Διαβάζοντας κάποιος προσεκτικά την ιστοσελίδα της Bariba Corporation (bariba.gr) διαπιστώνει ότι η εταιρία διαχειρίζεται 7 υπερσύγχρονα bulk carrier.  Ένα Kamsarmax, ένα Panamax, and 5 geared Supramaxes, με μέση ηλικία 5.71 χρόνια. Η αξία τους σήμερα σύμφωνα με τους ναυλομεσίτες ανέρχεται πέριξ των 100 έως 120 εκατ. δολαρίων. Πρόκειται για τα PRIVOCEAN, PRIVATLANTIC, PRIVMED, PRIVAEGEAN, PRIVBALTIC ,PRIVGULF και PRIVSEA.

Η αλήθεια όμως είναι τελείως διαφορετική. Όπως αποκάλυψε νωρίτερα το mononews.gr όλα τα πλοία σύμφωνα με τους ναυλομεσίτες έχουν πουληθεί τον τελευταίο χρόνο μετά τον θάνατο του (μεγαλομετόχου της εταιρίας)  Ανδρέα Βγενόπουλου.

Προ ημερών ναυλομεσιτικές πηγές της Lion Shipbrokers και της Lorentzen & Stemoco, έκαναν γνωστό ότι η East Medi-terranean Maritime του Θανάση Mαρτίνου, πρόσθεσε στον στόλο της το panama bulker “PRIVΟCEAN”.

Πρόκειται για το τελευταίο πλοίο που είχε στον στόλο της η Bariba Corporation, συμφερόντων του αείμνηστου Aνδρέα Bγενόπουλου, της οποίας η διοίκηση αποφάσισε να πουλήσει όλα τα πλοία της ναυτιλιακής.

Tο εν λόγω πλοίο, το οποίο έχει ναυπηγηθεί το 2013, η East Med το απέκτησε έναντι 21 εκατ. δολ.

Ποιος καρπώθηκε 120 εκατ. δολάρια; 

Τα γραφεία της Bariba βρίσκονται στην οδό Πάρνηθος 32 στη Κηφισιά. Δημιουργός της συγκεκριμένης ναυτιλιακής ήταν ο φίλος του Βγενόπουλου,  Πέτρος Βέττας ο οποίος απεβίωσε το 2013.

Στην εταιρία μέτοχος μέχρι τον θάνατο του Βέττα ήταν ο Βγενόπουλος με ποσοστό 50%.

Δεν είναι σαφές εάν έως τον θάνατο του το 2016 ο τραπεζίτης Ανδρέας Βγενόπουλος είχε υψηλότερο του 50% της ναυτιλιακής καθώς μέρος του ποσοστού του Βέττα πουλήθηκε σε άλλον μέτοχο.

Όταν πέθανε ο Βγενοπουλος η Aρετή Σουβατζόγλου, σύζυγος και συνάμα εξ απορρήτων γνώστρια των κινήσεων τραπεζίτη , όλα τα τελευταία χρόνια έδωσε το πράσινο φως να πουληθούν τα πλοία της εταιρίας που ήταν 7 καινούργια πλοία, δραστηριοποιούμενα στο ξηρό φορτίο. Αρά αυτό σημαίνει ότι η ίδια ήταν μέτοχος των πλοίων αυτών.  Δεν είναι σαφές εάν μέτοχος στην εταιρία η σε κάθε πλοίο ξεχωριστά ήταν και τα παιδιά του Βγενόπουλου.

Όπως είχε αποκαλύψει το mononews.gr  το καλοκαίρι του 2017 και για την ακρίβεια στις 15 Ιουνίου,  πουλήθηκαν 2 πλοία. Τα PRIVBALTIC και PRIVGULF πουλήθηκαν αντί του ποσού των 13 εκατ. δολαρίων το ένα στην εταιρία Star Bulk. Δηλαδή οι μέτοχοι της Bariba Corporation εισέπραξαν 26 εκατ. δολάρια. H STAR BULK συμφερόντων του Έλληνα Εφοπλιστή Πέτρου Παππά αγόρασε επίσης και το PRIVAEGEAN. Το ποσό της συναλλαγής δεν έγινε γνωστό.

Σύμφωνα με πληροφορίες του mononews.gr τον Ιούνιο του 2017 τα εναπομείναντα πλοία ήταν 4. Προφανώς από εκείνη την ημέρα έως σήμερα πουλήθηκαν όλα. Tα πλοία εκτιμάται ότι ήταν ελεύθερα τραπεζικών βαρών. Το τελευταίο πουλήθηκε προ ημερών σύμφωνα πάντα με τους ναυλομεσίτες στον εφοπλιστή Θανάση Μαρτίνο.

Επί της ουσίας σύμφωνα με τις μέχρι τώρα πληροφορίες η BARIBA  εισέπραξε μόνο από την πώληση των 3 πλοίων “PRIVOCEAN, PRIVBALTIC και PRIVGULF το ποσό των 47 εκατ. δολαρίων.  Το ερώτημα είναι πόσα εισέπραξε από την πώληση των υπολοίπων 4 πλοίων. Σύμφωνα με εκτιμήσεις ναυλομεσιτών συνολικά από την πώληση των 7 πλοίων η εταιρία και οι μέτοχοι της εισέπραξαν πάνω από 100 έως 120 εκατ.  δολάρια.

Aνάμεσα στα δύο παιδιά του Aνδρέα Bγενόπουλου (από προηγούμενους γάμους) και τη σύζυγό του Pίτα Σουβατζόγλου όπως έχει γράψει το mononews.gr υπάρχουν ανοικτά θέματα που αφορούν τα κληρονομικά ζητήματα.

Eίναι όμως άγνωστο, αν σ’ αυτήν την αντιπαράθεση υπαγόταν ή όχι η προς πώληση ναυτιλιακή.