Την είσοδο του στην αγορά μεταφοράς LNG δρομολογεί ο ισχυρός εφοπλιστής Βαγγέλης Μαρινάκης, μέσω ενός μεγαλόπνοου σχεδίου, που περιλαμβάνει την παραγγελία νέων πλοίων αξίας σχεδόν 2 δις. δολ. Αποκλειστικές πηγές του mononews αναφέρουν ότι ο γνωστός πλοιοκτήτης υπέγραψε επιστολή πρόθεσης με τα νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries για την κατασκευή μέχρι και 10 νέων πλοίων. Η συμφωνία προβλέπει την κατασκευή τεσσάρων πλοίων σε πρώτη φάση, με option για τρία συν τρία ακόμη. Το φιλόδοξο project θα υλοποιήσει σε συνεργασία με το γιο του, Μιλτιάδη Μαρινάκη, μέσω μία νέας εταιρίας με την ονομασία Capital Gas.

Το mononews.gr μίλησε με πηγές προσκείμενες στην εταιρία αλλά και ναυλομεσίτες, οι οποίοι επιβεβαίωσαν την είδηση.

O κ. Μαρινάκης, προετοιμάζει το έδαφος για τη δραστηριοποίηση του στην πολλά υποσχόμενη αγορά μεταφοράς LNG εδώ και αρκετό καιρό, πραγματοποιώντας επαφές με τα μεγαλύτερα ναυπηγεία της Νοτίου Κορέας. Ωστόσο, η επιστολή πρόθεσης καταμαρτυρά ότι βρίσκεται πλέον πολύ κοντά στην υλοποίηση του σχεδίου του.

Τα νέα πλοία θα είναι χωρητικότητας από 170.000 cbm έως 180.000 cbm και θα παραδοθούν στη ναυτιλιακή το 2020 και το 2021. Αναφορικά με το κόστος τους, εκτιμήσεις ναυλομεσιτών αναφέρουν ότι θα κυμανθεί στα 184 εκατ. δολ. έκαστο.

Ο τομέας του LNG έχει βρεθεί στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος λόγω της αύξησης που σημείωσαν οι τιμές των ναύλων από τις αρχές του 2018 -ενώ μέχρι τότε ήταν χαμηλές-, της συνεχιζόμενης ανάπτυξης του εμπορίου υγροποιημένου φυσικού αερίου, καθώς και της προβλεπόμενης υστέρησης της χωρητικότητας σε LNG κατά την χρονική περίοδο μέχρι το 2020.

Οι παράγοντες αυτοί έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στην απόφαση του κ. Μαρινάκη να προχωρήσει στη νέα επένδυση τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο. Άλλωστε δεν είναι ο μόνος Έλληνας πλοιοκτήτης που εστιάζει το ενδιαφέρον στην αγορά LNG.

Η λίστα με τα ονόματα των εφοπλιστών που σπεύδουν να κλείσουν παραγγελίες για πλοία μεταφοράς LNG μεγαλώνει ολοένα και περισσότερο τους τελευταίους μήνες. 

Μεταξύ άλλων, ο Ανδρέας Μαρτίνος και η εταιρία του Minerva Marine, έκανε πριν από τέσσερις μήνες το πρώτο βήμα για την είσοδο της στον κλάδο μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου, με την παραγγελία δύο πλοίων στα ναυπηγεία DSME, σύμφωνα πληροφορίες.

Η ναυτιλιακή ΤMS Cardiff Gas, συμφερόντων του εφοπλιστή Χρήστου Οικονόμου, υπέγραψε στις αρχές του 2018, σύμβαση με τα νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries για την κατασκευή ενός πλοίου μεταφοράς LNG με πρόωση XDF.

Την παραγγελία νεότευκτου πλοίου μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου ανακοίνωσε, τον Ιανουάριο και η ναυτιλιακή GasLog Ltd., συμφερόντων του εφοπλιστή Πήτερ Λιβανού.

Ο εφοπλιστής Ν. Τσάκος, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ναυτιλιακής ΤΕΝ,  κατά τη διάρκεια conference call που είχε με αναλυτές, τον περασμένο Μάρτιο, επισήμανε ότι στα επόμενα σχέδια του περιλαμβάνεται η ισχυροποίηση της θέσης της εταιρίας στον κλάδο μεταφοράς LNG.

Επίσης, η Alpha Gas κατά τη διάρκεια των φετινών Ποσειδωνίων, υπέγραψε με τα ναυπηγεία DSME της Νοτίου Κορέας συμφωνία για την κατασκευή ενός δεξαμενόπλοιου μεταφοράς LNG, ενώ τον Μάρτιο 2018 είχε υπογράψει συμφωνία για δύο ακόμη αντίστοιχα πλοία, τελευταίας περιβαλλοντικής τεχνολογίας.