O ωραιότερος αγώνας του κόσμου, για ακόμα μια χρονιά στην κλασσική διαδρομή Μπρέσια-Ρώμη-Μπρέσια.

Ξεκινά σήμερα το 40ο ιστορικό “1000 Miglia”, η αναβίωση του θρυλικού θεσμού που ο Έντσο Φεράρι είχε περιγράψει ως «τον ωραιότερο αγώνα του κόσμου». Με αφετηρία όπως πάντα την πόλη της Μπρέσια, περισσότερα από 400 κλασσικά αυτοκίνητα θα ακολουθήσουν αυτή την περιπέτεια των χιλίων μιλίων με ενδιάμεσο σταθμό τη Ρώμη.

Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι 118 από τις 400 συμμετοχές είναι με μοντέλα των Abarth, Alfa Romeo, Fiat και Lancia, προβάλλοντας με εμφατικό τρόπο την τεράστια Ιταλική αυτοκινητιστική κουλτούρα. Στην αφετηρία θα βρεθούν τρία σπάνια κοσμήματα της συλλογής της Alfa Romeo: 6C 1500 Super Sport (1928), 1900 Sport Spider (1954) και 1900 Sport Spider (1956), τις οποίες θα συνοδεύσουν οι νέες Alfa Romeo Tonale, συνδέοντας το ένδοξο παρελθόν, με το δυναμικό μέλλον της μάρκας. Όπως κάθε χρονιά, η Alfa Romeo θα έχει πρωταγωνιστικό ρόλο με περισσότερα από 50 μοντέλα της να βρίσκονται στη γραμμή εκκίνησης.

Τα βλέμματα θα τραβήξει η εκθαμβωτική Alfa Romeo 6C 1500 Super Sport του 1928, το αμάξωμα της οποίας δημιουργήθηκε στις εγκαταστάσεις του Farina. Στόχος να επαναλάβει το θρίαμβο του 2019, και να προσθέσει ακόμα μια νίκη στο ιστορικό 1000 Miglia, την 5η μετά την επικράτηση της το 2005, 2007, 2008 και 2019.

Το εντυπωσιακό αυτοκίνητο εφοδιάζεται με έναν 6κυλινδρο σε σειρά κινητήρα 1.487κ.εκ. με μέγιστη ισχύ 76 ίππων στις 4.800 σ.αλ. και μέγιστη ταχύτητα 140χλμ./ώρα. Συνολικά μόλις 31 αυτοκίνητα του είδους κατασκευάστηκαν από το 1928 έως και το 1929. Με τον αριθμό “41”, η 6C 1500 Super Sport θα οδηγηθεί από τον Giovanni Moceri, Πρωταθλητή του Ιτλαικού θεσμού «Grandi Eventi ACI Sport» με συνοδηγό τη σύζυγο του και φανατική φίλη των αγώνων, Silvia Dicembre.

Στον θρυλικό αγώνα θα βρεθεί και η 1900 Super Sprint (1956), ένα κομψό coupé με αμάξωμα από την Touring. Η Alfa Romeo 1900 Super Sprint βασίζεται στην κοντή έκδοση του πλαισίου της 1900 sedan και εφοδιάζεται με έναν δίλιτρο τετρακύλινδρο κινητήρα με τους χαρακτηριστικούς διπλούς εκκεντροφόρους επικεφαλής, ο οποίος αποδίδει 115 ίππους στις 5.500 σ.α.λ.

Τη δεκαετία του 1950 ήταν σύνηθες οι Ιταλοί σχεδιαστές να αγοράζουν το πλαίσιο ενός αυτοκινήτου και να δημιουργούν το δικό τους αμάξωμα. Στο συγκεκριμένο μοντέλο η παρέμβαση του οίκου Touring από το Μιλάνο οδήγησε σε αυτό που θεωρείται μέχρι και σήμερα, ως ένα από τα πλέον ισορροπημένα coupé που δημιουργήθηκαν ποτέ με το σήμα της Alfa Romeo. Με αριθμό συμμετοχής το “399”, το πανέμορφο αυτοκίνητο θα οδηγήσουν δύο τυχεροί εργαζόμενοι της Stellantis, οι Francesco Pirozzi και Cristina Nota.

Ο κ. Pirozzi είναι μηχανολόγος μηχανικός που εργάζεται στο εργοστάσιο του Pomigliano από το 2005, για μοντέλα όπως οι Alfa Romeo 147 και 159, ενώ σήμερα δραστηριοποιείται στην παραγωγή της νέας Tonale. Αντίστοιχα η κ. Nota εργάζεται στο εργοστάσιο του Cassino όπου παίρνουν ζωή οι Giulia και Stelvio.

Το τρίτο αυτοκίνητο της Stellantis Heritage που θα συμμετέχει στον αγώνα είναι και το πλέον σπάνιο. Η 1900 Sport Spider (1954) κατασκευάστηκε σε μόλις δύο αντίτυπα και εφοδιάζεται με μια υπερτροφοδοτούμενη έκδοση του τετρακύλινδρου κινητήρα της “1900” με τους δύο εκκεντροφόρους, ο οποίος αποδίδει 138 ίππους και εξασφαλίζει τελική ταχύτητα 220χλμ./ώρα, χάρη στο χαμηλό βάρος των 880 κιλών και την πολύ καλή αεροδυναμική απόδοση.

Το εντυπωσιακό αμάξωμα που σχεδίασε ο Franco Scaglione για τον Bertone θα φέρει τον αριθμό “342”, ενώ στο εσωτερικό του θα βρεθούν ο Alessandro Alunni Bravi, Γενικός Διευθυντής της Sauber και ο νεαρός οδηγός αγώνων και σχολιαστής Vicki Piria, ο οποίος έχει μεγάλη εμπειρία στο μηχανοκίνητο αθλητισμό, παρά το γεγονός ότι δεν έχει κλείσει ακόμα τα 30α του γενέθλια.

Εκτός από την εξαιρετικά σημαντική ιστορική του αξία, το «σύγχρονο» 1000 Miglia αποτελεί και μια γέφυρα ανάμεσα στο παρελθόν και στο μέλλον. Με την Alfa Romeo σε μερικές ημέρες να γιορτάζει τα 112α γενέθλια της, τα κλασσικά μοντέλα της μάρκας στον αγώνα θα συνοδεύσει η νέα Tonale, το πρώτο εξηλεκτρισμένο C-SUV της Alfa Romeo, το οποίο αποτελεί ένα τεράστιο βήμα εξέλιξης, ενώ παράλληλα παραμένει πιστό στις αξίες και το αυθεντικό πνεύμα της μάρκας

Διαβάστε επίσης;

Πόσο πόνο μπορεί ν’ αντέξει η Ferrari;

Porsche: Η Cayenne έγινε 20 ετών!