ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Το… φιλί της ζωής έδωσαν για μία ακόμα φορά οι τράπεζες στην εταιρεία εισαγωγής και εμπορίας αυτοκινήτων “Σφακιανάκης ΑΕΒΕ”, με την οποία ήρθαν σε συμφωνία, μετά από μαραθώνιες διαπραγματεύσεις, για την αναχρηματοδότηση του δανεισμού της, που αγγίζει τα 300 εκατομμύρια ευρώ, μέσω της ενοποίησής του σε ένα κοινοπρακτικό δάνειο ύψους 283 εκατ. ευρώ, με αρχική διάρκεια πέντε ετών και οψιόν ανανέωσης για ακόμα τρία χρόνια.
Κάτι αντίστοιχο είχε γίνει και το 2013, όταν η εταιρεία είχε συμφωνήσει με τις τράπεζες για την αναδιάρθρωση του δανεισμού της, που τότε ήταν ελαφρώς χαμηλότερος, στα 282 εκατ. ευρώ (σήμερα έχει φτάσει στα 292 εκατ. ευρώ). Όπως και τότε, έτσι και αυτή τη φορά η διοίκηση του Σταύρου Τάκη κατάφερε να πείσει τις τράπεζες ότι, παρά τα υπέρογκα χρέη της εταιρείας, αυτή θα ήταν η καλύτερη λύση για όλες τις πλευρές. Και για να το κάνει αυτό χρειάστηκε να παρουσιάσει ένα αναλυτικό business plan με ορίζοντα πενταετίας το οποίο καταγράφει τις μελλοντικές κινήσεις της “Σφακιανάκης ΑΕΒΕ” για να διασφαλίσει τη βιωσιμότητά της.
Πίσω βέβαια από την προθυμία των τραπεζών να βοηθήσουν τον Σταύρο Τάκη και την “Σφακιανάκης ΑΕΒΕ” κρύβεται η ανησυχία τους για το τι θα συνέβαινε αν η εταιρεία κατέρρεε. Ακριβώς επειδή οι δανειακές της υποχρεώσεις είναι ιδιαίτερα υψηλές, οι τράπεζες θα βρίσκονταν εκτεθειμένες σε δάνεια που κινδύνευαν να μην αποπληρωθούν ποτέ, με δεδομένο ότι το σύνολο των ιδίων κεφαλαίων της εταιρείας είναι πλέον αρνητικό. Στην απόφαση των τραπεζών διαδραμάτισε επίσης ρόλο και η πώληση του 49,9% της Αθωνικής Τεχνικής, στο πλαίσιο της αποεπένδυσης από ζημιογόνες δραστηριότητες, και τα νέα κεφάλαια που έχουν εισφέρει στην εταιρεία οι μέτοχοι, προκειμένου να βοηθήσουν την κατάσταση.
Όμως σημαντικό ρόλο παίζουν και οι εκτιμήσεις για βελτίωση της αγοράς του αυτοκινήτου στην Ελλάδα, που τα τελευταία χρόνια υπέφερε από την οικονομική κρίση, όμως τώρα φαίνεται να ανακάμπτει, με τις ταξινομήσεις αυτοκινήτων το 2017 να είναι αυξημένες κατά 11,7% σε σχέση με το 2016, και την τάση να διατηρείται ανοδική και τους πρώτους μήνες του 2018.
Το στοίχημα βέβαια, τόσο για την εταιρεία όσο και για τις τράπεζες, είναι να τηρηθεί στο ακέραιο το business plan που παρουσιάστηκε, και να επιτευχθεί η επαγγελλόμενη ενίσχυση της λειτουργικής κερδοφορίας, η διαφύλαξη της ρευστότητας και η αύξηση των πωλήσεων της εταιρείας. Γιατί ίσως αυτή να είναι η τελευταία ευκαιρία για τη διοίκηση του Σταύρου Τάκη, η οποία καλείται τώρα να αποδείξει αν είναι εφικτό μία επιχείρηση να διαχειριστεί τόσο βαριά χρέη…
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:Fraport Greece: Γρήγορο κέρδος από την Ελλάδα
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:Μυτιληναίος: Γιατί η μετοχή του κέρδισε χθες 4%
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Στοίχημα για το ΤΑΙΠΕΔ οι προσφορές για ΔΕΣΦΑ-Αγωνία για το τίμημα
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Το σχέδιο για τα νοσοκομεία: Τι αλλάζει το 2025, οι προτεραιότητες του Υπουργού Υγείας
- Βασιλική Λαζαράκου στο mononews: Παρά τη μείωση των επιτοκίων, το Χ.Α. ο φθηνότερος τρόπος άντλησης κεφαλαίων
- Μελέτης Μελετόπουλος στο Mononews: Οι Τούρκοι εμφανίζονται ως οι θριαμβευτές κατακτητές της Συρίας δι’ αντιπροσώπου
- Γκστάαντ VS Κουρσεβέλ: Η απόλυτη μάχη των χειμερινών παραδείσων με σαλέ από 40.000 ευρώ την εβδομάδα