ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πού θα πάει η Intrakat, o δυνατός τζίρος της ΓΕΚ, τι συμβαίνει με τον Φέσσα, το τετ α τετ Μεγάλου – Πετραλιά, η κρίσιμη ημέρα για Σκλαβενίτη, τι συμβαίνει στο Ελληνικό, τα δίδυμα του Λούτον και η καλή -πλατινομαλλούσα- συνεργάτης του υπουργού
Στα ναυπηγεία της Κίνας έχουν στρέψει το ενδιαφέρον τους δύο ισχυρά ονόματα της ελληνικής ναυτιλίας, προκειμένου να ενισχύσουν τους στόλους τους με νεότευκτα δεξαμενόπλοια.
Η ολοένα μεγαλύτερη φήμη που αποκτούν τα κινέζικα ναυπηγεία για την κατασκευή ποιοτικών πλοίων σε ελκυστικές τιμές δελεάζει τις ναυτιλιακές και τις απομακρύνει από την αγορά της Νότιας Κορέας.
Οι εταιρείες Chartworld Shipping, του εφοπλιστή Λου Κολλάκη, και η Tsakos Group of Greece, της οικογένειας Τσάκου, εξετάζουν, σύμφωνα με πληροφορίες, ενδεχόμενες συμφωνίες που θα μπορούσαν να περιλαμβάνουν μέχρι και 12 νέα τάνκερ μεταφοράς αργού πετρελαίου, στα ναυπηγεία της Κίνας.
“Η Κίνα είναι περισσότερο γνωστή για την κατασκευή απλών φορτηγών πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου και όχι δεξαμενόπλοιων”, επισημαίνει πλοιοκτήτης στο tradewinds. “Ωστόσο τις τελευταίες εβδομάδες, βλέπουμε μεγαλύτερο ενδιαφέρον και αναζήτηση για τα δεξαμενόπλοια, ειδικά τα μεγάλα, όπως τα aframax”.
Σύμφωνα με ναυλομεσίτες οι Tsakos Group και Chartworld είναι δύο από τις ναυτιλιακές που βρίσκονται σε συζητήσεις με την Κίνα για την κατασκευή πετρελαιοφόρων χωρητικότητας 115.000-dwt.
Οι παραγγελίες
Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι η Chartworld φέρεται να ενδιαφέρεται για τέσσερα πλοία aframax, με ίδιο αριθμό option.
Για την Tsakos οι πληροφορίες κάνουν λόγο για δύο πλοία και δύο επιπλέον option.
Αν και δεν έχει γίνει γνωστό το όνομα των ναυπηγείων που βρίσκονται σε συζητήσεις, υπάρχουν περίπου 10 στην χώρα, τα οποία έχουν εμπειρία στην κατασκευή μεγάλων κρουαζιερόπλοιων.
Μεταξύ άλλων είναι τα κρατικά ναυπηγεία Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding (SWS), τα Dalian Shipbuilding Industry Co, τα Guangzhou Shipyard International, τα Bohai Shipbuilding Heavy Industry, τα Cosco Shipping Heavy Industry (Yangzhou), τα ιδιωτικά New Times Shipbuilding και Jiangsu Hantong Ship Heavy Industry κ.α.
“Τα ιαπωνικά ναυπηγεία έχασαν την ανταγωνιστικότητά τους στην κατασκευή δεξαμενόπλοιων εδώ και πολύ καιρό”, ανέφερε ένας ναυλομεσίτης.
Οι ελκυστικές τιμές
Σήμερα, τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας χάνουν το πλεονέκτημά τους έναντι των κινέζικων επειδή υπάρχει μία μεγάλη διαφορά στην τιμή που κυμαίνεται στο 5% με 10% για τα νεότευκτα τάνκερ.
Για παράδειγμα, το ναυπηγείο Daehan Shipbuilding, ζητά περίπου 50 εκατ. δολάρια για ένα aframax τάνκερ, ενώ στο Hyundai Heavy Industries και στο Samsung Heavy Industries το κόστος ξεπερνά τα 50 εκατ. δολάρια ανά πλοίο.
Τον περασμένο μήνα η ναυτιλιακή Eastern Pacific Shipping του εφοπλιστή Idan Ofer υπέγραψε σύμφωνο πρόθεσης συνεργασίας με το κινέζικο ναυπηγείο New Times Shipbuilding για μέχρι οκτώ LR2 χωρητικότητας 110,000-dwt, εξοπλισμένα με scrubber, στην τιμή των 48 εκατ. δολαρίων περίπου έκαστο.
“Τα αντίστοιχα πλοία στη Νότιο Κορέα θα είχαν κόστος σχεδόν 60 εκατ. δολαρίων έκαστο”, αναφέρει ο ναυλομεσίτης.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Σημαντικά κέρδη για τη μετοχή της Diamond S των Μαρινάκη-Ross. Ποια είναι η τιμή στόχος
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Γ. Αγγελικούσης: Πούλησε τάνκερ 20ετίας σε συμφέρουσα τιμή
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Ν. Τσάκος: Πιστός στο δόγμα των «υπεύθυνων παραγγελιών» ο όμιλος Τσάκου