Δημήτρης και Τζώρτζης Κουτσολιούτσος
Αναλυτική απάντηση στους ισχυρισμούς της Quintessential Capital Management δίνει με νεώτερή ανακοίνωσή της η Folli Follie Group, η οποία διαψεύδει σημείο προς σημείο τα όσα αναφέρει στην έκθεση του το fund.
Η Folli Follie, η οποία είχε χαρακτηρίσει νωρίτερα ως “ανυπόστατη, ψευδή, συκοφαντική και παραπλανητική” την έκθεση της QCM, επισημαίνει στη νεώτερη απάντησή της στοιχεία που καταρρίπτουν τους ισχυρισμούς του fund για «ψευδή εικόνα» στις οικονομικές της αναφορές ως προς το μέγεθός της.
Υπενθυμίζεται πως η δημοσιοποίηση της έκθεσης της QCM οδήγησε στην πτώση της μετοχής της Folli Follie κατά 29,99% στο Χρηματιστήριο της Αθήνας.
Αναλυτικά, η διοίκηση της Folli Follie στην ανακοίνωσή της αναφέρει τα εξής:
1. Το δίκτυο των σημείων πωλήσεων (POS) εμφανίζεται σημαντικά μικρότερο από το αναμενόμενο. Η Quintessential παρουσιάζει έναν παραπλανητικό αριθμό των POS.
Το 2016, τα POS του ομίλου Folli Follie σε λειτουργία ήταν:
α) Σημεία πώλησης με την επωνυμία Folli Follie: 634
β) Σημεία πώλησης με την επωνυμία Links of London
γ) Σημεία πώλησης με άλλη επωνυμία: 173
Συνολικά POS του ομίλου το 2016: 936
Το 2017, τα POS του ομίλου Folli Follie σε λειτουργία ήταν:
α) Σημεία πώλησης με την επωνυμία Folli Follie: 587
β) Σημεία πώλησης με την επωνυμία Links of London: 129
γ) Σημεία πώλησης με άλλη επωνυμία: 164
Συνολικά POS του ομίλου το 2017: 880
Η διοίκηση της Folli Follie σημειώνει ότι «κατά την ομαλή πορεία της επιχειρηματικής της δραστηριότητας και στο πλαίσιο της διαδικασίας αναμόρφωσης, μετεγκατάστασης και βελτιστοποίησης των φυσικών καταστημάτων της αλλά και λόγω της αυξανόμενης διείσδυσης στη διαδικτυακή αγορά, μείωσε τον αριθμό των σημείων πώλησης για το εμπορικό σήμα Folli Follie τη διετία 2016 και 2017 κατά 47 POS, φτάνοντας τα 587 καταστήματα στα τέλη του 2017».
«Κατά συνέπεια, δεν μπορούμε να καταλάβουμε πως η Quintessential κατέληξε στο ότι τα POS μας είναι 289, δεδομένου ότι αυτή τη στιγμή τα καταστήματα σε λειτουργία ανέρχονται σε 880 (συμπεριλαμβάνονται οι μπουτίκ, τα καταστήματα σε εμπορικά κέντρα, τα counters, τα καταστήματα σε λιανική και χονδρική βάση καθώς και οι πωλήσεις εν πτήσει μέσω αεροπορικών εταιρειών)», αναφέρει η διοίκηση του ομίλου.
2. Επιτόπιοι έλεγχοι
Τα καταστήματα στην Madison και το Soho έχουν αναβαθμιστεί με βάση το νέο concept των καταστημάτων που φέρουν την επωνυμία FF και μετεγκατασταθεί στο Νέο Παγκόσμιο Κέντρο Εμπορίου.
3. Ψηφιακή παρουσία
Σε ό,τι αφορά την ανάλυση της ψηφιακής παρουσίας, η διοίκηση σημειώνει ότι η σύγκριση που έγινε μεταξύ της Folli Follie και των ανταγωνιστών της είναι παραπλανητική και εστιάζει στο Instagram και στο Facebook τα οποία δεν χρησιμοποιούνται στην Κίνα διότι έχουν απαγορευτεί.
Tο αποτύπωμα της εταιρείας στα social media θα έπρεπε αντ’ αυτού να μετρηθεί με βάση τον αριθμό των ‘followers’ της στο κινεζικό κοινωνικό δίκτυο Weibo. Στη συγκεκριμένη πλατφόρμα ο αριθμός των followers της εταιρείας σε σύγκριση με αυτόν των ανταγωνιστών της παρουσιάζει μια διαφορετική και πιο ακριβή εικόνα:
Weibo
Folli Follie: 442.000
Pandora: 38.000
Kate Spade: 240.000
Michael Kors: 667.000
Ως προς το συσχετισμό ανάμεσα στην κίνηση που παρουσιάζει η ιστοσελίδα της Folli Follie και στις πωλήσεις μέσω των ψηφιακών της καναλιών, η Quintessential κάνει άλλη μία παραπλανητική υπόθεση καθώς αγνοεί τις πωλήσεις από άλλες ιστοσελίδες (marketplaces) οι οποίες έχουν τεθεί στο επίκεντρο της στρατηγικής της εταιρείας στο διαδικτυακό λιανεμπόριο, αναφέρει η Folli Follie.
«Η Folli Follie, από νωρίς αντιλήφθηκε τη διείσδυση και τη δύναμη των τοπικών αγορών για την ενίσχυση των διαδικτυακών της πωλήσεων στην Κίνα και για αυτό έχει επενδύσει επιτυχώς στην παρουσία της εκεί την τελευταία πενταετία, αντλώντας ποσοστό άνω του 90% των συνολικών ψηφιακών εσόδων από τις συγκεκριμένες αγορές».
4. Οικονομική ανάλυση
«Είναι ευρέως γνωστό ότι η FFG δημοσιεύει τις τριμηνιαίες ενοποιημένες οικονομικές εκθέσεις και ενημερώνει το επενδυτικό κοινό ότι οι αρνητικές ελεύθερες ταμειακές ροές αποδίδονται στο επιχειρηματικό μοντέλο χονδρικής του Ομίλου, το οποίο είναι εντάσεως κεφαλαίου κίνησης», αναφέρει η εταιρεία και συνεχίζει
“Στη διάρκεια των τελευταίων ετών, το κεφάλαιο κίνησης μειώνεται σταδιακά ως ποσοστό των πωλήσεων, ενώ η στρατηγική μας εστιάζει στην ανάπτυξη omni-channel λύσεων, κάτι που θα αλλάξει το τρέχον επιχειρηματικό μοντέλο και θα αποδεσμεύσει σημαντικές ελεύθερες ταμειακές ροές στα επόμενα έτη”.
5. Κινεζικές θυγατρικές
Η διοίκηση σημειώνει στο σημείο αυτό ότι το fund Quintessential Capital Management “υποθέτει λαθεμένα στην έκθεσή του πως η FF Group ισχυρίζεται ότι πωλήσεις ύψους 1 δισ. δολ. προέρχονται από την Ασία, εκ των οποίων η Κίνα “πιθανόν” κατέχει τη μερίδα του λέοντος”. “Αυτός ο ισχυρισμός είναι τόσο λαθεμένος, όσο και παραπλανητικός”, αναφέρει η Folli Follie.
“Αυτό που ισχύει είναι ότι οι πωλήσεις 1 δισ. δολ. αφορούν στις ενοποιημένες λιανικές και χονδρικές πωλήσεις στην περιοχή Ασίας – Ειρηνικού και περιλαμβάνει όλα τα κανάλια λιανικών, χονδρικών, αεροπορικών και duty free επιχειρήσεων σε όλες της χώρες της περιοχής Ασίας – Ειρηνικού. Οι δύο κινεζικές θυγατρικές που αναφέρονται στην έκθεση, σχετίζονται με ένα μέρος των κινεζικών λιανικών δραστηριοτήτων που συνιστούν μόνο μια μικρή μερίδα των κινεζικών και των συνολικών ενοποιητικών δραστηριοτήτων στην περιοχή Ασίας – Ειρηνικού”.
6. Ανησυχίες σχετικά με τους ελεγκτές
Η Folli Follie αναφέρει ότι “η Ecovis είναι παγκόσμια ηγέτιδα ελεγκτική εταιρεία με περισσότερους από 6.500 ανθρώπους που δραστηριοποιείται σε πάνω από 70 χώρες. Κατατάσσεται 18η μεταξύ των παγκόσμιων ελεγκτικών εταιρειών με σημαντική γεωγραφική κάλυψη και σχέδια μεγάλης επέκτασης”. Παράλληλα, σημειώνεται ότι “η FF Group σκοπεύει να εντάξει την Ecovis στις κινεζικές θυγατρικές, κάτι που έρχεται επίσης σε συμφωνία με τα σχέδια επέκτασης της Ecovis στην περιοχή”.