες, όπως φάνηκε για παράδειγμα στα αποτελέσματα τετάρτου τριμήνου των ναυτιλιακών με τάνκερ, φορτηγά πλοία αλλά και πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου”, επισημαίνουν οι αναλυτές.
Από την αγορά ομολόγων οι ναυτιλιακές άντλησαν πέρυσι 4,7 δισ. δολάρια, επίπεδα χαμηλότερα κατά 1/4 σε σχέση με τα αυτά του 2017. Οι εταιρίες Chembulk, Navigator Holdings και MPC Container Ships συγκέντρωσαν τα περισσότερα κεφάλαια.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Κεφάλαια 8,9 δισ. δολ. δαπάνησαν φέτος οι Έλληνες εφοπλιστές για νέες παραγγελίες. Οι πρωταγωνιστές
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Συναγερμός από τους αναλυτές για την αγορά πλοίων LNG: Οι φόβοι και οι ανησυχίες
MH ΧΑΣΕΤΕ: Ισ. Παναγιωτίδη: Έφτασε τα 15 πλοία ο στόλος της Pavimar
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Σε αχαρτογράφητα νερά οι εταιρείες τεχνολογίας – Ποιοι λένε «Πρώτα η Ευρώπη»
- Χρηματιστήριο: Tι μπορεί να επαναφέρει ακόμα και σήμερα την αγορά, ποια χαρτιά πλήρωσαν την «μήνιν» των πωλητών
- Τα guts των Σαράντη και Φέσσα, γιατί είναι έξαλλοι στο ΜΜ με την Απαλαγάκη, η δωρεά του Πατέρα και οι νέες περιπέτειες των Coustas στις Σπέτσες
- Εύθραυστες ισορροπίες στον πόλεμο Ρωσίας-Ουκρανίας: Οι σύμμαχοι, ο ρόλος του Τραμπ και η αστάθεια στις αγορές