ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Επιταχύνονται οι εξελίξεις για το μεγάλο deal στην ακτοπλοΐα, καθώς το fund Fortress ξεκίνησε ήδη τη διαδικασία εσωτερικού ελέγχου (due diligence) στην Attica Group. Θυγατρική εταιρεία κατά 89,38% του ομίλου της MIG, που με τις στοχοθετημένες πωλήσεις περιουσιακών του στοιχείων, γίνεται καθοριστικός παράγοντας αναδιάταξης δυνάμεων, σε κρίσιμους τομείς της επιχειρηματικής δραστηριότητας.
Tόσο στην περίπτωση της Attica Group, όσο και σε αυτήν του «Υγεία» καταδεικνύονται ευκρινέστατα οι αποτελεσματικοί χειρισμοί που έχει γίνει από πλευράς του management της ΜIG, με τον Θανάση Παπανικολάου να έχει καταφέρει να δώσει ισχυρές προστιθέμενες αξίες τα τελευταία χρόνια στις εταιρίες του ομίλου.
Με υπό διαχείριση κεφάλαια ύψους 43,6 δισ. δολαρίων στα τέλη της περσινής χρονιάς, το κολοσσιαίο fund του Fortress (το όνομα του οποίου σημαίνει «φρούριο») ήταν καιρό τώρα το ξεκάθαρο και αδιαφιλονίκητο φαβορί για τον έλεγχο της κορυφαίας ακτοπλοϊκής εταιρείας της χώρας.
Πλέον, οι συνθήκες κρίνονται απόλυτα ώριμες για τη δρομολογημένη σύνθετη συμφωνία, που μπαίνει στην τελική της ευθεία.
Ήδη, πέραν του νομικού, οικονομικού και φορολογικού ελέγχου που γίνεται από το Fortress στην Attica Group, η ελληνική ακτοπλοϊκή κινείται σε μια παράπλευρη διαδικασία, κάνοντας το δικό της due diligence στην Hellenic Seaways (HSW), που ολοκληρώνεται στις αμέσως επόμενες μέρες.
Επίσης εσωτερικός έλεγχος στην HSW γίνεται και από την Τράπεζα Πειραιώς. Όλα αυτά, προκειμένου να κλείσει και τυπικά η προϋπάρχουσα από το περσινό καλοκαίρι, διπλή συμφωνία για τον πλήρη έλεγχο της HSW από το γκρουπ της Attica. Παίρνοντας από την Τράπεζα Πειραιώς το 50,3% των μετοχών της HSW που εκείνη έχει στο χαρτοφυλάκιό της, καθώς επίσης και το 48,5% το οποίο κατέχεται από τις «Μινωικές Γραμμές» του Ιταλού εφοπλιστή Εμμανουέλε Γκριμάλντι.
Με την επισφράγιση της προσάρτησης της Hellenic Seaways, για την οποία έχει δοθεί από τον περασμένο Απρίλιο και το απαιτούμενο «πράσινο φως» από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, ανοίγει ο δρόμος για την υποβολή δεσμευτικής προσφοράς από το Fortress. Προσφορά που θα αφορά την ενιαία επιχειρηματική οντότητα, που δίνει στο διευρυμένο γκρουπ της Attica τα σκήπτρα του εθνικού πρωταθλητή στην ακτοπλοΐα. Όπως όλα δείχνουν το deal μπορεί να κινηθεί στα επίπεδα των 300 εκατ. ευρώ, αν και σε τέτοιες περιπτώσεις είναι πρόωρο να συνεκτιμηθούν οι τελικές προτάσεις που θα πέσουν στο τραπέζι.
H τρέχουσα χρηματιστηριακή αξία της Attica είναι στην περιοχή των 272 εκατ. ευρώ (1,42 ευρώ η μετοχή) ενώ με βάση τις οικονομικές καταστάσεις για την περσινή χρήση, η εισηγμένη βαρύνεται με δανεισμό 238,7 εκατ. ευρώ, έχοντας όμως και 44 εκατ. ευρώ ταμειακά διαθέσιμα. Η μη εισηγμένη HSW έχει 88,9 εκατ. ευρώ καθαρή θέση, τα δάνειά της είναι 139,5 εκατ. ευρώ, ενώ στα 5,3 εκατ. ευρώ είναι το ταμείο της.
Το μεγάλο deal είναι σύνθετο, καθώς η παραχώρηση του 50,3% των μετοχών της Hellenic Seaways από την Πειραιώς, πέρα από το τίμημα σε μετρητά προϋποθέτει και την έκδοση 24.145.523 νέων μετοχών. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι η τράπεζα θα βρεθεί να κατέχει το 11.19% στην Attica, ενώ η συμμετοχή της MIG θα υποχωρήσει στο 79,45%, εφόσον όλα κυλήσουν έτσι και δεν υπάρξουν άλλες διαφοροποιήσεις.
Από το 2014 το fund Fortress είναι από τους ισχυρότερους πιστωτές της ακτοπλοϊκής Attica. Έχοντας καλύψει δύο κοινά ομολογιακά δάνεια ύψους 46 εκατ. ευρώ και ένα μετατρέψιμο 50 εκατ. ευρώ, που λήγει το 2019. Το εν λόγω μετατρέψιμο θα μπορούσε να είχε γίνει μετοχές της Attica από το 2015, αλλά το Fortress δεν έχει κάνει μέχρι τώρα την παραμικρή κίνηση προς αυτήν την κατεύθυνση. Είναι μάλιστα σε αγαστή συνεννόηση τόσο με τη διοίκηση της Attica, όσο βεβαίως και με τα στελέχη της μητρικής ΜIG.
Με βάση τους όρους του μετατρέψιμου ομολογιακού, το Fortress μπορεί να φτάσει να έχει μετοχική συμμετοχή στην Αttica από 19,98% έως 31,12%, αν ληφθεί υπόψη ο υφιστάμενος αριθμός των μετοχών της ακτοπλοϊκής. Ζητήματα που ούτως ή άλλως θα ξεκαθαρίσουν με δεσμευτική πρόταση που θα υποβληθεί.
Πηγές του fund αφήνουν ανοικτό το ενδεχόμενο να ζητήσουν να πάρουν περί του 70% του ακτοπλοϊκού γκρουπ, αφήνοντας στο χαρτοφυλάκιο της ΜΙG μια υπολογίσιμη, μειοψηφική συμμετοχή. Με τον τρόπο αυτό, και εφόσον βέβαια συμφωνηθεί κάτι τέτοιο, ΜΙG εκχωρεί θυγατρικές, απελευθερώνεται από δανειακά βάρη, παίρνει ρευστότητα, αλλά και δεν αποψιλώνεται παντελώς από κρίσιμους επιχειρηματικούς τομείς.
Είναι χαρακτηριστικό ότι στην περίπτωση του «Υγεία» ο CEO της MIG Θανάσης Παπανικολάου έβαλε όρο για δικαίωμα συμμετοχής του ομίλου με 10% στο σχήμα της Ηellenic Healthcare, που αποτελεί τον επενδυτικό βραχίονα του CVC Capital. Μάλιστα, θεωρείται βέβαιο ότι το δικαίωμα αυτό θα ασκηθεί, με τη MIG να πληρώνει τη συμμετοχή και να αποκτά αξιοσημείωτο έρεισμα σε ένα επιχειρηματικό σχήμα που θα κάνει… πρωταθλητισμό στην ελληνικά αγορά της ιδιωτικής υγείας. Δείγματα όλα αυτά των μεθοδικών κινήσεων που γίνονται, έτσι ώστε να υπάρξει επιχειρηματική συνέχεια στον όμιλο, με ουσιαστικές προϋποθέσεις.
Είναι επίσης ενδεικτικό ότι τα τωρινά πωλητήρια των θυγατρικών γίνονται με εξαιρετικά αναβαθμισμένες αποτιμήσεις, σε σύγκριση με το παρελθόν. Για παράδειγμα το τίμημα για το «Υγεία» είναι σε τιμή… 530% πιο πάνω από το σημείο όπου βρισκόταν η μετοχή τον Νοέμβριο του 2016.
Σε ό,τι αφορά τη χρηματιστηριακή αξία της ακτοπλοϊκής Attica είναι 354% πάνω, σε ορίζοντα τριετίας.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: MIG: Η στρατηγική του Θανάση Παπανικολάου για την «επόμενη μέρα» και οι στόχοι για Vivartia, Attica, Υγεία, SingularLogic
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike