Τα προβλήματα που αντιμετωπίσει ο όμιλος Καλογρίτσα και συγκεκριμένα της «Τοξότης» που αποτελεί την κύρια εταιρεία του ομίλου, δεν αποκλείεται να οδηγήσουν σε αίτηση υπαγωγής στις διατάξεις του πτωχευτικού κώδικα. Όλες οι συμβάσεις της «Τοξότης» με τον ΔΕΔΔΗΕ, ύψους άνω των 100 εκατ. ευρώ, που είχαν δεσμευθεί ως εξασφαλίσεις για τη χορήγηση δανείων από την Τράπεζα Αττικής, καταγγέλθηκαν.

Υπενθυμίζεται όπως έγραψε προ ημερών το mononews ότι σε συμφωνία κατέληξαν, η Attica Bank και ο όμιλος Ελλάκτωρ για την ανάληψη από την ΑΚΤΩΡ τεσσάρων εργολαβιών τις οποίες αρχικά είχε αναλάβει ο “Τοξότης” του ομίλου Καλογρίτσα, ώστε να μην υποστεί η τράπεζα ζημιές εκατομμυρίων ευρώ από τις εγγυητικές επιστολές που είχε εκδώσει για τον “Τοξότη”.  Τα τέσσερα έργα που αναλαμβάνει η ΑΚΤΩΡ με τη συμφωνία αυτή είναι η κατασκευή του οδικού άξονα Καλλονής – Σιγρίου στη Λέσβο (προϋπολογισμού 35 εκατ. ευρώ, με συμπληρωματική σύμβαση 13 εκατ. ευρώ – ένα έργο που αρχικά προγραμματιζόταν να ολοκληρωθεί το 2015!), η τηλεθέρμανση της Φλώρινας (προϋπολογισμού 41,3 εκατ. ευρώ), έργα αποχέτευσης στον Διόνυσο (προϋπολογισμού 16 εκατ. ευρώ), καθώς και ένα ακόμα έργο στην περιοχή του Πειραιά.

Και με την ΑΕΓΕΚ 

Αξίζει να σημειωθεί πως η ΑΚΤΩΡ είχε κάνει το ίδιο και πριν από λίγα χρόνια στα έργα για την κατασκευή του μετρό Θεσσαλονίκης, όταν ανέλαβε την εκτέλεση των εργασιών από την ΑΕΓΕΚ.

Και όλα δείχνουν πως έπεται συνέχεια, καθώς αναζητείται λύση και για τις τέσσερις συμβάσεις που έχει αναλάβει ο όμιλος Καλογρίτσα στον οδικό άξονα Πάτρα-Πύργος, οι οποίες αφορούν στα τέσσερα πρώτα τμήματά του (Πύργος-Δουναίικα, Δουναίικα-Αμαλιάδα, Αμαλιάδα-Κυλλήνη, Κυλλήνη-Βάρδα).

Ο “Τοξότης” είχε κερδίσει τους σχετικούς διαγωνισμούς, προσφέροντας θεαματικές εκπτώσεις άνω του 50%, που στο τμήμα Αμαλιάδα-Κυλλήνη ξεπέρασαν και το 57%. Ο συνολικός προϋπολογισμός για τα τέσσερα τμήματα ανέρχεται στα 250 εκατομμύρια ευρώ περίπου.

Οι σημαντικές αυτές εκπτώσεις είχαν τότε προκαλέσει τις αντιδράσεις ανταγωνιστών του “Τοξότη”, που προέβλεπαν από τότε ότι με τέτοιες εκπτώσεις ήταν απίθανο να υλοποιηθούν τα έργα, και δικαιώθηκαν.

Το θέμα είναι τώρα αν θα βρεθεί πρόθυμος αντικαταστάτης να αναλάβει τα έργα με την ίδια έκπτωση, ή θα υπάρξει κάποια άλλου τύπου συμφωνία ώστε να αποφευχθεί η επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού.

Πάντως, θα πρέπει να σημειωθεί ότι και τα υπόλοιπα τέσσερα τμήματα του ίδιου οδικού άξονα οι εταιρείες που μειοδότησαν προσέφεραν μεγάλες εκπτώσεις: 49,90% η Ξανθάκης-Ιντρακάτ για το τμήμα Βάρδα-Σαγαίικα, 53,40% η GD Infrastrutture για το τμήμα Σαγαίικα-Κάτω Αχαγιά, 50,99% η Ιντερκάτ για το τμήμα Κάτω Αχαγιά-ΒΙΠΕ Πάτρας, και 52,4% η DG Infrastrutture για το τμήμα ΒΙΠΕ Πάτρας-Μιντιλόγλι.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο όμιλος Καλογρίτσα είχε αναλάβει και σειρά έργων κατασκευής και συντήρησης δικτύων του ΔΕΔΔΗΕ, καθώς εταιρείας του είχαν ανακηρυχθεί προσωρινοί πλειοδότες για τα έργα σε Αθήνα, Πειραιά, Καρδίτσα και άλλες περιοχές, έργα με συνολικό προϋπολογισμό δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ.

Χρήστος Καλογρίτσας.
Χρήστος Καλογρίτσας.

.