Ο λόγος που η Honda προέβη σ’ αυτή την ανακοίνωση τόσο νωρίς είναι για να δώσει στην Red Bull τα χρονικά περιθώρια να εξετάσει όλες τις πιθανές λύσεις. Η Red Bull έχει δυο ομάδες στη F1, τη Red Bull Racing και την Alpha Tauri. Έχει δεσμευτεί με την πρόσφατη Συμφωνία Ομόνοιας να είναι παρών στη F1 μέχρι και το 2025 όμως δεν έχει υβριδική μηχανή για τα τέσσερα τελευταία χρόνια της συμφωνίας.
Ο Χέλμουτ Μάρκο συζητά με τον επικεφαλής της Ferrari, Ματία Μπινότο.
Στον τελευταίο αγώνα στο Νίρμπουργκρινγκ ο αγωνιστικός διευθυντής της RBR Κρίστιαν Χόρνερ και ο διευθυντής αγωνιστικών δραστηριοτήτων της Red Bull, Χέλμουτ Μάρκο έκαναν προκαταρτικές συζητήσεις με τους άλλους τρεις κατασκευαστές υβριδικών μηχανών στη F1: Mercedes και Ferrari ξεκαθάρισαν ότι είναι απρόθυμες να δώσουν μηχανή στον αντίπαλό τους. Η Renault υποχρεούται να το πράξει βάσει των κανονισμών της FIA, όμως το διαζύγιο με την Red Bull πριν δυο χρόνια ήταν επώδυνο. Επιπλέον στην Αυστριακή ομάδα γνωρίζουν πως χάνοντας την αποκλειστική συνεργασία με τη Honda και αποδεχόμενοι τη λύση της πελατειακής υβριδικής μηχανής θα υποχρεωθούν σε συμβιβασμούς. Είναι εύκολο να καταλάβει κανείς πως οι διαστάσεις και οι τεχνικές λύσεις που φέρει η υβριδική μηχανή της Renault εξυπηρετούν τις επιθυμίες των σχεδιαστών της εργοστασιακής ομάδας. Οι συνάδελφοί τους στη Red Bull θα πρέπει να προσαρμοστούν μ’ ότι σημαίνει αυτό για την ανταγωνιστικότητα του συνόλου που κατασκευάζουν. Οπότε αδιέξοδο!
Πάνω στην απελπισία τους στη Red Bull και αφού πήραν την έγκριση για εξαιρετικά αυξημένα έξοδα από τον επιχειρηματία Ντήτριχ Μάτεζιτς προσπαθούν να δουν πως θα μπορούσε να παραμείνει σε λειτουργία η υβριδική μηχανή της Honda.
H γειτνίαση των εγκαταστάσεων της Red Bull και της Honda στο Μίλτον Κέινς της Αγγλίας βοηθά. Οι Ιάπωνες δείχνουν διατεθειμένοι να πουλήσουν τα πνευματικά δικαιώματα της υβριδικής τους μηχανής στη Red Bull. Όμως αυτό δεν αρκεί. Η Αυστριακή ομάδα θα πρέπει να κατασκευάζει αυτές τις μηχανές, οι οποίες είναι εξαιρετικά πολύπλοκες. Αν αποφασίσουν να πάνε προς αυτή την κατεύθυνση σίγουρα θα έχει νόημα να συνεργαστούν με τον επικεφαλής μηχανικό της Mercedes Άντι Κόγουελ που αποχώρησε από τη Γερμανική ομάδα. Ο Κόγουελ ήταν υπεύθυνος για την υβριδική μηχανή της Mercedes. Δεν ξέρω αν θα είναι εύκολο να πειστεί γιατί ο ίδιος αναζητά μια νέα πρόκληση στην καριέρα του.
O επικεφαλής της Honda F1, Μασάσι Γιαμαμότο
Η Honda προτίθεται να σχεδιάσει μια νέα μηχανή για το 2021 ώστε να φύγει αφήνοντας στη Red Bull παρακαταθήκη για το 2022. Το ζήτημα είναι πως σε καμία περίπτωση η ομάδα δεν θα μπορούσε χωρίς συνεργασία με κάποιον κατασκευαστή να συνεχίσει να εξελίσσει την υβριδική μηχανή. Δεν υπάρχει η τεχνογνωσία ούτε η οικονομική επιφάνεια για κάτι τέτοιο. Άρα για να υλοποιηθεί ένα τέτοιο σενάριο θα πρέπει οι υβριδικές μηχανές να μην εξελιχθούν για την τετραετία από το 2022 έως το 2025. Αυτό είναι ξεκάθαρο αίτημα από την πλευρά της Red Bull προς τη FIA ώστε να προχωρήσει σε μια τέτοια επένδυση. Γιατί όμως να το δεχτούν αυτό οι Mercedes, Ferrari, Renault; Στη F1 συμμετέχουν για να αποκτήσουν τεχνογνωσία μέσω της εξέλιξης. Είναι δυνατόν να δεχτούν τη μη εξέλιξη, για τόσα χρόνια προς χάρη ενός ανταγωνιστή; Πόσο ελκυστική θα είναι για αυτούς η συμμετοχή; Ειδικά στην περίπτωση της Ferrari που το υβριδικό της σύνολο υστερεί αισθητά αυτή την εποχή.
Είναι σαφές πως υπάρχει αδιέξοδο και στη μια και στην άλλη περίπτωση. Οπότε;
Είμαι συγκρατημένα απαισιόδοξος…
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Σωκράτης Φάμελλος: Είναι μια καλή μέρα για τον ΣΥΡΙΖΑ, είναι μια καλή μέρα για την αριστερά
- Τουρισμός: Πανευρωπαϊκή πρωτιά της Ελλάδας στη φορολογία των ξενοδοχείων
- Γιώργος Οικονόμου: Επιμένει για την «άλωση» της Performance με στόχο την Αλίκη Παληού, η οποία «πυροβολεί» στο αδύνατο σημείο του
- Τι μαγειρεύει ο maître Λιβάνιος, τα ραντεβού του Εξάρχου και το ράλι στην Αττικής, τα μυστικά της ΓΕΚ και τα 19 ευρώ, το beef Σταϊκούρα – Ταχιάου, τι θα στηρίξει ο Μηταράκης, και ο καινοτόμος Ρέμος