ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πού θα πάει η Intrakat, o δυνατός τζίρος της ΓΕΚ, τι συμβαίνει με τον Φέσσα, το τετ α τετ Μεγάλου – Πετραλιά, η κρίσιμη ημέρα για Σκλαβενίτη, τι συμβαίνει στο Ελληνικό, τα δίδυμα του Λούτον και η καλή -πλατινομαλλούσα- συνεργάτης του υπουργού
Στο τελικό στάδιο για την υποβολή προσφορών με στόχο την εξασφάλιση μίας από τις πολυπόθητες συμφωνίες ναύλωσης με τoν ενεργειακό κολοσσό Shell, βρίσκονται αρκετοί εφοπλιστές, και Έλληνες, που δραστηριοποιούνται στην αγορά μεταφοράς LNG.
Ναυλομεσίτες υποστηρίζουν ότι η κορυφαία εταιρία του κλάδου της ενέργειας, πιέζει τους πλοιοκτήτες να ολοκληρώσουν τις προσφορές τους λαμβάνοντας υπόψη συγκεκριμένα κριτήρια, προκειμένου να είναι ευθυγραμμισμένες σε παρόμοια πλαίσια για να γίνει η τελική επιλογή.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι τα αρμόδια στελέχη της Shell είναι πιθανόν να τηλεφωνήσουν και να εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους στους υποψήφιους που προτιμούν στα μέσα Νοεμβρίου.
Στους κύκλους της αγοράς LNG τις τελευταίες ημέρες υπήρξαν συζητήσεις για την TMS Cardiff, συμφερόντων του εφοπλιστή Χρήστου Οικονόμου -υιού του Γιώργου Οικονόμου-, ο οποίος είναι ιδιαίτερα δραστήριος στο συγκεκριμένο κλάδο προχωρώντας σε παραγγελίες νεότευκτων κατά τελευταίος 12 μήνες.
Παράλληλα και ο ισχυρός εφοπλιστής Βαγγέλης Μαρινάκης που δρομολόγησε φέτος την είσοδο του στην αγορά LNG, μέσω της παραγγελία νέων πλοίων αξίας σχεδόν 2 δισ. δολ., περλαμβάνεται, σύμφωνα με πληροφορίες, στους υποψήφιους για τη σύναψη συμβολαίων με τη Shell.
Ένας ακόμη υποψήφιος για συνεργασία με το διεθνή κολοσσό είναι ο εφοπλιστής Γιάννης Αγγελικούσης, με την εταιρία του, Maran Gas Maritime, που εξειδικεύεται στις μεταφορές LNG.
Yπενθυμίζεται ότι στα μέσα Ιουλίου, η Shell απευθύνθηκε με άκρα μυστικότητα σε επιλεκτική ομάδα πλοιοκτητών, επισημαίνοντας την ανάγκη της για τη ναύλωση πλοίων συγκεκριμένων προδιαγραφών. Μάλιστα, σε πρώτη φάση έγινε λόγος για δύο πλοία χωρητικότητας 170,000-cbm, με την προοπτική να ακολουθήσουν και άλλα δύο.
Ωστόσο, πηγές προσκείμενες στην εταιρία ενέργειας υποστηρίζουν ότι τελικά μπορεί να χρειαστεί 8 έως 10 πλοία.
Εκτός από τους 3 προαναφερθέντες εφοπλιστές, υπάρχουν και αρκετοί άλλοι που έχουν παραδοσιακά σημαντική παρουσία στη μεταφορά LNG ή έχουν κάνει κινήσεις για να εισέλθουν σε αυτή.
Μεταξύ άλλων επισημαίνεται ότι οι ναυτιλιακές Thenamaris (Νικόλας Μαρτίνος), Alpha Gas (Α. Αγγελικούση), GasLog (Πήτερ Λιβανός), BW Gas καθώς και οι εταιρίες του John Fredriksen έχουν ισχυροποιήσει τη θέση τους στην αγορά LNG, ενώ άλλες ναυτιλιακές όπως η Minerva Marine (Ανδρέας Μαρτίνος) επενδύουν φέτος σε αυτήν.
Ναυλομεσίτες αναφέρουν ότι τα συμβόλαια ναύλωσης της Shell μπορεί να κυμανθούν στα 60.000 δολ. ημερησίως, αν λάβουμε υπόψη τις προηγούμενες συμφωνίες που έκλεισε η Total με τις Cardiff και Sovcomflot (SCF Group) για δύο νεότευκτα πλοία.
Ωστόσο, κατά άλλους, οι τιμές μπορεί να διαμορφωθούν και υψηλότερα δεδομένης της ζήτησης που υπάρχει και των νέων υψηλών που λέγεται ότι σημείωσαν τα ναύλα αυτή την εβδομάδα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Α. Μαρτίνος: Η νέα κίνηση της Μinerva Marine στην αγορά LNG
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Πώς ο Γ. Οικονόμου θα βάλει στην τσέπη 134 εκατ. δολάρια από το μεγάλο deal της Ocean Rig
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Άλλος ένα Έλληνας εφοπλιστής εκσυγχρονίζει τα πλοία του με scrubbers
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- ΗΠΑ: Άγνωστα παραμένουν τα κίνητρα της 15χρονης που άνοιξε πυρ σε σχολείο στο Ουισκόνσιν
- Ανδρέας Παναγιωτόπουλος: Έκανα λάθος. Είμαι έτοιμος να δεχθώ όποια κύρωση αντιστοιχεί στον ΚΟΚ
- Η ΠΝΟ αντιδρά στην τροποποίηση του κανονισμού για τα ταχύπλοα πλοία
- ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή: Ανακοινώθηκε η υποχρεωτική δημόσια πρόταση της Masdar – Στα 20 ευρώ/μετοχή το προσφερόμενο αντάλλαγμα