• Ελλάδα

    Θα μειώσει τους φόρους με ευχές: Αυτή είναι η «ολιστική στρατηγική ανάπτυξης» της κυβέρνησης Τσίπρα

    • NewsRoom


    Τα έχει πει πολλές φορές. Θα μειώσει φορολογικούς  συντελεστές για τις επιχειρήσεις και τα φυσικά πρόσωπα με χρηματοδότηση μέσω της μείωσης της φοροδιαφυγής. Είναι η νέα υπόσχεση της κυβέρνησης . Αυτή τη φορά η υπόσχεση έρχεται μέσω του αναπτυξιακού σχεδίου της ελληνικής οικονομίας όπως αυτό παρουσιάστηκε στο υπουργικό συμβούλιο αλλά και στους υπουργούς Οικονομικών της ευρωζώνης στο τελευταίο Eurogroup. Με ένα έγγραφο με τίτλο «Ελλάδα: Μια στρατηγική ανάπτυξης για το μέλλον», το οποίο περιλαμβάνει συνολικά 106 σελίδες, η κυβέρνηση επιχειρεί να πείσει πολίτες και δανειστές ότι έχει έτοιμη στρατηγική και πρόγραμμα ανάπτυξης για τη μεταμνημονιακή εποχή που θα ακολουθήσει την έξοδο από τα προγράμματα στήριξης τον Αύγουστο.

    Ξεχωρίζει η  δημιουργία του περιουσιολογίου που έχει ήδη γίνει γνωστή από την περασμένη εβδομάδα μέσω του επιχειρησιακού σχεδίου της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, η παροχή φορολογικών κινήτρων για επενδύσεις μέσω του νέου αναπτυξιακού νόμου και η δημιουργία μόνιμου μηχανισμού επικαιροποίησης των αντικειμενικών τιμών στα ακίνητα.

    Αναλυτικά το σκέλος της φορολογικής μεταρρύθμισης που περιγράφεται στο σχέδιο περιλαμβάνει:

    Δίνοντας έμφαση στον όρο «ολιστικό», στο έγγραφο επισημαίνεται ότι:

    «Η παρούσα ολιστική στρατηγική επιδιώκει να αντιμετωπίσει ορισμένες από αυτές τις ελλείψεις και ενσωματώνει τον ολιστικό και βιώσιμο τρόπο σχεδιασμού που ορίζεται στους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης (ΣΒΑ) του ΟΗΕ.

    Σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, η Ελλάδα έχει εφαρμόσει έναν εντυπωσιακά μεγάλο αριθμό μεταρρυθμίσεων, χωρίς προηγούμενο εύρος, και υπό εξαιρετικά δυσμενείς συνθήκες.

    Οι προσπάθειες αυτές έγιναν σε όλους τους τομείς: ασφαλιστικές και φορολογικές μεταρρυθμίσεις, μεταρρυθμίσεις στη δικαιοσύνη και την καταπολέμηση της διαφθοράς, στις αγορές προϊόντων, μεταρρυθμίσεις στην αγορά εργασίας, στις δημόσιες επενδύσεις, στις υποδομές, ιδιωτικοποιήσεις, καθώς και μεταρρυθμίσεις στην εκπαίδευση, στην κοινωνική πολιτική, την ενέργεια και την περιβαλλοντική πολιτική. Η Ελλάδα πέτυχε επίσης γρήγορα μεγάλα δημοσιονομικά πλεονάσματα και μείωσε το εμπορικό της έλλειμμα. Ορισμένες μεταρρυθμίσεις ολοκληρώθηκαν, ενώ άλλες που βρίσκονται σε διαδικασία εφαρμογής ή χρειάζονται περισσότερη εμβάθυνση, συμπεριλαμβάνονται στην παρούσα ολιστική στρατηγική.

    Η ολιστική στρατηγική ανάπτυξης αποσκοπεί στην αντιστροφή της αποβιομηχάνισης της Ελλάδας και, με βάση πρόσφατες μεταρρυθμίσεις, στην αποκατάσταση της αύξησης της παραγωγικότητας και της ανταγωνιστικότητας.

    Εν μέρει, αυτό θα επιτευχθεί εστιάζοντας σε βασικούς τομείς καινοτομίας και υψηλής προστιθέμενης αξίας και αναπτύσσοντας μία ισχυρή κουλτούρας κοινωνικά και περιβαλλοντικά υπεύθυνης επιχειρηματικότητας και δυναμικών δικτύων μικρομεσαίων επιχειρήσεων (ΜμΕ). Ένα άλλο στοιχείο της στρατηγικής είναι να σχεδιάσουμε για την ψηφιακή εποχή, να χρησιμοποιήσουμε και να επωφεληθούμε από την καινοτομία και τις δυνατότητες του διαδικτύου των πραγμάτων (IoT) και των Big Data (Μεγάλα Δεδομένα).

    Ταυτόχρονα, θα εστιάσουμε στην αξιοποίηση του εξειδικευμένου ανθρώπινου δυναμικού της χώρας ώστε να αυξήσουμε τις δυνατότητες των βασικών κλάδων  της ελληνικής οικονομίας: μεταφορές και εφοδιαστική αλυσίδα, ενέργεια, κυκλική οικονομία, γεωργία, μεταποίηση, ναυτιλία, φαρμακευτικός τομέας, υγεία και περιβάλλον, τουρισμός και πολιτισμός. Η Ελλάδα θα αξιοποιήσει τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα και θα ενισχύσει την ανάπτυξη ομάδων παραγωγών, βοηθώντας τις επιχειρήσεις της να αναπτυχθούν και να καινοτομήσουν, επιτρέποντας στην οικονομία της να επεκτείνει την εγχώρια αγορά και να εξασφαλίσει μεγαλύτερα μερίδια στις διεθνείς αγορές, προσελκύοντας παράλληλα σημαντικές ξένες επενδύσεις.

    Ωστόσο, πρόθεσή μας είναι να κινητοποιήσουμε και τον συνεταιριστικό και τον κοινωνικό τομέα της οικονομίας και να στηρίξουμε τον μετασχηματισμό του παραγωγικού μοντέλου της χώρας προς βιώσιμα πρότυπα παραγωγής και κατανάλωσης. Ενώ η αύξηση του μεγέθους των ΜμΕ της Ελλάδας αποτελεί σημαντική προτεραιότητα, ο ελληνικός μεταποιητικός τομέας πόσο μάλλον ο γεωργικός, θα έχουν πάντα ένα σημαντικό αριθμό μικρότερων μονάδων οι οποίες μπορούν να επωφεληθούν από το συνεταιρίζεσθαι στην παραγωγή, την διανομή και την εμπορία, στην έρευνα και ανάπτυξη κλπ.

    Η στρατηγική μας θα εξασφαλίσει την παροχή βασικών υποδομών, επενδύοντας παράλληλα στο εξαιρετικό ανθρώπινο δυναμικό της Ελλάδας. Η αναβάθμιση των υποδομών μας στον τομέα των μεταφορών, της ψηφιακής τεχνολογίας και της ενέργειας θα παράσχει στην οικονομία την απαραίτητη ραχοκοκαλιά ώστε να αναπτυχθεί αξιοποιώντας τη στρατηγική γεωγραφική θέση της χώρας μας και τη μεγάλη ευρωπαϊκή χρηματοδότηση. Η Ελλάδα διαθέτει επίσης αφθονία ανθρώπινου δυναμικού υψηλής εξειδίκευσης, το οποίο δεν αξιοποιείται επαρκώς – και καθώς η γνώση έχει καταστεί ένας από τους μεγαλύτερους παράγοντες ανάπτυξης, οι επενδύσεις στην περαιτέρω ενίσχυση ενός ήδη εντυπωσιακού ανθρώπινου δυναμικού θα προετοιμάσουν το έδαφος για μια βιώσιμη πορεία ανάπτυξης.

    Η παραπάνω προσέγγιση έχει αξιοποιήσει τη συμβολή των περιφερειακών αναπτυξιακών συνεδρίων για την παραγωγική ανασυγκρότηση που πραγματοποιήθηκαν το δεύτερο εξάμηνο του 2017 και τους πρώτους μήνες του 2018. Τα συνέδρια αυτά κατέστησαν επίσης σαφή τη σημασία της ανάπτυξης μιας μεθοδολογίας συλλογικής σκέψης όχι μόνο ως συνεισφορά αλλά και ως προϋπόθεση για επιτυχία στο στάδιο της υλοποίησης.

    Η μεθοδολογία αυτή απαιτεί:

    Συνέχιση και ενίσχυση των μεταρρυθμίσεων με αξιολόγηση του αντικτύπου τους. Αυτή θα λάβει υπόψη σχετικές αξιολογήσεις από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, το Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο (ECA) κτλ. Θα συνεχιστεί η επωφελής τεχνική υποστήριξη στις μεταρρυθμίσεις με στόχο τη σύγκλιση με τις καλύτερες ευρωπαϊκές πρακτικές.

    Οριζόντιες μεταρρυθμίσεις. Τρεις βασικές περιοχές που έχουν εντοπισθεί είναι η μεταρρύθμιση της δημόσιας διοίκησης,του δικαστικού συστήματος καθώς και του επιχειρηματικού περιβάλλοντος. Η προσπάθειά μας θα βασιστεί στις μεταρρυθμίσεις που έχουν ήδη πραγματοποιηθεί. Ωστόσο, ακόμη και εδώ είναι εξαιρετικής σημασίας η μεθοδολογία και η συνεργασία σε όλους τους τομείς. Για παράδειγμα, η μείωση του αποθέματος των μη εξυπηρετούμενων δανείων, συναρτάται με την πρόοδο και στους τρεις τομείς.

    Δημιουργία και ενίσχυση των θεσμών. Εκτός από το νομικό πλαίσιο, πρέπει να εξετάσουμε προσεκτικά και το θεσμικό μας πλαίσιο. Το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας, η Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας, το Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας, το Συντονιστικό Συμβούλιο Βιομηχανικής και Επιχειρηματικής Πολιτικής, οι Συστημικές Τράπεζες, η προτεινόμενη Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα, τα Περιφερειακά Αναπτυξιακά Συνέδρια για την Παραγωγική Ανασυγκρότηση, το Εθνικό Κέντρο Αξιολόγησης Ποιότητας & Τεχνολογίας στην Υγεία και η Εθνική Κεντρική Αρχή Προμηθειών Υγείας, η δημιουργία του μηχανισμού διάγνωσης αναγκών της αγοράς εργασίας και του Εθνικού Συστήματος Κοινωνικής Αλληλεγγύης κ.λπ., έχουν όλα το ρόλο τους στο σχεδιασμό και την εφαρμογή πολιτικών φιλικών προς την ανάπτυξη. Η βελτιωμένη δομή διακυβέρνησης που έχει προωθηθεί εντός των θεσμών αυτών τα τελευταία χρόνια θα αποτελέσει σημαντικό πλεονέκτημα σε αυτό το εγχείρημα.

    Συντονισμός. Για να πετύχουμε τους στόχους μας, δεν αρκεί να επικεντρώσουμε την προσοχή μας μόνο σε ειδικά ζητήματα, αλλά και να υπερβούμε εμπόδια και διαχροσνικές δυσκολίες, να αντιμετωπίσουμε τις αποτυχίες του συντονισμού και να επιδιώξουμε συνέργειες, τόσο μεταξύ του ιδιωτικού του δημόσιου και του κοινωνικού τομέα, όσο και μεταξύ όλων των μορφών παραγωγής, του εκπαιδευτικού συστήματος και των ερευνητικών ιδρυμάτων.

    Μια ολιστική στρατηγική ανάπτυξης δεν θα ήταν ολιστική εάν δεν ενσωμάτωνε και έναν κοινωνικό πυλώνα.

    Το θέμα δεν αφορά μόνο την κοινωνική δικαιοσύνη – την οποία είναι δεδομένο ότι αφορά – αλλά και την ανάπτυξη: Όπως προαναφέρθηκε, οι πενιχροί μισθοί και η έλλειψη δικαιωμάτων συνεπάγονται, στην πραγματικότητα, σιωπηρή επιδότηση για τους «κακούς» και μη καινοτόμους εργοδότες και, ως εκ τούτου, είναι ασυμβίβαστη με τη μετατόπιση του παραγωγικού μοντέλου της αναπτυξιακής μας στρατηγικής.

    Ο ελληνικός λαός υπέστη μια βαθιά και οδυνηρή κοινωνική κρίση. Βίωσε μια απότομη πτώση του εισοδήματός του και του βιοτικού επιπέδου, εξαιρετικά υψηλή ανεργία, συχνά για παρατεταμένες χρονικές περιόδους, ενώ ένας σημαντικός αριθμός αναγκάστηκε να μεταναστεύσει, επιδεινώνοντας έτσι το δημογραφικό πρόβλημα της χώρας. Η φτώχεια αυξήθηκε σημαντικά, κυρίως μεταξύ των παιδιών και των νέων. Η δεκαετία της ύφεσης διεύρυνε τις εισοδηματικές, τις κοινωνικές, και τις περιφερειακές ανισότητες, διογκώνοντας τα τμήματα του πληθυσμού που χρειάζονται βοήθεια.

    Οποιαδήποτε στρατηγική βιώσιμης ανάπτυξης θα πρέπει να αντιμετωπίσει αυτές τις ανισότητες και να εξασφαλίσει την ανάπτυξη χωρίς αποκλεισμούς.

    Ένα πρώτο βήμα προς αυτή την κατεύθυνση θα είναι ο σχεδιασμός μιας σταδιακής αύξησης του κατώτατου μισθού που να συμβαδίζει με τις ανάγκες της πραγματικής οικονομίας.

    Η επιτυχία της Ελλάδας εξαρτάται από την ικανότητά της να χαράξει ένα δίκαιο, χωρίς αποκλεισμούς, και βιώσιμο οικονομικό μοντέλο, όπου όλοι μοιράζονται τα οφέλη της ανάπτυξης. Ως εκ τούτου, η αποτελεσματική πολιτική για την κοινωνική προστασία, η εκπαίδευση για όλους, οι πολιτικές για την ουσιαστική απασχόληση και την ενεργό κατάρτιση στην εργασία και ένα βελτιωμένο περιβάλλον καινοτομίας βρίσκονται στο επίκεντρο της αναπτυξιακής στρατηγικής.

    Οι πολιτικές αυτές εχουν ζωτική σημασία ώστε να αντιμετωπιστεί ο κίνδυνος του κοινωνικού αποκλεισμού και της φτώχειας και να κινητοποιήσουν τους ειδικευμένους αλλά συχνά αδρανείς ανθρώπινους πόρους της Ελλάδας.

    Η στρατηγική επιδιώκει να αξιοποιήσει τη δυναμική των μεταρρυθμίσεων για να σχεδιάσει ένα σύγχρονο κράτος πρόνοιας και ένα δίχτυ κοινωνικής προστασίας που να βοηθά πραγματικά τους ανθρώπους που έχουν ανάγκη διασφαλίζοντας ότι κανείς δεν μένει πίσω.

    Συνολικά, η Ολιστική Στρατηγική Ανάπτυξης καθορίζει το όραμά μας για την προώθηση της βιώσιμης ανάπτυξης, σε ισχυρά κοινωνικά και περιβαλλοντικά θεμέλια. Παρουσιάζει τις πρωτοβουλίες που θα επιτρέψουν στην Ελλάδα να πετύχει μια επιτυχημένη έξοδο από την εποχή της προσαρμογής.

    Μια νέα και πολύ ελπιδοφόρα εποχή βρίσκεται μπροστά στην Ελλάδα και σε εκείνους που θα εμπιστευτούν και θα επενδύσουν στη χώρα μας. Οι θυσίες του ελληνικού λαού ήταν τεράστιες, όπως και τα επιτεύγματα των τελευταίων ετών. Ωστόσο, αυτές οι δυσκολίες έχουν αυξήσει τις αντοχές μας και μας έχουν καταστήσει περισσότερο αποφασισμένους από ποτέ να οικοδομήσουμε μια σύγχρονη και δίκαιη Ελλάδα».

    Το περίφημο ολιστικό πρόγραμμα που αποτελείται από πέντε κεφάλαια με την ακόλουθη θεματολογία:

    – Δημοσιονομική Βιωσιμότητα

    – Βιώσιμη ανάπτυξη

    – Διαρθρωτικές συνθήκες για την ανάπτυξη

    – Δίκαιη και χωρίς αποκλεισµούς ανάπτυξη

    – και την Χρηματοδότηση της ανάπτυξης

    Φορολογία

    Σε ό,τι αφορά τη φορολογία, στην εισαγωγή του συγκεκριμένου υποκεφαλαίου σημειώνεται: «Στο πλαίσιο της στρατηγικής για την ανάπτυξη, η φορολογική πολιτική θα συμβάλει στην προσέλκυση παραγωγικών επενδύσεων και στην αύξηση της παραγωγικότητας μέσω της σταδιακής μείωσης της φορολογικής επιβάρυνσης τόσο για τις επιχειρήσεις όσο και για την εργασία, καθώς και μέσω της καθιέρωσης σταθερού φορολογικού καθεστώτος για την ενίσχυση των ξένων και των εγχώριων επενδύσεων.

    Η σταδιακή μείωση της φορολογικής επιβάρυνσης θα διευκολύνει τις επενδύσεις σε εξαγωγικούς τομείς της οικονομίας και θα οδηγήσει στη δημιουργία θέσεων απασχόλησης με πολλά μακροοικονομικά και φορολογικά οφέλη.

    Η μείωση της φορολογίας εταιρειών θα έχει άμεση επίδραση στην κερδοφορία των επιχειρήσεων και θα στοχεύει στην παροχή βοήθειας στις εγχώριες επιχειρήσεις και στην προσέλκυση άμεσων ξένων επενδύσεων.

    Η σταδιακή μείωση της φορολογίας, η οποία συμπληρώνεται από την παραγωγικότητα και τα επενδυτικά κίνητρα για την εργασία και τις επιχειρήσεις αντιστοίχως, θα συνεισφέρει ανάλογα στη μελλοντική οικονομική ανάπτυξη».

    Φορολογική Πολιτική

    Η φορολογική πολιτική θα συμβάλει στην προσέλκυση παραγωγικών επενδύσεων μέσω της
    μείωσης της φορολογικής επιβάρυνσης τόσο για τις επιχειρήσεις όσο και για την εργασία, γεγονός που θα διευκολύνει τις επενδύσεις, θα βελτιώσει την κερδοφορία, θα προσελκύσει Άμεσες Ξένες Επενδύσεις και θα δημιουργήσει θέσεις εργασίας, σημειώνεται, μεταξύ άλλων.

    Η μείωση της φορολογικής επιβάρυνσης, χωρίς να  τίθεται σε κίνδυνο η βιωσιμότητα των δημόσιων οικονομικών, απαιτεί μεταρρυθμίσεις για τη βελτίωση της λειτουργίας και της αποτελεσματικότητας της φορολογικής διοίκησης, προκειμένου να αυξηθεί η φορολογική βάση και να καταπολεμηθεί η φοροαποφυγή, αναφέρει η έκθεση.

    Αύξηση της φορολογικής βάσης και καταπολέμηση της φοροαποφυγής

    Οι φορολογικές μεταρρυθμίσεις θα εφαρμοστούν και θα προσαρμοστούν κατάλληλα λαμβάνοντας υπόψη την ανάγκη ενίσχυσης της δικαιοσύνης του φορολογικού συστήματος και της συλλογής δημόσιων εσόδων, σημειώνεται και προστίθεται: «Η μεγαλύτερη πρόκληση κατά τα προσεχή έτη είναι να δημιουργηθεί ένα φορολογικό σύστημα σταθερό, φιλικό προς την ανάπτυξη και τις επενδύσεις, το οποίο θα είναι δίκαιο, απλό και αποτελεσματικό.

    Θα πρέπει να εξασφαλίσει τη μείωση της φορολογικής επιβάρυνσης για τις επιχειρήσεις και τους πολίτες, η οποία αυξήθηκε τα τελευταία χρόνια ως αποτέλεσμα της μεγάλης δημοσιονομικής προσαρμογής, υπό τον όρο ότι τα δημοσιονομικά περιθώρια είναι επαρκή για τη χρηματοδότηση τέτοιων μέτρων».

    Αυτές οι μειώσεις -παράλληλα με την απλοποίηση του συστήματος- θα βοηθήσουν το φορολογικό σύστημα να καταστεί βιώσιμο και κατάλληλα ισορροπημένο, αναφέρεται στο σχέδιο

    Για την αντιμετώπιση αυτής της κρίσιμης πρόκλησης, η κυβέρνηση έχει θέσει ως στρατηγικούς στόχους την πλήρη εφαρμογή νομοθετικών μεταρρυθμίσεων και την υιοθέτηση νέων εργαλείων για την αντιμετώπιση της φοροαποφυγής. Ο συνολικός φορολογικός συντελεστής στην Ελλάδα είναι σχετικά υψηλός σε σύγκριση με χώρες με παρόμοια επίπεδα ανταγωνιστικότητας, αν και όχι υπερβολικά σε ευρωπαϊκή κλίμακα. Η σταδιακή μείωσή της αποτελεί βασικό στόχο για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των ελληνικών επιχειρήσεων.

    Η στρατηγική φορολογικής μεταρρύθμισης αποτελείται από τις ακόλουθες βασικές δράσεις:

    • Αξιοποίηση του περιουσιολογίου. Το 2018, ελήφθη νομοθετική πρωτοβουλία για την ολοκλήρωση και την τροποποίηση του νόμου 3842/2010. Το περιουσιολόγιο θα χρησιμεύσει
    για τον έλεγχο περιουσιακών στοιχείων του φορολογούμενου και θα συμβάλει στη μείωση της φοροδιαφυγής. Θα επιτρέψει την κατανομή του φορολογικού βάρους στη βάση αντικειμενικών εισοδηματικών, ιδιοκτησιακών και κοινωνικών κριτήριων, σε συνδυασμό με τα αφορολόγητα όρια.

    • Επέκταση της χρήσης ηλεκτρονικών πληρωμών μέσω κανονιστικών αποφάσεων και κινήτρων για τους φορολογούμενους (π.χ. λοταρία). Σύμφωνα με την Τράπεζα της Ελλάδος, η χρήση των ηλεκτρονικών πληρωμών αυξάνεται σταθερά. Ο αριθμός των συναλλαγών με κάρτες πληρωμών αυξήθηκε κατά 35% στα 513 εκατ. το 2016, ενώ η αξία των συναλλαγών αυξήθηκε κατά 40% φτάνοντας τα 55 δισ. Ευρώ. Η χρήση των ψηφιακών πληρωμών αυξάνει τα δημόσια έσοδα (ΦΠΑ και φόρος εισοδήματος) και βελτιώνει την φορολογική συμμόρφωση.

    • Διεύρυνση της φορολογικής βάσης και καταπολέμηση της φοροδιαφυγής, για παράδειγμα
    μέσω της φορολόγησης των βραχυπρόθεσμων μισθώσεων ακινήτων μέσω ηλεκτρονικών πλατφορμών όπως η Airbnb.

    • Διασταύρωση φορολογικών δηλώσεων και τραπεζικών λογαριασμών για την αντιμετώπιση
    μεγάλων περιπτώσεων φοροδιαφυγής.

    • Καταπολέμηση του λαθρεμπορίου καυσίμων και καπνού. Εφαρμόστηκε ο νόμος 4410/2016, καθώς προβλέπει: α) σημαντικές αλλαγές στον τελωνειακό κώδικα για την ενίσχυση της καταπολέμησης της παράνομης διακίνησης προϊόντων καπνού • β) τη δημιουργία ενός Συντονιστικού Κέντρου για την προώθηση της αποτελεσματικής συνεργασίας μεταξύ των αρχών που καταπολεμούν το λαθρεμπόριο προϊόντων τα οποία υπόκεινται σε Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης. Η προσπάθεια αυτή θα επεκταθεί στον τομέα των καυσίμων.

    • Ενσωμάτωση των μέτρων του ΟΟΣΑ για τη διάβρωση της βάσης και τη μετατόπιση των κερδών (BEPS) στην ελληνική νομοθεσία για την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής μεγάλων
    επιχειρήσεων.

    • Παροχή φορολογικών κινήτρων για τις επιχειρήσεις μέσω του νέου αναπτυξιακού νόμου και του νόμου για τις στρατηγικές επενδύσεις.

    • Εξασφάλιση δίκαιων ρυθμίσεων για τους οφειλέτες του δημοσίου μέσω του εξωδικαστικού
    μηχανισμού (OCW), ο οποίος συμβάλλει σημαντικά στην εδραίωση βιώσιμων επιχειρήσεων.

    • Προσαρμογή του ΕΝΦΙΑ μέσω της εξίσωσης των εμπορικών αντικειμενικών αξιών. Αυτή η προσαρμογή θα καταστήσει βιώσιμα, μακροπρόθεσμα, τα έσοδα (2,65 δισ. Ευρώ) και θα οδηγήσει σε δίκαιη κατανομή του φόρου επί των ακινήτων. Επιπλέον, η προσαρμογή αυτή θα ευθυγραμμίσει το ελληνικό κράτος με τις δικαστικές αποφάσεις του ΣΤΕ, εξαλείφοντας τις σχετικές δικαστικές διαφορές. Θα δημιουργηθεί ένας μόνιμος μηχανισμός αποτίμησης για την τακτική ενημέρωση των φορολογικών αξιών (συμπεριλαμβανομένων των επαγγελματικών ακινήτων) και για περαιτέρω βελτιώσεις του φόρου ακίνητης περιουσίας ώστε οι αξίες αυτές να συγκλίνουν με τις πραγματικές αγοραίες αξίες των ακινήτων.

    Διαβάστε εδώ τη στρατηγική «ολιστικής» ανάπτυξης που παρουσιάζει η κυβέρνηση



    ΣΧΟΛΙΑ