• Big Story

    Εξέλιξη-σταθμός: H Costamare του Κ. Κωνσταντακόπουλου ετοιμάζεται να εκδώσει ομόλογο στο ΧΑ

    Κωστής Κωνσταντακόπουλος,

    Κωστής Κωνσταντακόπουλος. Επικεφαλής COSTAMARE.


    ΟΠΑΠ, Sunlight, Όμιλος Μυτιληναίου, ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή – ο κατάλογος των εταιρειών που τους τελευταίους μήνες έχουν προχωρήσει ή σχεδιάζουν να προχωρήσουν σε έκδοση ομολογιακού δανείου, προσβλέποντας σε έναν εναλλακτικό τρόπο χρηματοδότησης από τον παραδοσιακό τραπεζικό δανεισμό, μοιάζει ατέλειωτος. Και στον κατάλογο αυτόν έρχεται να προστεθεί ένα όνομα που κανείς δεν περίμενε: αυτό της Costamare.

    Πρόκειται για τη γνωστή ναυτιλιακή εταιρεία συμφερόντων της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου, η οποία είναι εισηγμένη στον δείκτη NYSE και σύμφωνα με πληροφορίες ετοιμάζεται να προχωρήσει σε έκδοση ομολογιακού δανείου τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, με τις ομολογίες του να εισάγονται προς διαπραγμάτευση στο Χρηματιστήριο Αθηνών, κάτι που δεν έχουμε ξαναδεί από ναυτιλιακή εταιρεία.

    Οι πληροφορίες κάνουν λόγο για μία σχετικά μικρή ομολογιακή έκδοση, της τάξεως των 50 εκατομμυρίων ευρώ, την οποία ήδη προετοιμάζει ελληνική τράπεζα που έχει αναλάβει ανάδοχος της έκδοσης.

    Αυτό που αξίζει να σημειωθεί, και εξηγεί το γιατί η κίνηση αυτή της Costamare θεωρείται εξέλιξη-σταθμός για την ελληνική οικονομία, είναι ότι για πρώτη φορά μία ναυτιλιακή εταιρεία φαίνεται να “φλερτάρει” τόσο έντονα με την ελληνική αγορά, καθώς μέχρι τώρα έμοιαζε να υπάρχει κατά κάποιον τρόπο ένα “ταμπού” όσον αφορά στο θέμα αυτό. Μάλιστα, κάποιοι θεωρούν ότι πιθανόν η εξέλιξη αυτή να είναι προάγγελος για την εισαγωγή της πρώτης ναυτιλιακής εταιρείας στο Χρηματιστήριο Αθηνών, αν και η επικρατούσα άποψη είναι ότι μάλλον ακόμα είναι πολύ νωρίς για κάτι τέτοιο.

    Οικονομικά αποτελέσματα τριμήνου

    Υπενθυμίζεται ότι η Costamare ανακοίνωσε καλύτερα των αναμενομένων οικονομικά αποτελέσματα β’ τριμήνου 2017, ενώ παράλληλα η εταιρεία ανακοίνωσε ότι εξασφάλισε χρηματοδότηση για δύο νεοαποκτηθέντα containerships.

    Ειδικότερα, στο β’ τρίμηνο 2017 η Costamare παρουσίασε κέρδη ύψους 20,6 εκατομμυρίων δολαρίων, μειωμένα σε σχέση με τα 37,04 εκατ. δολάρια που είχε παρουσιάσει στο β’ τρίμηνο 2016, μία πτώση που αποδίδεται αφενός στο γεγονός ότι τον τελευταίο χρόνο η εταιρεία έχει πουλήσει κάποια από τα πλοία της, αφετέρου στο ότι κάποια νεοαποκτηθέντα πλοία δεν είχαν ενσωματωθεί πλήρως στον στόλο της στη διάρκεια του τριμήνου. Τα προσαρμοσμένα κέρδη της εταιρείας ανά μετοχή διαμορφώθηκαν στα 0,21 δολάρια ανά μετοχή, ξεπερνώντας τις προβλέψεις των αναλυτών κατά 2 σεντς.

    Παράλληλα, η Costamare ανακοίνωσε ότι εξασφάλισε χρηματοδότηση μέσω συμφωνίας πώλησης και leaseback για τα χωρητικότητας 4.900 teu containerships Leonidio και Kyparissia (κατασκευής 2014 αμφότερα), τα οποία απέκτησε φέτος και είναι ναυλωμένα από τη Maersk Line με επταετή συμβόλαια. Επιπλέον, βρίσκεται σε συζητήσεις για τη χρηματοδότηση του χωρητικότητας 7.500 teu Maersk Kowloon (κατασκευής 2005), που παραδόθηκε τον περασμένο Μάιο και είναι ναυλωμένο από τη Maersk Line με πενταετές συμβόλαιο.

    O οικονομικός διευθυντής της εταιρείας, Γρηγόρης Ζήκος, δήλωσε σχετικά πως “ολόκληρο το πρόγραμμα νεότευκτων είναι πλήρως χρηματοδοτούμενο με εναπομείνασες δεσμεύσεις ύψους μόνο 2 εκατομμυρίων δολαρίων, ενώ τόνισε πως η Costamare έχει ναυλώσει συνολικά πέντε πλοία στη διάρκεια του τριμήνου, και δεν έχει κανένα ανενεργό πλοίο.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: (Δεν) σκοτώνουν τα τάνκερ όταν γεράσουν

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Πήτερ Γεωργιόπουλος: «Διαλύει» τα παλαιότερα πλοία του

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: «Ξεφορτώνεται» ναυτιλιακά δάνεια η Commerzbank



    ΣΧΟΛΙΑ