ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Στον κλάδο των δεξαμενόπλοιων τύπου VLGC σκέφτεται σοβαρά να μπει η ναυτιλιακή DryShips, συμφερόντων του εφοπλιστή Γιώργου Οικονόμου, θέλοντας να διοχετεύσει τόσο το ενδιαφέρον της όσο και τη ρευστότητά της στις μεταφορές υγροποιημένου αερίου πετρελαίου (LPG).
Η μετοχή της ναυτιλιακής, στη συνεδρίαση της Wall Street της Πέμπτης 5/1 στις 19.47 (ώρα Ελλάδος) διαπραγματεύονταν στα 3,16 δολάρια καταγράφοντας μεγάλη πτώση της τάξεως του 9,48%. Μπορείτε να δείτε εδώ live τη διακύμανση της μετοχής.
Ειδικότερα, η ναυτιλιακή ανακοίνωσε ότι συνήψε συμφωνία με εταιρείες που ελέγχονται από τον ίδιο τον κ. Οικονόμου με αντικείμενο options για την εξαγορά τεσσάρων νεότευκτων δεξαμενόπλοιων μεταφοράς LPG τύπου VLGC, που βρίσκονται υπό κατασκευή στα νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries (HHI).
Τα εν λόγω πλοία – με προσωρινές ονομασίες “Hull S881-S884” – κατασκευάζονται στη γιάρδα Samho των HHI και αποτελούσαν αρχικά ναυπηγικό πρόγραμμα της ναυτιλιακής TMS Cardiff Gas, συμφερόντων του γιου του κ. Οικονόμου, Χρήστου.
Συγκεκριμένα, η νέα συμφωνία προβλέπει ότι η DryShips θα έχει χρονικό περιθώριο διάρκειας τριών μηνών ώστε να εξασκήσει τις options εξαγοράς των δεξαμενόπλοιων αυτών στην τιμή των 83,5 εκατ. δολαρίων το καθένα, με τη συνολική επένδυση να φτάνει – εκτός απροόπτου – το ποσό των 334 εκατ. δολαρίων.
Αξίζει να αναφερθεί ότι η συμφωνία εγκρίθηκε από τα ανεξάρτητα μέλη του διοικητικού συμβουλίου της ναυτιλιακής και βασίστηκε στις εκτιμήσεις των brokers.
Τα 4 νεότευκτα υγραεριοφόρα VLGCs, κατόπιν της ολοκλήρωσης της κατασκευής τους και της παράδοσής τους στο στόλο της DryShips, πρόκειται να τεθούν υπό τη διαχείριση της TMS Cardiff Gas και θα χρονοναυλωθούν σε μεγάλες εταιρείες του κλάδου του πετρελαίου και του LPG.
Ο κ. Οικονόμου, σχολιάζοντας τη νέα συμφωνία, τόνισε ότι «Πιστεύουμε στις μακροπρόθεσμες προοπτικές της αγοράς μεταφορών υγροποιημένου αερίου πετρελαίου. Εάν η εταιρεία κάνει χρήση κάποιας από τις options, καθεμία εξαγορά θα συνεισφέρει κατά πολύ στα κέρδη της DryShips και θα παρέχει απτή και σταθερή ρευστότητα, πάνω από τα τρέχοντα επίπεδα της αγοράς».
Σε αυτό το σημείο υπενθυμίζεται ότι, όπως έγραψε το mononews.gr στις 4 Ιανουαρίου, η ναυτιλιακή εξασφάλισε νέα δανειακή σύμβαση από τη Sifnos Shareholders (συμφερόντων του κ. Οικονόμου), χάρη στην οποία πλέον διαθέτει ρευστότητα ύψους 76,9 εκατ. δολαρίων, με τη δυνατότητα να δανειστεί ακόμα 79 εκατ. δολάρια. Ακόμη, η DryShips πρόσφατα ήλθε σε ιδιωτική συμφωνία με την Kalani Investments Limited, στην οποία και θα πουλήσει κοινές ονομαστικές μετοχές της συνολικής αξίας 200 εκατ. δολαρίων, μια διαδικασία που αναμένεται να ολοκληρωθεί – εκτός απροόπτου – μέσα σε 24 μήνες.
Οι παραπάνω κινήσεις αναμένεται να παρέχουν την απαραίτητη ρευστότητα στην εισηγμένη στο NASDAQ ναυτιλιακή ώστε να μπορέσει να εξασκήσει όλες τις options και να προσθέσει και τα 4 VLGCs στο στόλο της, που θα κάνουν το «ντεμπούτο» της στις μεταφορές LPG πραγματικότητα, μετά από μια μακροχρόνια απουσία από το υγρό χύδην φορτίο.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: E. Grimaldi: Οι Μινωικές Γραμμές ολοκλήρωσαν τις συμβάσεις ναύλωσης 2 πλοίων στη γραμμή της Αδριατικής
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Άννα Ζολώτα: Θρίλερ για… γερά νεύρα με το NewLead Victoria
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Θεαματική βουτιά 71% στις νέες παραγγελίες πλοίων το 2016 – Πώς τα πήγαν οι Έλληνες εφοπλιστές
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Η Κεραμέως και η επιστροφή των πτυχιούχων
- Απίστευτο: Το 0,2% των οφειλετών χρωστάει 83 δις! – Σχεδόν 6 στα 10 ευρώ είναι απλήρωτες οφειλές στην εφορία
- Η δημόσια πρόταση της Masdar, η ρευστότητα 220 εκατ. ευρώ και η μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
- Ποιοι παίζουν για ΠτΔ, η εμπιστοσύνη στα ΕΛΠΕ, το bid της Masdar και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, οι δύο εφοπλιστές και το bad-mouth, ο καταδικασμένος Σταύρος Τάκη, οι δωρεές του Δένδια, το καλό mood του Νικολάου και της Χρυσής Β, και η παρακολούθηση της πλατινομαλλούσας