ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Για μια αμοιβαία επωφελή συμφωνία (win win), η οποία θα αποδώσει σημαντικούς καρπούς και στις δυο πλευρές κάνει λόγο ο διευθύνων σύμβουλος της Ελινόιλ σχολιάζοντας τη συνεργασία με τον «Ήρωνα». Ο κ. Γιάννης Αληγιζάκης μιλώντας στο mononews.gr λίγα 24 ώρα μετά την υπογραφή της συμφωνίας σημειώνει πως έρχεται να εξυπηρετήσει το στρατηγικό σχεδιασμό της Ελινόιλ στους τομείς του φυσικού αερίου και της ηλεκτρικής ενέργειας και να αξιοποιήσει τις υποδομές και το δίκτυο που έχει χτίσει η εταιρεία του μέσα από γενναίες επενδύσεις.
«Η συνεργασία με τον Ήρωνα», όπως λέει ο ίδιος «δεν ήταν τυχαία». Η Ελινόιλ αναζητούσε εδώ και καιρό ένα ισχυρό συνεργάτη για να επεκταθεί στην πώληση φυσικού αερίου για τη βιομηχανία και τα αυτοκίνητα. Ύστερα από επαφές και συζητήσεις με διάφορους υποψήφιους που «χτύπησαν» την πόρτα της, η διοίκηση κατέληξε στην Ήρων του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, θεωρώντας πως είναι η καλύτερη επιλογή.
Καθοριστικό ρόλο στην επιλογή της Ήρων, σύμφωνα με τον κ. Αληγιζάκη έπαιξε η τεχνογνωσία και η εμπειρία που έχει αποκτήσει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στην ενέργεια και το ηγετικό μερίδιο στους πάροχους ηλεκτρικής ενέργειας (περίπου 4,7%) πέραν της ΔΕΗ. Καταλυτικά λειτούργησε και η πολύ καλή συνεργασία που είχαν οι δυο όμιλοι στο project του οδικού άξονα E65 και η ταύτιση σε επίπεδο αξιών και κουλτούρας.
Ο κ. Αληγιζάκης επισημαίνει πως είναι μια συμφωνία με το βλέμμα στο αύριο καθώς όπως λέει το ενεργειακό τοπίο αλλάζει και στρέφεται προς την ηλεκτρική ενέργεια και το φυσικό αέριο. Η βιομηχανία, τονίζει, εκτρέπεται στο φυσικό αέριο και η ηλεκτροκίνηση «αρχίζει και παίζει δυνατά. Το να είσαι τοποθετημένος εκεί είναι πολύ σημαντικό».
Ο έμπειρος μάνατζερ δηλώνει αισιόδοξος για την πορεία του εγχειρήματος, τονίζοντας πως υπάρχουν οι προϋποθέσεις για την επίτευξη σημαντικής ανάπτυξης τα επόμενα χρόνια. Η αισιοδοξία στηρίζεται στο ισχυρό μερίδιο στην τροφοδοσία της βιομηχανίας με φυσικό αέριο (ανέρχεται στο 20%) και στη λιανική πώληση πετρελαίου θέρμανσης (τροφοδοτεί απευθείας 10.000 πολυκατοικίες) καθώς και τα 650 πρατήρια καυσίμων, τα οποία από μόνα τους καταναλώνουν τεράστιες ποσότητες ενέργειας.
Στα «δυνατά χαρτιά» είναι και οι μονάδες παραγωγής CNG (φυσικό αέριο που χρησιμοποιείται ως καύσιμο στα αυτοκίνητα) σε Θεσσαλία και Θριάσιο, οι οποίες αναμένεται να ξεκινήσουν να λειτουργούν στα τέλη του τρέχοντος έτους και στις αρχές του επόμενου, αντίστοιχα.
Όσον αφορά στους στόχους που έχουν τεθεί, ο κ. Αληγιζάκης επισημαίνει πως δεν έχουν ακόμη οριστικοποιηθεί και τονίζει πως πολύ σύντομα θα είναι έτοιμοι να ανακοινώσουν λεπτομέρειες του επιχειρησιακού σχεδίου. Διευκρινίζει ωστόσο ότι δεν πρόκειται να δημιουργηθεί κοινή εταιρεία, αλλά κάθε εταιρεία θα λειτουργεί ξεχωριστά και θα έχει διακριτούς ρόλους: η Ήρων θα τροφοδοτεί και η Ελινόιλ θα πωλεί μέσα από το εκτεταμένο δίκτυό της, τα ενεργειακά προϊόντα.
Κλείνοντας, δεν κρύβει τον έντονο προβληματισμό του για την πτωτική πορεία της κατανάλωσης πετρελαιοειδών το δίμηνο Ιουλίου– Αυγούστου, ειδικά στη βενζίνη (περίπου 4%), παρά την σημαντική άνοδο της τουριστικής κίνησης. Μάλιστα, προβλέπει πως η κατανάλωση καυσίμων θα είναι πτωτική κατά περίπου 6-7% στο σύνολο του έτους, σε αντίθεση με τις προσδοκίες που υπήρξαν για ανάκαμψη μέσα στο 2018. «Όπως όλα δείχνουν δεν βρήκαμε ακόμη πάτο, συνεχίζουμε να τον ψάχνουμε», λέει με νόημα.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike