ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ανατροπή σημειώθηκε στο διαγωνισμό της Αττικό Μετρό για το έργο της κατασκευής του πρώτου τμήματος της γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας, Άλσος Βεϊκου – Γουδή, προϋπολογισμού 1,510 δισ. ευρώ, με την κατάθεση τελικά δύο δεσμευτικών προσφορών αντί τριών όπως αναμενόταν.
Η κοινοπραξία των Τέρνα – Vinci– Siemensαντί προσφοράς κατέθεσε επιστολή που καταγράφει τις επιφυλάξεις της για τον διαγωνισμό, ο οποίος είναι ο μεγαλύτερος αυτή τη στιγμή σε ολόκληρη τη Ευρωπαϊκή Ένωση.
Δεσμευτικές προσφορές έχουν καταθέσει οι J&P Άβαξ-Ghella-Alstom Transport και Άκτωρ- Ansaldo – Hitachi Rail Italy.
Πριν γίνει γνωστή η στάση που τήρησαν οι Τέρνα – Vinci – Siemens, η Αττικό Μετρό σε επίσημη ανακοίνωσή της ανέφερε ότι δεσμευτικές προσφορές κατέθεσαν και οι τρεις κοινοπραξίες, ενώ αρμόδια στελέχη της εταιρείας σημείωναν ότι παρέλαβαν κανονικά τρεις φακέλλους, αλλά και τρεις εγγυητικές επιστολές της τάξεως των 30 εκατ. ευρώ. Συμπλήρωναν, ωστόσο, ότι οι προσφορές δεν έχουν ανοιχθεί ως εκ τούτου δεν μπορούν να γνωρίζουν τι περιέχουν οι φάκελλοι που έχουν κατατεθεί.
Αρμόδια στελέχη της κοινοπραξίας που δεν προσήλθε εξηγούσαν ότι η απόφαση να μην καταθέσουν δεσμευτική προσφορά ελήφθη αφού εκτιμήθηκαν οι αβεβαιότητες με τις οποίες βρίσκεται αντιμέτωπη η διαγωνιστική διαδικασία.
Οι αβεβαιότητες αυτές σχετίζονται με τις προσφυγές που έχουν κατατεθεί στο ΣτΕ για τη δυνατότητα συμμετοχής στους διαγωνισμούς εταιρειών που μπήκαν στη διαδικασία της διευθέτησης της Επιτροπής Ανταγωνισμού για την υπόθεση του καρτέλ καθώς και με την προσφυγή ομίλου Μυτιληναίου ο οποίος αποκλείστηκε από τον διαγωνισμό για το εν λόγω έργο του Μετρό της Αθήνας από την Αττικό Μετρό στην πρώτη φάση της διαδικασίας.
Επίσης σχετίζονται με την πρόσφατη απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού βάσει της οποίας καταδικάζεται αριθμός εταιρειών που δεν προχώρησε στη διαδικασία διευθέτησης στην υπόθεση του καρτέλ.
Τα παραπάνω πιθανότατα να έχουν ως συνέπεια και νέες καθυστερήσεις στο να υπάρξει αποτέλεσμα στον διαγωνισμό για την γραμμή 4 του Μετρό.
Στην καλύτερη περίπτωση και εφόσον η διαδικασία δεν ματαιωθεί για κάποιο λόγο, ανάδοχος θα υπάρξει στις αρχές του επομένου χρόνου, ενώ ο χρόνος για την κατασκευή του (συνήθως και εδώ παρατηρούνται καθυστερήσεις) είναι 96 μήνες, με άλλα λόγια η νέα γραμμή που συνδέει πυκνοκατοικημένες περιοχές δεν θα δοθεί στο κοινό πριν το 2028.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Έκπληξη: Έξι ενδιαφερόμενοι για τα λιγνιτικά της ΔΕΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Μάχη για τρεις η διεκδίκηση της Μαρίνας Αλίμου
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Luigi Mangione: Δήλωσε αθώος για την δολοφονία του CEO της UnitedHealthcare
- Alpha Bank: Η πρώτη τράπεζα στην Ελλάδα που χρησιμοποιεί ψηφιακό βοηθό με Generative AI
- Στουρνάρας: Αρνητικός για τη θέση του ΠτΔ – «Εγώ «ζευγάς» έμαθα, αυτό κάνω»
- Χαλκιδική: Συνελήφθησαν δύο ανήλικοι για διακίνηση ναρκωτικών σε μαθητικές εκδηλώσεις