ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πού θα πάει η Intrakat, o δυνατός τζίρος της ΓΕΚ, τι συμβαίνει με τον Φέσσα, το τετ α τετ Μεγάλου – Πετραλιά, η κρίσιμη ημέρα για Σκλαβενίτη, τι συμβαίνει στο Ελληνικό, τα δίδυμα του Λούτον και η καλή -πλατινομαλλούσα- συνεργάτης του υπουργού
Την πεποίθησή της ότι η λύση για τη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης βρίσκεται στην επιβολή των ορίων ταχύτητας στα πλοία εξέφρασε η Ιωάννα Προκοπίου, διευθύνουσα σύμβουλος της ναυτιλιακής Prominence Maritime.
Κόρη ενός εκ των ισχυρότερων Ελλήνων εφοπλιστών, του Γιώργου Προκοπίου, ο οποίος έχει δηλώσει επανειλημμένα υπέρμαχος του slow steaming, η κ. Προκοπίου περιλαμβάνεται στη μακρά λίστα των πλοιοκτητών -αρκετοί από τους οποίους Έλληνες- που υπέγραψαν επιστολή προς τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (IMO), ζητώντας τη θέσπιση ανώτατων ορίων ταχύτητας των πλοίων, προκειμένου να μειωθούν οι εκπομπές αερίων και να περιοριστεί η επιβάρυνση του κλίματος του πλανήτη.
Η κ. Προκοπίου, σύμφωνα με τους Financial Times, επισήμανε ότι τα όρια ταχύτητας είναι “εύκολο να επιβληθούν”, καθώς τα πλοία υποβάλλουν αυτόματα στοιχεία για την τοποθεσία στην οποία βρίσκονται και άλλα στοιχεία που αφορούν την πλοήγηση τους, μέσω δορυφορικών συστημάτων εντοπισμού.
Ωστόσο, ερωτηθείσα σχετικά με τις κυρώσεις σε περιπτώσεις παραβίασης των ορίων, τόνισε: «Δεν γνωρίζω ποιος θα πρέπει να επιβάλει την ποινή. Αυτό που είναι σημαντικό για εμάς είναι να μπουν αυτά τα μέτρα στο τραπέζι της συζήτησης».
Η εκστρατεία ξεκίνησε από τον Γάλλο εφοπλιστή Philippe Louis-Dreyfus και στηρίζεται από συνολικά 113 ναυτιλιακές εταιρείες.
«Η αποτελεσματική αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής είναι πιθανόν η μεγαλύτερη πρόκληση της εποχής μας», αναφέρουν μεταξύ άλλων οι υπογράφοντες, επισημαίνοντας πως η μείωση της ταχύτητας των πλοίων μετά την παγκόσμια οικονομική κρίση του 2008 οδήγησε σε θεαματική μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.
Επίσης, υπογραμμίζουν την ανάγκη «η ναυτιλία να συνεισφέρει στο ποσοστό που της αναλογεί στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής».
Έντονη είναι η παρουσία των Ελλήνων εφοπλιστών στη συγκεκριμένη ενέργεια. Μεταξύ των υπογραφόντων περιλαμβάνονται τα ονόματα πολλών γνωστών ελληνικών εταιρειών, όπως ο Όμιλος Τσάκου (συμφερόντων του Παναγιώτη και Νίκου Τσάκου), η Star Bulk Carriers του Πέτρου Παππά, η AM Nomikos, η Almi Tankers του Κώστα Φωστηρόπουλου, η Centrofin του Δημήτρη Προκοπίου, η Chartworld του Λου Κολλάκη, η Safe Bulkers του Πόλυ Χατζηιωάννου, η Marmaras Navigation του Διαμαντή Διαμαντίδη, καθώς και εταιρείες συμφερόντων της οικογένειας Βαφειά, της οικογένειας Αλαφούζου, του Γιάννη Δράγνη, του Βίκτωρα Ρέστη και των αδελφών Λασκαρίδη.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Έλληνες εφοπλιστές υπογράφουν σε εκστρατεία κατά της κλιματικής αλλαγής. Όλα τα ονόματα
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Αγορές πλοίων ξηρού φορτίου αξίας 351 εκατ. δολαρίων από τους Έλληνες εφοπλιστές. Οι πρωταγωνιστές
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Οι ελληνικές ναυτιλιακές που επενδύουν σε τάνκερ MR
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Η Κεραμέως και η επιστροφή των πτυχιούχων
- Απίστευτο: Το 0,2% των οφειλετών χρωστάει 83 δις! – Σχεδόν 6 στα 10 ευρώ είναι απλήρωτες οφειλές στην εφορία
- Η δημόσια πρόταση της Masdar, η ρευστότητα 220 εκατ. ευρώ και η μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
- Ποιοι παίζουν για ΠτΔ, η εμπιστοσύνη στα ΕΛΠΕ, το bid της Masdar και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, οι δύο εφοπλιστές και το bad-mouth, ο καταδικασμένος Σταύρος Τάκη, οι δωρεές του Δένδια, το καλό mood του Νικολάου και της Χρυσής Β, και η παρακολούθηση της πλατινομαλλούσας