ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ωστόσο, δεν είναι λίγες οι φορές που έχει βρεθεί στο επίκεντρο της δημοσιότητας λόγω των εντυπωσιακών κινήσεων του -πάντα καλά μελετημένες – στην αγορά ακινήτων, στη ναυτιλία αλλά και στο χώρο της τέχνης.
Και αυτό δεν είναι τυχαίο, αφού πηγές της αγοράς τονίζουν ότι ο ισχυρός πλοιοκτήτης διαθέτει τεράστια ρευστότητα, άνω του ενός δισεκατομμυρίου δολαρίων, η οποία του επιτρέπει να ελίσσεται και να εκμεταλλεύεται τις αγοραστικές ευκαιρίες, σε όποιο κλάδο και αν τις εντοπίσει.
Παράλληλα, είναι ένας από τους ελάχιστους εφοπλιστές που δεν έχει τραπεζικό δανεισμό, καταφέρνοντας, ωστόσο, να προχωρά με άνεση σε αγορές πλοίων, επεκτείνοντας ολοένα και περισσότερο το στόλο του.
Απόφοιτος της Λεοντίου, ξεκίνησε την επαγγελματική του σταδιοδρομία ως broker στο Λονδίνο, όπου γνώρισε την αφρόκρεμα της ναυτιλίας και του City. Στη συνέχεια δεν δίστασε να μπαρκάρει προκειμένου να έχει ίδια άποψη και εμπειρία για τον τρόπο λειτουργίας των καραβιών.
Τελικά κατόρθωσε να αποκτήσει το πρώτο του πλοίο ενώ με σκληρή εργασία και μεθοδικότητα έχτισε μία ισχυρή αυτοκρατορία στο χώρο της ναυτιλίας. Οι εταιρείες του, Marmaras Navigation και Delta Tankers, με συνολικό στόλο 52 φορτηγά πλοία και τάνκερ, -τα περισσότερα εκ των οποίων ταξιδεύουν με ελληνική σημαία- πρωταγωνίστησαν το 2018 στις αγοραπωλησίες πλοίων.
Εντυπωσιακά θεωρούνται και τα γραφεία που στεγάζουν τις εταιρείες του στο μοντέρνο κτίριο του Παλαιού Φαλήρου, το οποίο, μεταξύ άλλων, διαθέτει γυμναστήριο και θέατρο.
Ενδεικτικό της υψηλής ρευστότητας του είναι το γεγονός ότι σύμφωνα με εκτιμήσεις ναυλομεσιτών ο Διαμαντής Διαμαντίδης περιλαμβάνεται στους εφοπλιστές που έκαναν τις περισσότερες δαπάνες το τρέχον έτος στη second hand αγορά. Σύμφωνα με τα στοιχεία της VesselsValue η Delta Tankers έχει ξοδέψει 300 εκατ. δολάρια για αγορές πλοίων.
Άλλες πηγές αναφέρουν ότι, μεταξύ άλλων, διέθεσε σχεδόν 170 εκατομμύρια δολάρια για την απόκτηση τριών VLCCs και αλλα 83 εκατ. δολάρια για τρία supramaxes από το στόλο της χρεοκοπημένης Toisa του Γρηγόρη Καλλιμανόπουλου, που ανέλαβαν να εκποιήσουν οι Clarkson.
Eπιπλέον, πρόσφατα έγινε γνωστό ότι εξαγόρασε το πλοίο Front Ran (χωρητικότητας 156.900 dwt, κατασκευής 2019), το οποίο πρόκειται να παραδοθεί μέσα στο 2019 και θα είναι εξοπλισμένο με σύστημα καθαρισμού των καυσαερίων (scrubbers). Η τιμή αγοράς του πλοίου που θα ενταχθεί στον στόλο της Delta Tankers, εκτιμάται στα 49,5 εκατομμύρια δολάρια. Η τιμή αυτή, αν επιβεβαιωθεί, κρίνεται εξαιρετικά καλή, καθώς η αξία του πλοίου υπολογίζεται από τη VesselsValue στα 53,8 εκατ. δολάρια.
To Νοέμβριο, ο πλοιοκτήτης προχώρησε σε μία σημαντική κίνηση και στην αγορά των VLCC. Η Delta Tankers υπέγραψε συμφωνίες για την απόκτηση των τάνκερ Tianjin (χωρητικότητας 319.900 dwt, κατασκευής 2015) και GC Fuzhou (χωρητικότητας 319.700 dwt, κατασκευής 2014) από την GC Tankers της Σιγκαπούρης, που είναι θυγατρική της κινεζικής HNA Group. Αν και δεν έχουν γίνει γνωστές οι οικονομικές λεπτομέρειες της συμφωνίας, ναυλομεσίτες στο Λονδίνο εκτιμούν πως το deal στοίχισε 114 εκατ. δολάρια στην ελληνική εταιρεία.
Η αγορά ακινήτων, τα αυτοκίνητα αντίκες και τα έργα τέχνης
Το Σεπτέμβριο του 2017, ο Διαμαντής Διαμαντίδης αποτέλεσε talk of the town όταν έγινε γνωστό ότι εξαγόρασε τρεις βίλες στο συγκρότημα του «Αστέρα» Βουλιαγμένης – «Four Seasons» έναντι 40 εκατ. ευρώ έκαστη.
Μία χρονιά νωρίτερα είχε βρεθεί και πάλι στο επίκεντρο με την αγορά της πολυτελούς κατοικίας της Ντόλυ Γουλανδρή, στο Πόρτο Ράφτη, έναντι 20 εκατομμυρίων ευρώ.
Ο κατάλογος με τα ακίνητα του γνωστού εφοπλιστή είναι μεγάλος. Στο αγαπημένο του νησί την Ίο έχει δημιουργήσει ένα δικό του χωριό, με μεγάλο ιδιωτικό κόλπο, δίπλα στο Μαγγανάρι, το οποίο εκμεταλλεύεται τουριστικά.
Επίσης, διαθέτει έναν ακόμη ιδιωτικό κόλπο, με τέσσερις πέτρινες βίλες στον Κούνδουρο της Τζιας.
Στο Πόρτο Χέλι, στον Άγιο Αιμιλιανό, έχει οίκημα και κτήμα μεγαλύτερο από 1.000 στρέμματα, με αμπελια, ελαιώνες και βιολογικές καλλιέργειες, παράγοντας μάλιστα το δικό του λάδι!
Εκτός από τα ακίνητα, γνωστή είναι η αδυναμία του κ. Διαμαντίδη στα αυτοκίνητα αντίκες, με κορυφαία την Jaguar XK 120 Roadster του 1952.
Παράλληλα, διαθέτει αξιόλογη συλλογή έργων τέχνης, έχοντας, μάλιστα στο παρελθόν στραφεί δικαστικά ενάντι στον οίκο Sotheby’s διεκδικώντας αποζημίωση για το έργο του Kωνσταντίνου Παρθένη «Παναγία και το βρέφος» το οποίο είχε αποκτήσει έναντι της ιλιγγιώδους τιμής των 950.000 ευρώ και απεδείχθη πλαστό. Τελικά οίκος Sotheby’s κλήθηκε να καταβάλει το ποσό των 975.000 ευρώ στον εφοπλιστή.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- ΙΟΒΕ: Στα €1,9 δισ. η αξία παραγωγής της βιομηχανίας φαρμάκου το 2022 – Ενισχυμένη κατά 16,1%
- Χρηματιστήριο: Σε περιπέτειες η αγορά – Νέα βουτιά στις τράπεζες – “Κρατάει” η Coca Cola
- 150.000 ασφαλισμένοι ένα βήμα πριν την «έξοδο» με μειωμένη σύνταξη – Παραδείγματα για κάθε κατηγορία
- Ebury: Συνεχίζει την ανοδική του πορεία το δολάριο