ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Καλά πληροφορημένες πηγές αναφέρουν πως η κυβέρνηση δεν είναι διατεθειμένη να αποδεχθεί τις απαιτήσεις των Κινέζων, εάν δεν υπάρξουν δραστικές βελτιώσεις, οι οποίες θα ικανοποιούν την ελληνική πλευρά και θα κάμπτουν τις αντιδράσεις των φορέων του Πειραιά που έχουν ξεσηκωθεί.
Από την άλλη πλευρά, η Cosco εμφανίζεται πρόθυμη να κάνει μερικά βήματα πίσω, ωστόσο διαμηνύει σε όλους τους τόνους πως δεν υπάρχουν περιθώρια για σημαντικές υποχωρήσεις, αφού όλες οι επενδύσεις είναι κρίσιμες για την επίτευξη των στόχων της και την ανάδειξη του λιμανιού σε εμπορικό κόμβο της Ανατολικής Μεσογείου.
Η καθυστέρηση που υπάρχει στην έγκριση του master plan έχει δυσαρεστήσει τους Κινέζους, οι οποίοι επίσημα επιλέγουν να κρατούν χαμηλούς τόνους και αποφεύγουν τη δημόσια αντιπαράθεση. Είναι όμως κοινό μυστικό στο «μεγάλο λιμάνι» πως εδώ και αρκετούς μήνες σοβεί μια «υπόγεια σύγκρουση» ανάμεσα στην κυβέρνηση και την Cosco για το θέμα αυτό.
Τα βασικά σημεία «τριβής» φέρεται να είναι η δημιουργία εμπορικού κέντρου στην προβλήτα κρουαζιέρας, κατασκευή logistic center στην περιοχή του Κερατσινίου και η ανέγερση νέων πολυτελών ξενοδοχείων στους χώρους του λιμένα, παράλληλα με την τουριστική αξιοποίηση του υπάρχοντος κτιριακού αποθέματος. Κάποιοι θεωρούν τις συγκεκριμένες επενδύσεις απειλή για τις επιχειρήσεις της περιοχής και τονίζουν πως υπάρχει ο κίνδυνος, η οικονομική ανάπτυξη που θα επιτευχθεί αντί να διαχυθεί στην πόλη, θα περιχαρακωθεί στα όρια του λιμανιού με μοναδικό κερδισμένο την Cosco.
Από την άλλη πλευρά, κανείς δεν μπορεί να προβλέψει την αντίδραση των Κινέζων στην περίπτωση που υπάρξει και άλλη καθυστέρηση. Πόσο μάλλον αν επιβεβαιωθούν οι φόβοι κάποιων που λένε πως το ζήτημα θα μετατεθεί προς επίλυση στην επομένη κυβέρνηση!
Αυτή τη στιγμή, το master plan μετά την ολοκλήρωση της διαβούλευσης τον περασμένο Μάρτιο παραμένει στις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας, οι οποίες έχουν εκφράσει σοβαρές παρατηρήσεις για τη συμβατότητα των επενδύσεων με την σύμβαση παραχώρησης. Και κανείς δεν μπορεί να πει με σιγουριά πότε θα περάσει στην αρμοδιότητα της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ), η οποία είναι η καθ’ ύλην αρμόδια για να εγκρίνει την υλοποίησή του.
Το επίμαχο 16%
Πίσω από την ανυπομονησία των Κινέζων για την έγκαιρη υλοποίηση των επενδύσεων του master plan κρύβεται και ένας ακόμη λόγος, ο οποίος δεν έχει φωτισθεί αρκετά: αυτός δεν είναι άλλος από την απόκτηση του υπόλοιπου 16% του ΟΛΠ, το οποίο έχουν προπληρώσει!
Υπενθυμίζεται ότι η σύμβαση παραχώρησης του ΟΛΠ που υπεγράφη στις αρχές του 2016 με τυμπανοκρουσίες προβλέπει πέρα από την πώληση του 51%, και τη μεταβίβαση επιπλέον ποσοστού 16%, με την ολοκλήρωση συγκεκριμένων επενδύσεων.
Ως εκ τούτου, η έγκριση του master plan και η ολοκλήρωση των επενδύσεων που προβλέπει συνδέεται άμεσα με την έγκαιρη μεταβίβαση του 16% και κατ’ επέκταση με τα μερίσματα που μπορεί να προσφέρει η διευρυμένη συμμετοχή σε βάθος χρόνου.
Μόνο πέρυσι η Cosco είχε κέρδη περίπου δυο εκατομμύρια ευρώ από μερίσματα που έδωσε ο ΟΛΠ στους μετόχους του.
Να σημειωθεί πως το master plan του ΟΛΠ δόθηκε στη δημοσιότητα στις αρχές του έτους, και στη συνέχεια τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση, προκαλώντας έντονες αντιδράσεις των φορέων του Πειραιά.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Παραμένουν οι διαφωνίες κυβέρνησης και Cosco για το master plan του ΟΛΠ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Cosco: Ο Πειραιάς σε ένα χρόνο θα είναι το μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου
MH ΧΑΣΕΤΕ: Μεγάλες αλυσίδες συνομιλούν με Cosco για τα 5άστερα στον Πειραιά
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Κυβέρνηση σε Κομισιόν για ηλεκτρικό ρεύμα: Δώστε λύση τώρα ή θα το λύσουμε μόνοι μας -Επιτρέψτε Μηχανισμό Υπερεσόδων
- Καραβίας (Eurobank): Ζητάμε πολιτική σταθερότητα, κίνητρα για επενδύσεις, περισσότερες μεταρρυθμίσεις
- Ελλάκτωρ: Με ακίνητα αξίας 80 εκατ. του Χόλτερμαν εξασφαλίζει ρευστότητα η Reds
- Μάχη για το έργο κυβερνοασφάλειας των συστημάτων του δημοσίου αξίας €100 εκατ. – Ποιοι το διεκδικούν