ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το’πε και το’κανε η Nestle: Οι αυξήσεις που είχε προαναγγείλει η εταιρεία στα προϊόντα καφέ που διακινεί στην ελληνική αγορά (μεταξύ αυτών Λουμίδης, Nescafe, Nespresso) έγιναν πραγματικότητα, και πλέον οι τιμές τους στα ράφια είναι “τσιμπημένες”.
Η εταιρεία αποδίδει τις αυξήσεις αυτές στην επιβολή του νέου φόρου στον καφέ, ο οποίος έχει τεθεί σε ισχύ από την 1η Ιανουαρίου, και όπως έχουμε γράψει επανειλημμένα στο mononews.gr, αναδεικνύοντας το θέμα αυτό, μολονότι πρόκειται για την ελληνική θυγατρική μίας πολυεθνικής εταιρείας, με υψηλό τζίρο και το λιγότερο ικανοποιητική κερδοφορία, η Nestle συνειδητά επέλεξε να μην απορροφήσει έστω ένα μέρος της επιβάρυνσης που προκύπτει από τον νέο φόρο, αλλά αντίθετα να μετακυλίσει όλο το βάρος στους καταναλωτές – εύλογα αναρωτιέται κανείς αν το βάρος αυτό είναι τόσο δυσβάσταχτο για τη Nestle, αλλά πιο “ελαφρύ” για τους καταναλωτές μίας χώρας που τα τελευταία χρόνια έχουν δει τα εισοδήματά τους και την καταναλωτική τους δύναμη να εξανεμίζονται με δραματικούς ρυθμούς…
Το ζήτημα που τίθεται εδώ έχει να κάνει με την εταιρική ευθύνη, μία έννοια που στις μέρες μας έχει όλο και μεγαλύτερη σημασία για την επιτυχία ενός brand, αλλά και για την ευημερία των πολιτών. Σε μία τέτοια περίσταση, οι μεγάλες εταιρείες σταθμίζουν τα συμφέροντά τους και συνήθως επιλέγουν να θυσιάσουν ένα μέρος των κερδών τους για να προσφέρουν στο κοινωνικό σύνολο, και με αυτόν τον τρόπο αφενός εκφράζουν την ευγνωμοσύνη τους στο καταναλωτικό κοινό που τις επιλέγει και τις αναδεικνύει σε κορυφαίους “παίκτες” της αγοράς, αφετέρου δε χτίζουν το προφίλ τους ως επιχειρήσεις με κοινωνικό πρόσωπο, εδραιώνοντας την εμπιστοσύνη των καταναλωτών.
Η Nestle όμως κάνει το ακριβώς αντίθετο: επιλέγει το κέρδος αντί για την προσφορά στο κοινωνικό σύνολο και αγνοεί την αρνητική επίδραση που θα έχει στην εικόνα της αυτή η κίνηση – μάλιστα, αυτό το τελευταίο έχει ιδιαίτερη σημασία αν σκεφτεί κανείς ότι η Nestle δαπανά πολλά χρήματα για διαφημιστικές καμπάνιες σχετικά με την εταιρική της ευθύνη και πάντα έβγαζε προς τα έξω την εικόνα μίας επιχείρησης με κοινωνικό πρόσωπο.
Τι γράφαμε προ ημερών για την Nestle
Και μέσα σε όλο αυτό το αρνητικό σκηνικό, το mononews.gr προ ημερών προχώρησε σε μια αποκάλυψη που δεν διαψεύστηκε από πουθενά. Ούτε από το Υπουργείο Οικονομικών ούτε από την Nestle. Αυτό το οποίο γράφαμε ήταν ότι η τελευταία έχει ανοίξει πιστωτική γραμμή με τη μητρική της εταιρεία, και δανείζεται με ένα εξωφρενικό επιτόκιο της τάξεως του 14% – όταν οι ελληνικές τράπεζες θα της δάνειζαν ευχαρίστως με ένα επιτόκιο 8 ή 9%.
Μιλάμε για ένα ποσοστό που θα δικαιολογείτο μόνο για κάποια εταιρεία που αξιολογείται ως junk, σκουπίδι – και σίγουρα κανείς δεν θα μπορούσε να αποκαλέσει “σκουπίδι” την κερδοφόρα εν Ελλάδι Nestle…
Θα έλεγε βέβαια κανείς, “κι εσάς τι σας νοιάζει με πόσο επιτόκιο δανείζεται η Nestle, δικαίωμά της δεν είναι;”. Πράγματι, είναι δικαίωμά της, και της κάθε εταιρείας. Αυτό που ΔΕΝ είναι όμως δικαίωμά της είναι να χρησιμοποιήσει αυτό το υψηλό επιτόκιο ως ένα πονηρό τρικ για να βγάλει χρήματα στο εξωτερικό, χωρίς αυτά να υπόκεινται σε φορολόγηση!
Και δεν το λέμε εμείς, αλλά η Επιτροπή Ελέγχου Τραπεζικών Συναλλαγών, που πριν από ενάμιση μήνα απέρριψε το αίτημα της ελληνικής θυγατρικής της Nestle να βγάλει στο εξωτερικό σε τραπεζικούς λογαριασμούς της μητρικής το ποσό που αντιστοιχεί στους τόκους της πιστωτικής γραμμής, δηλαδή στο 14%, καθώς θεώρησε ότι η μητρική επίτηδες χρέωσε με 14% επιτόκιο την θυγατρική της, αφού το ποσό των τόκων όπως είναι γνωστό είναι αφορολόγητο!
Δηλαδή τα στελέχη της Επιτροπής, όπως ανέφεραν απόλυτα εξακριβωμένες πηγές του υπουργείου Οικονομικών που έχουν γνώση του θέματος στο mononews.gr, θεώρησαν ότι “επίτηδες η Nestle χρέωσε ένα τόσο μεγάλο επιτόκιο την θυγατρική της προκειμένου η Nestle Ελλάδος να βγάλει στο εξωτερικό με την δικαιολογία των τόκων ένα ιδιαίτερα υψηλό ποσό από το οποίο το κράτος θα μπορούσε να εισπράξει επιπλέον φόρους (εάν το έβαζαν στα EBITDA του 2016) ή εναλλακτικά με αυτά τα χρήματα η εταιρία να υλοποιήσει κάποιο επενδυτικό πρόγραμμα”.
Προσπάθησαν και δεύτερη φορά
Μάλιστα, οι αποκλειστικές πληροφορίες του mononews.gr αναφέρουν ότι η Nestle προσπάθησε και δεύτερη φορά μέσα σε διάστημα 15 ημερών να μεταφέρει τα χρήματα στο λογαριασμό της μητρικής της, όμως και πάλι εισέπραξε αρνητική απάντηση από την επιτροπή.
Η επίσημη δικαιολογία της Nestle για το υψηλό επιτόκιο του 14%; Η γενικότερη πολιτικοοικονομική αστάθεια της χώρας, που βέβαια αποτελεί πράγματι ένα επιχείρημα, και είναι μία αίσθηση που παρατηρείται γενικότερα στις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας, όμως και πάλι δεν δικαιολογεί ένα τόσο εξωφρενικό επιτόκιο, που δεν έχει καμία λογική. Και αυτό ακριβώς είναι που επισημαίνουν και στο υπουργείο Οικονομικών: ότι η μόνη λογική πίσω από αυτό το επιτόκιο είναι για να βγουν αφορολόγητα στο εξωτερικό τα χρήματα αυτά.
Όπως μάλιστα σχολιάζουν με νόημα, με τη στάση της αυτή η Nestle ακυρώνει στην πράξη όλο το πολυδιαφημισμένο έργο κοινωνικής ευθύνης που επιτελεί στην Ελλάδα με τον γενικό τίτλο “Νοιάζομαι”.
Τι λέγαμε παραπάνω; Φαίνεται ότι για κάποιον λόγο στη Nestle αποφάσισαν ότι τα λεφτά είναι πάνω από την κοινωνική ευθύνη…
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Παύλος Κιόρτσης (Nestle): Πόσο #noizetai ; Το πρόστιμο που ακυρώθηκε και η ξαφνική ρευστότητα
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Nestle Ελλάδος: Το μεγάλο colpo grosso και πως τους τσάκωσε ο Τσακαλώτος
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Nestle: Γιατί εμφανίζεται με την λογική… του Σκρουτζ Μακ Ντακ και αγνοεί 10 εκ. Έλληνες;
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Νέα Ιωνία: Συνελήφθησαν δύο άντρες για κλοπές έργων τέχνης από εργαστήριο γλυπτικής
- Συρία: Οι νέοι ηγέτες της χώρας ονόμασαν υπουργό Εξωτερικών – Το προφίλ του νέου υπουργού
- Σολτς στο Μαγδεμβούργο: Τρομερή πράξη να τραυματίζεις και να σκοτώνεις τόσους πολλούς με τέτοια βαναυσότητα(upd)
- Σεισμός τώρα 2,1 Ρίχτερ στο Χαλάνδρι, αισθητός και στην Αθήνα