ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το ράλι της ΤΙΤΑΝ, το νέο Βατερλώ της Απαλαγάκη, το κινεζικό μαρτύριο για τον Μάνο, τα υπερόπλα Πιτσιλή, η αλήθεια για τη Μιράντα Πατέρα και ο γάτος Dollar, ο αεικίνητος Πιέρ και ο θαρραλέος πολιτικός με την κομμώτρια
Ωστόσο, σύμφωνα με τον Steve Gordon της Clarksons Research, οι παραγγελίες παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα. Πέρυσι παραγγέλθηκαν πλοία συνολικής χωρητικότητας 77 εκατομμυρίων dwt, αριθμός πεσμένος κατά 14% σε σχέση με το 2017, όμως υπήρξε αύξηση της δραστηριότητας στις κατηγορίες των πλοίων LNG και των containerships.
«Φαίνεται ότι οι συνθήκες παραμένουν προκλητικές, αλλά και πάλι βελτιώνονται από τα χαμηλά του 2016», ανέφερε ο Gordon σε μελέτη του.
Ο ίδιος αναφέρει τον τομέα του LNG ως αυτόν που ξεχώρισε, με 69 νέα πλοία αξίας 11,7 δισ. δολαρίων που παραγγέλθηκαν το 2018. Αν προστεθούν σε αυτά και τα FSRUs και τα πλοία τροφοδοσίας καυσίμων, ο αριθμός ανεβαίνει στα 76 πλοία, έναντι μόλις 17 το 2017.
Αυξημένη ήταν και η δραστηριότητα στα containerships, καθώς παραγγέλθηκαν 190 νέα πλοία το 2018, έναντι 140 το 2017.
Αντίθετα, λόγω των μειωμένων παραγγελιών VLCCs (από 56 σε 39), οι παραγγελίες τάνκερ σε όρους χωρητικότητας μειώθηκαν κατά το ένα τρίτο σε σχέση με το 2017, ενώ και οι παραγγελίες πλοίων ξηρού φορτίου μειώθηκαν επίσης κατά ένα τέταρτο, στα 31 εκατομμύρια dwt.
Συνολικά, οι εφοπλιστές πλήρωσαν 64,7 δισεκατομμύρια δολάρια για παραγγελίες νέων πλοίων, λιγότερα από το 2017 (69,2 δισ.), αλλά πολύ περισσότερα από το 2016 (36,7 δισ. δολάρια). Αξιοσημείωτο είναι ότι, σύμφωνα με την Clarksons, όπως αναφέρει το TradeWinds, οι παραγγελίες των Ελλήνων εφοπλιστών το 2018 ανήλθαν στα 9,5 δισεκατομμύρια δολάρια, αυξημένες κατά 75% σε ετήσια βάση, σε μία χρονιά κατά την οποία Έλληνες εφοπλιστές είτε μπήκαν για πρώτη φορά στην αγορά του LNG, είτε ενίσχυσαν την παρουσία τους σε αυτήν.
Όσο για το πού πήγαν οι νέες παραγγελίες πλοίων, «πρωταθλήτρια» αναδείχθηκε η Νότια Κορέα, καθώς σε νοτιοκορεατικά ναυπηγεία πήγε το 44% των νέων παραγγελιών, με ένα 32% να πηγαίνει στην Κίνα και ένα 13% στην Ιαπωνία.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Τι συμβαίνει με τους εφοπλιστές Γ. Κούστα και Σ. Παληό;
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Μία ακόμη παγκόσμια πρωτιά για τον εφοπλιστή Γιάννη Αγγελικούση
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Τι δείχνει η περίπτωση της Toisa για τα πλοία OSV
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Fitch: Επιβεβαίωσε το BBB- της Ελλάδας, διατήρησε σταθερές τις προοπτικές – Βλέπει ανάπτυξη 2,4% το 2025
- Γιατί ο Καραμανλής έκλεισε την συζήτηση για την προεδρία της Δημοκρατίας – Στήριξε τον Σαμαρά
- Πραγματική φοβέρα ή προετοιμασία για ανακωχή;
- Χρηματιστήριο: Repricing των τραπεζών, αγορές σε μετοχές με μερισματική απόδοση φέρνει η πτώση των επιτοκίων κατά 0,50% από την ΕΚΤ